To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - RIXE 2.500+

wechmannet - Nie 23 Paź, 2016
Temat postu: RIXE 2.500+
Cześć!

Chcialbym pokazać tutaj mój rower, który to zbudowalem inspirując się zawartymi na forum informacjami. Nazwa nawiązuje do maksymalnej mocy, nie do popularnego ostatnio dodatku socjalnego, ale jeśli kogoś uraziłem, z góry przepraszam:) Konstrukcja oparta jest na sprawdzonych przez forumowiczów rozwiązaniach. Przy budowie obeszło się bez większych problemów. Składałem wszystko przez półtora miesiąca bo czasu specjalnie nie było, wciąż jest sporo drobnych poprawek ale rowerek jeździ i daje sporo frajdy:)

kilka informacji:
- Rower to Rixe Touluse na 28" kołach niemieckiej produkcji (robią też fabrycze e-rowery)
- silnik 9c 7x9
- sterownik GT1500 45A
- bateria 16s2p Turnigy z BMS
- skrzynka drewniana:)

Na razie przejechałem 50km. Były drobne problemy z napięciem poszczególnych cel baterii ale BMS w końcu to wyrównał. Prędkości jakie osiągam to ok 50km/h - zupełnie zadowalające do miasta. Mocy jest wystarczająco by pod każdą miejską górkę podjechać. Muszę ogarnąć jeszcze przerzutki bo jak na razie mam 1 bieg i jestem w stanie wspomagać max do 35km/h. Frajda jest niesamowita chociaż przez większą wagę rower mocniej dobija na dziurach i w połączeniu z przytartym amortyzatorem jest dosyć twardy. Aktualnie dłubie sobie przy "pikaczu" oraz chciałbym dorobić jakieś solidne oświetlenie.
Kilka zdjęć w załączniku.

bloodyopel - Nie 23 Paź, 2016

Bardzo schludnie wyszedł :)
Konfiguracja taka jak moja startowa ;) mi co prawda się to nie zdarzyło ale ludzie raportowali że 45A dla silnika 7x9 i do tego przy kole 28" może być trochę za dużo. Tak więc uważaj z gazem na podjazdach i docelowo zastanów się nad zamontowaniem wyłącznika termicznego w silniku.

Pokaż zdjęcia ze środka skrzynki :D

wechmannet - Nie 23 Paź, 2016

wyłącznik termiczny zarówno silnika jak i sterownika na pokładzie. Kable w silniku też podwojone. Na razie silnik nie grzeje się zbytnio.
PiotrW - Nie 23 Paź, 2016

Jak z fabryki.

Te V-ki daja rade hamowac z 50kmh?

wechmannet - Nie 23 Paź, 2016

V brejki radzą sobie nieźle. To są hydrauliczne Magury, dosyć sprawnie się zatrzymują, ale klocki się muszą jeszcze dotrzeć. Przy wymianie amortyzatora planuję hydrauliczny tarczowy bo ten amor nie ma możliwości montażu tarczowego. Na tył dam normalny vbrake na linke żeby manetke ze stycznikiem można było zastosować i podłącze tył pod hamowanie silnikiem i światło stopu... takie plany przynajmniej:)
bloodyopel - Nie 23 Paź, 2016

wechmannet napisał/a:
wyłącznik termiczny zarówno silnika jak i sterownika na pokładzie.


Widać że ktoś pracę domową solidnie odrobił :D brawo, takie podejście do tematu się chwali, pierwsza konstrukcja i od razu przemyślana od początku do końca :)

wechmannet - Sob 03 Mar, 2018
Temat postu: SKRADZIONO!!!
Dziś w nocy SKRADZIONO mi rower z kładki schodowej. Gdyby ktoś kiedyś zauważał, albo coś, to bardzo proszę o informację!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group