To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Nowy projekt na ramie Vector
Saper - Wto 25 Paź, 2016 Temat postu: Nowy projekt na ramie Vector Witam!
Pojeździłem na swoim pierwszym ebajku 3 miesiące, głównie do pracy 8km dziennie. Wszystko pięknie do póki nie zatrzymała mnie "policja" i kazali wszystko z roweru pościągać...
No to postanowiłem zbudować nowy, mocniejszy i szybszy rower ale z możliwością przełączania między trybem 25km/h 250 wat i PASem, a trybem offroad z manetką.
Większość części zamówię ze strony vectorebike.com czyli:
- Ramę w wersji ze skórą syntetyczną zamiast folii karbon
- Sterownik Adaptto Max-e 14kw
- Silnik QS V3 zapleciony w obręcz moto 18''
- BMS adaptto
- Damper Burner 3
- PAS, podkładki, wolnobieg jednorzędowy, stopkę
- Zewnętrzny koszyk na sterownik (wezmę, ale czy wykorzystam to nie wiem)
Pozostaje kwestia akumulatora i amortyzatora.
Mam dwie opcje:
1. Wykorzystać 15 pakietów najpopularniejszych pakietów turnigy ze swojego obecnego roweru (około 40 cykli ładowania) i dołożyć 5 lub 10 nowych.
Wykorzystać swój obecny amortyzator (https://www.sram.com/rockshox/products/recon-silver-tk-0), problem w tym że nie wiem czy będzie pasował do ramy i czy mogę do niego włożyć koło 24'' (teraz jeżdżę na 26''), a resztę starego roweru sprzedać (silnik, sterownik, rama ze skrzynką itd.)
2. Kupić amortyzator z vectorebike.com i złożyć nową baterię, a kompletny "stary" rower sprzedać w sezonie letnim.
Czy jest obecnie jakaś lepsza bateria od http://www.hobbyking.com/...=turnigy%204s1p
wygrywająca stosunkiem cena/jakość/pojemność?
Było by miło upchać do tej ramy więcej niż 1.5kWh - 1.85kWh bez składania baterii za 1300 euro.
Bateria 20s 74v
Jakieś multistary?
Eryk1000 - Wto 25 Paź, 2016
Widzę że na ebajku nie będziesz oszczędzać. Ja bym złożył pakiet z ogniw 18650 wysokopradowych Co do Adaptto i pasa to manetka ne eko też działa. Nie wiem czy to można zupełnie wyłączyć. Ogólnie ciężko się rusza kobyłą bez pomocy napędu. Trochę trzeba obrócić korbą zanim się uruchomi Pass.
maniekrox - Wto 25 Paź, 2016
Mógłbyś dokładniej opisać sytuację z policją?;)
Saper - Wto 25 Paź, 2016
Napisałem "policja", bo jako takiej policji w Irlandii nie ma (a właśnie w Irlandii mnie zatrzymali).
Tak więc dokładniej mówiąc, zostałem zatrzymany przez Gardę, widziałem ich z daleka więc zwolniłem i udawałem że pedałuję, ale i tak zawrócili i pojechali za mną.
Krótką rozmowę można podsumować tak, że widzieli mnie wcześniej jak jechałem koło 60km/h bez pedałowania
ale z jakiegoś powodu wtedy mnie nie zatrzymali (może nie mogli dogonić? )
Rower nielegalny i łaskawie pozwolił mi samemu wszystko rozmontować zamiast rekwirować.
Mój błąd, ale przez to, że w ciągu 6 miesięcy widziałem ich samochód ze 2 razy straciłem czujność
Do roboty muszę jakoś dojeżdżać więc obecnie pedałuję na wyłączonym silniku. Zdecydowanie nie polecam, szczególnie pod górkę
Przełączanie między manetką i pasem zrobię w takim razie na przycisk na kierownicy.
Saper - Pon 31 Paź, 2016
Warto według was dopłacać do tego QS V3? Byłaby duża odczuwalna różnica w stosunku do Mxusa V3 21x3?
Po dłuższym zastanowieniu i realnej ocenie sytuacji rowerem pewnie będę przez 70-80% czasu dojeżdżał do pracy na ograniczeniu 25km/h. Okazjonalnie w góry i czasem na ziemię teścia pościgać się z jego quadem. W związku z tym zastanawiam się czy Mxus i Midi-e 8kw nie byłby wystarczający
Z drugiej strony mam teraz rower z Mxusem v2 w kole 26'' i SVMC072080 na 74v i szczerze mówiąc przestał robić na mnie wrażenie
Eryk1000 - Pon 31 Paź, 2016
Watownica dalej atakuje powinieneś celować w sterownik 14kW parę gleb powinno zdusić watownica co do QS V3 fajny silnik na asfalcie będzie Ci się marnować.
Saper - Pon 31 Paź, 2016
Jedna gleba na moim już zaliczona. Parę miesięcy temu jak myślałem że w kasku "full face" będę wyglądał głupio... Na szczęście głowa zamortyzowała uderzenie.
Krótka droga+chęć popisania się+brak kasku+"awaria" przedniego hamulca = 5 szwów na głowie i natychmiastowy zakup kasku
Strasznie twarde te budynki dzisiaj stawiają
toft - Pon 31 Paź, 2016
Kolego saper... Ty o piszesz serio? DO jazdy na codzień kup np mida bafanga... będzie ażnadto... CO do wyścigów z teściem... sprawa jest poważna... tam sprawdzi się qs i cał reszta... NO serio...
Saper - Pon 31 Paź, 2016
Wyścigi z teściem będą na jego polu więc wszystko bezpiecznie
Przy nowym projekcie obejdzie się bez kasku przy dojazdach do pracy 25km/h, a w teren mam kask 661 full face.
Wypadek raczej uznałbym za plus, bo jakimś cudem obeszło się bez poważnych konsekwencji, a lekcję zapamiętam na długo
Saku - Pią 11 Lis, 2016
Ja mam pytanie co do ramy vector . Pewnie gdzies to juz bylo, ale ta rama jest z aluminium czy typowa stalowa?
Tomas - Pią 11 Lis, 2016
Vector - stalowy.
Alu to tylko znam tą http://cdn2.bigcommerce.c...pg?t=1440532431
atomek1000 - Pią 11 Lis, 2016
która poniekąd też nie jest idealna (były zdjęcia na endlessie jak miały jakieś wady wizualne i generalnie jakieś małe wady projektowe typu zbyt szeroko z przodu więc mały skręt z dwupółką)
Tomas - Pią 11 Lis, 2016
Ten spaw przez środek ramy na górze i na dole tylko bije po oczach https://cdn.shopify.com/s/files/1/0725/8321/products/Royal_Red_Side__12032.1427414440.1280.1280.jpg?v=1428450417
Saku - Sob 12 Lis, 2016
To dlaczego jest tak malo "ameliniowych"??
dynamik - Sob 12 Lis, 2016
A qulbix nie jest aluminium lotnicze ?
|
|
|