To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Łączenie 2 typów akumulatorów w jednym pakiecie?

gienek333 - Pią 27 Sty, 2017

To jest dobre rozwiązanie, ale dla Ni-Cd, albo Ni-Mh. Li-ion-y mają taką ciekawą (z mojego punktu widzenia bardzo fajną) cechę, że ładuje się je do określonego napięcia i podobnie rozładowuje :grin: .
Passat_EQ - Pią 27 Sty, 2017

gienek333 napisał/a:
To jest dobre rozwiązanie, ale dla Ni-Cd, albo Ni-Mh. Li-ion-y mają taką ciekawą (z mojego punktu widzenia bardzo fajną) cechę, że ładuje się je do określonego napięcia i podobnie rozładowuje :grin: .


Że tak zapuszcze staropolszczyzną: "A co ma piernik do wiatraka" ? :)

WojtekErnest - Pią 27 Sty, 2017

Passat_EQ napisał/a:

To teraz napisze najprosciej jak potrafie.
Robimy aku z wysokopradowych i drugi z niskoprądowych.
Ten niskoprądowy łączymy poprzez diode z wysokoprądowym. Jesli aku jest 12s to spadek pod obciązeniem mniejszy niż 1V na diodzie schottky'ego nie bedzie stanowił problemu.

Brniesz...
Pakiet 1 silniejszy -> dioda -> Pakiet 2 słabszy.
Przypominam : Dioda działa jednokierunkowo czyli proste pytanie : z której strony obu pakietów będzie sterownik czyli WYJSCIE zasilania a gdzie ładowarka czyli WEJŚCIE zasilania ??
No bo oba pakiety mają być ładowane i rozładowywane.

Passat_EQ - Pią 27 Sty, 2017

WojtekErnest napisał/a:
Passat_EQ napisał/a:

To teraz napisze najprosciej jak potrafie.
Robimy aku z wysokopradowych i drugi z niskoprądowych.
Ten niskoprądowy łączymy poprzez diode z wysokoprądowym. Jesli aku jest 12s to spadek pod obciązeniem mniejszy niż 1V na diodzie schottky'ego nie bedzie stanowił problemu.

Brniesz...
Pakiet 1 silniejszy -> dioda -> Pakiet 2 słabszy.
Przypominam : Dioda działa jednokierunkowo czyli proste pytanie : z której strony obu pakietów będzie sterownik czyli WYJSCIE zasilania a gdzie ładowarka czyli WEJŚCIE zasilania ??
No bo oba pakiety mają być ładowane i rozładowywane.


Moze ktos to koledze wytłumaczyc, bo ja opadam ?

Spróbuje ostatni raz.

Cytat:
Pakiet 1 silniejszy -> dioda -> Pakiet 2 słabszy.

Jesli juz to napisałem ze dioda w kierunku przewodzenia dla pakietu słabszego zeby nie wracały do niego prady od wysokoprądowego. Ale na upartego mozna dac diody na obu pakietach, tylko dojdą kolejne straty.

Cytat:
Przypominam : Dioda działa jednokierunkowo

Dioda nie działa jednokierunkowo, tylko moze zostac spolaryzowana w kierunku zaporowym,albo w strone przewodzenia.

Cytat:
czyli proste pytanie : z której strony obu pakietów będzie sterownik czyli WYJSCIE zasilania a gdzie ładowarka czyli WEJŚCIE zasilania ??


"wyjście" bedzie tam gdzie BMS jednego i drugiego pakietu ma "wyjscie". Z tym że na jednym wyjsciu (tego "słabszego") bedzie diodal.

Cytat:
a gdzie ładowarka czyli WEJŚCIE zasilania ??


"WEJŚCIE" tam gdzie BMSy mają "wejscie"

Oba pakiety równolegle połączone do sterownika z tym, że jeden za pośrednictwem diody schottky'ego np. 60A 100V za 12zł, na ktorej odłozy sie przy 50A 47W.

Passat_EQ - Pią 27 Sty, 2017

Nie mam warunków, stad masz wykonaną w paincie :) wersje obrazkową to wyjaśni wiecej.
WojtekErnest - Pią 27 Sty, 2017

Passat_EQ napisał/a:

"wyjście" bedzie tam gdzie BMS jednego i drugiego pakietu ma "wyjscie". Z tym że na jednym wyjsciu (tego "słabszego") bedzie diodal.

