To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Mocny MID na bazie ramy Falcon v2

zimnyfull - Śro 25 Sty, 2017

Deex pochwal się w dziale :smile: Jestem ciekaw akumulatora i jak z chłodzeniem silnika bo tam jest hubo-mid jak się nie mylę , widziałem jedynie filmiki ze zlotu
tas - Śro 25 Sty, 2017

Znajomy robi lekki motocykl hubo mid na tym samym silniku co masz i obawialiśmy się o słaby moment iż gdyż mógłby nawet nie ruszyć :D
DeeX - Czw 26 Sty, 2017

Z opisem konstrukcji musicie poczekać jeszcze chwilę to dopiero będę miał się czym chwalić :cool:

Tas- czemu miałby nie ruszyć? W rowerze (który co prawda jest STOSUNKOWO lekki) jest silnik w kole czyli przełożenie 1:1 i rusza. To co Twój kumpel wymyślił?

tas - Czw 26 Sty, 2017

No nie wiadomo czego się spodziewać :P
DeeX - Czw 26 Sty, 2017

Ruszy ruszy :cool:

U mnie na 200 fazowego ruszał :lol:

TomBe - Czw 02 Mar, 2017

Zainteresował mnie ten temat. :wink:
tas, jak tam prace postępują?

tas - Czw 02 Mar, 2017

Prace nad mocowaniami trwają.
Nie używam żadnych skomplikowanych narzędzi, tylko wiertarka i szlifierka, a to powoduje, że używam kupowanych rozwiązań, a to powoduje, że jak coś kupię i nie pasuje to musze znów kupić, a to trwa i trwa i nie jest tak dynamiczne jak iść zamówić na frezarkę mocowania :D

Co jest aktualnie robione:
- korba - integrowanie 2 zębatek moto z wolnobiegiem

Problemy nie rozwiązane:
- mocowanie tarczy hamulcowej rowerowej do piasty tylnej z moto.

Porzuciłem pomysł przerzutek - wyliczony moment obrotowy na kole może przekraczać 180Nm i nie da się tego zrobić na elementach rowerowych, zmieli wszystko. Będzie jednak korba.

Piasta w tyle będzie testowo z jakiegoś małego chińczyka.

Ogólnie to się spinam, bo chciałbym mieć to odpalone na zlot :)

sirgregs - Czw 02 Mar, 2017

tas napisał/a:
Porzuciłem pomysł przerzutek.
Będzie jednak korba.

Dobra decyzja z tą przerzutką ;-)
Jakie przełożenie korba-koło przewidujesz?

toft - Pią 03 Mar, 2017

To skoro (jeśli dobrze rozumiem) na tylnej piaście moto nie będzie przerzutek tylko jeden zębatka, to może wystarczyłoby bezpośrednio podać z silnika na odpowiednio dużą zebatkę do tyłu pomijając korbę?
tas - Pią 03 Mar, 2017

korba już musi być :)
zimnyfull - Sob 04 Mar, 2017

Tas jakie silniki były brane jeszcze pod uwagę? nie ma nic krajowego?
tas - Nie 05 Mar, 2017

nic krajowego nie znalazłem
TomBe - Nie 05 Mar, 2017

Pamiętam że potrzebna była zębatka 9z a przez przypadek znalazłem, więc wrzucam.
https://rower.com.pl/connex-zebatka-panasonic-e-bike-motor-12-x-332-cala-9-z--426446

Qubson - Czw 09 Mar, 2017

Witam wszystkich forumowiczów. Od jakiegoś czasu myślę nad budową roweru elektrycznego i trafiłem na ten temat. Znalazłem ten silnik elektryczny w interneciehttp://www.revolt.org.il/...l/rv-160-short/ i zastanawia mnie to jak rozwiązać problem chłodzenia. Widzę że chcesz go użyć w swojej konstrukcji dlatego piszę w tym wątku:)
DeeX - Pią 10 Mar, 2017

W silnikach revolta jakiegoś specjalnego problemu z chłodzeniem nie ma. Jest to konstrukcja otwarta, która w pokrywach bocznych ma otwory- powietrze swobodnie przepływa a nie jak w klasycznych HUB'ach jest szczelnie zamkniete w srodku silnika. Wystepują wersje revolta z chlodzeniem wodnym (tak naprawde nie wydaję mi sie aby mialo to jakikolwiek sens ze wzgledu na to że cewki w tych silnikach sa bardzo dlugie a chlodzenie jest tylko w pieście silnika przez co chlodzenie to zdaje sie na niewiele ot co takie moje zdanie).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group