'Gratuluję' pomysłu, proponuję byś to jeszcze raz przemyślał. Narysuj sobie PEŁNY schemat i wtedy zauważysz problem...
Powtarzam, dioda działa jednokierunkowo co dla każdego elektronika jest jasne..

Passat_EQ - Sob 28 Sty, 2017

WojtekErnest napisał/a:
Passat_EQ napisał/a:

"wyjście" bedzie tam gdzie BMS jednego i drugiego pakietu ma "wyjscie". Z tym że na jednym wyjsciu (tego "słabszego") bedzie diodal.

'Gratuluję' pomysłu, proponuję byś to jeszcze raz przemyślał. Narysuj sobie PEŁNY schemat i wtedy zauważysz problem...
Powtarzam, dioda działa jednokierunkowo co dla każdego elektronika jest jasne..


Skoro widzisz problem to go wytłumacz. Moim zdaniem to bedzie działac.

Mechano - Nie 29 Sty, 2017

47W ciepła w skrzynce :lol: System grzania lepszy jak w Tesli, tylko chłodzenia brak.
Passat_EQ - Nie 29 Sty, 2017

tas napisał/a:
Połączyłem sobie na warsztacie 2 ogniwa, VTC5 + Sanyo BL, czyli dokładnie te, które autor chce połączyć. Oba naładowane do 3.6V.

Obciążenie ich w sumie prądem 10A powoduje, że z ogniwa niskoprądowego idzie:
Po 5 sek: 5.7A, a wysokoprądowego 4A.
Po 60 sek: 6A vs 3.72A
Po 120sek: 6.5A vs 3.2A



Włąsnie powrociłęm do tego posta i mam pytaniew. Z Twojego testu wyszło ze prąd dla słabszego ogniwa rósł z czasem, natomiast wysokoprądowe (mocne) z czasem obciązane była słabiej. To błąd w poscie czy tak faktycznie wyszło ?
Z rezystancji wewnętrznej oceniłbym ze to wysokoprądowe z czasem obciązane było bardziej.
Jak było ?

Passat_EQ - Nie 29 Sty, 2017

Mechano napisał/a:
47W ciepła w skrzynce :lol: System grzania lepszy jak w Tesli, tylko chłodzenia brak.

Jesli ze "słąbszej" baterii uda Ci sie za pomocą jakiegos "cywilnego" sterownika w "cywilnej" konstrukcji wyciągnąc 50A (plus dodatkowe 60 z drugiego pakietu ) to tak bedzie.
Realnie przy sterowniku 25A bedzie to około 12A dla słabego pakietu czyli 6-10w.

tas - Nie 29 Sty, 2017

Passat_EQ, dokładnie tak mi wyszło, niezależnie jak amperomierz wepnę, nawet kamerka termo potwierdzała mi wysoką temp słabszego ogniwa
maniekrox - Nie 29 Sty, 2017

Po dłuższym czasie ogniwo wysokopradowe zużyje swoje mAh, więc mu spada napięcie w porównaniu do wysokopojemnosciowego ogniwa, dlatego z tego drugiego leci wyższy prąd. Natomiast pierwsza faza mnie dziwi.
Passat_EQ - Nie 29 Sty, 2017

tutaj chyba istotniejszy jest wykres napiecia w funkcji rozladowania. Ogniwo ktore ma chocby troche wieksze napiecie bierze wszystko na klate. Sadze ze mniejsze znaczenie ma tu liczbowa wartosc pojemnosci czy Rw.
JerzyZ - Nie 29 Sty, 2017

Szczytem szczęścia byłoby znalezienie (opracowanie?) narzędzia matematycznego, które wyliczałoby charakterystyki połączonych ogniw na podstawie danych wejściowych w postaci takich samych charakterystyk elementów składowych.
W XXI wieku nie wydaje mi się to nieprawdopodobne.

tas - Nie 29 Sty, 2017

Passat_EQ, A w teście Szymon645 wyszło odwrotnie i to wysoko prądowe ogniwo było przeciążone i brało cały amperaż na siebie.
Trochę to zaskakujące i wymagające dodatkowych eksperymentów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group