To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - projekt nr 3 "PETA"

sbom - Wto 14 Lut, 2017

Jak dasz odpowiedni przekrój szyny to wystarczy odprowadzenie z jednej strony,
a jak dasz z dwóch stron to jeszcze lepiej.

WojtekErnest - Śro 15 Lut, 2017

Ja bym zrobił jednak bardziej 'typowo'. Tzn zrezygnował z plecionki która w trakcie lutowania będzie sztywniala i w obszarze plusa może być przy tylu ogniwach niebezpiecznie przy bliskości ujemnej części ogniwa. Nadto to lutowanie trwa dłużej, z większą temperaturą i będzie potem skutkowalo ew trudniejszym serwisem.
Częściej spotyka się konstrukcje gdy szyna w Twoim przypadku drut 4 mm, idzie nie nad stykami ogniw ale pomiędzy. A połączenie do ogniwa jest robione srebrzanka jako odgalezienie. Lut jest szybki, pewny, z mniejsza temperatura i pelni rolę bezpiecznika awaryjnego gdyby ogniwo dostalo zwarcia.
Oczywiscie kibicuję Twojemu pomysłowi ale popatrz jeszcze na yt na podobne lutowane rozwiązania.

atomek1000 - Śro 15 Lut, 2017

sbom napisał/a:
Jak dasz odpowiedni przekrój szyny to wystarczy odprowadzenie z jednej strony,
a jak dasz z dwóch stron to jeszcze lepiej.


Z dwóch stron będzie najlepiej.
A jeżeli z jednej to po przeciwległych stronach czyli np. z jednej strony z prawej a po przeciwnej stronie z lewej.
Do takiego aku nie ma potrzeby i sensu robić kilku odczepow tej samej długości.

Przemek - Śro 15 Lut, 2017

ok, więc wyjadę dwoma drutami z lewej i z prawej strony od odczepów, zastanawiam sie nad pomysłem WojtekErnest może faktycznie plecionką połączyć ogniwa ale druty zbiorcze umieścić pomiędzy nimi ?
dzisiaj wieczorem biorę się za bielenie cyną ogniw z uwagi iż jest to ponad 600 lutow raczej nie dam rady położyć plecionki tak że jestem bardzo chętny na wysłuchanie wszystkich za i przeciw co do sposobu połączeń.
dodam ze nie przewiduję, pobierać więcej ja k 11 A z ogniwa w piku, ogniwo jest przewidziane na 20A prądu ciągłego tak ze będzie pracować na trochę ponad 50% swojej wydolności prądowej więc niewiem czy martwić sie jego uszkodzeniem, ale gdyby do tego doszło wtedy plecionka zdała by zadanie bezpiecznika, czy jednak lutować bezpośrednio na ogniwo w zasadzie robota "prawie" taka sama

WojtekErnest - Śro 15 Lut, 2017

Może Ci pomogą te dwa przykładowe filmy.

https://www.youtube.com/watch?v=AnCA2tyfscU

https://www.youtube.com/watch?v=TedqvvDatMk

Przemek - Nie 19 Lut, 2017

bateria prawie gotowa sporo czasu zajmuje lutowanie najpierw bielenie potem plecionka potem drut no i sygnały bms czyli łącznie ponad 1800 lutów, dziś lub jutro wyprowadzę przewody do bms i opakuje ją finalnie
dziękuję wszystkim udzielającym się za rady i sugestie na dziś wygląda tak




niestety nie obyło się bez niespodzianek, a więc po złożeniu bateria nie zmieściła sie do ramy, była za wysoka o 1 mm - masakra powodem było niedokładne obliczenie wysokość lutów + plecionka + drut + przekładka izolująca x 6 pięter i na sześciu pietrach zrobił sie problem 1mm za wysoko :???:
finalnie udało się ja upchnąć w jednym kawałku ale musiałem obrócić względem siebie piętra tak by zyskać 5mm luzu i niestety musiałem poprowadzić dosyć długie druty by to wszystko ogarnąć

mam do was pytanie czy przed podłączeniem do bms wyrównać sekcje ręcznie? np do 3.51V, teraz są rozjazdy pomiędzy nimi max od 3,47V do 3,51V, czy po pierwszym naładowaniu do pełną bez wyrównywana sekcji bms da radę sam je wyrównać ?

Perszing1800 - Nie 19 Lut, 2017

Według mnie taki rozjazd może być,jak by był większy to lepiej ręcznie.
U mnie miałem 0,05-0,06V,to kilka razy podłączyłem ładowarkę jak diody w bmsie pogasły i teraz są równiutkie.

WojtekErnest - Nie 19 Lut, 2017

Przemek napisał/a:

mam do was pytanie czy przed podłączeniem do bms wyrównać sekcje ręcznie? np do 3.51V, teraz są rozjazdy pomiędzy nimi max od 3,47V do 3,51V, czy po pierwszym naładowaniu do pełną bez wyrównywana sekcji bms da radę sam je wyrównać ?

Jesli masz na to teraz czas, to ja bym wyrównał. Jednak to wiele ogniw i BMS, będzie wyrównywał długo. A tak będziesz miał na start równe, i ew pozostanie obserwacja czy się nie rozjeżdzają albo po próbnych jazdach, wstrząsach czy nie ma gdzieś puszczonych lutów.

Mechano - Nie 19 Lut, 2017

W których miejscach są przylutowane przewody od bms'a i główne prądowe (fizycznie w pakiecie, na zdjęciu)?
Przemek - Nie 19 Lut, 2017

Perszing1800 napisał/a:

U mnie miałem 0,05-0,06V,to kilka razy podłączyłem ładowarkę jak diody w bmsie pogasły i teraz są równiutkie.


no własnie ty miałeś rozjazdy 0,0~`a ja mam 0,~ to chyba zbyt wiele

WojtekErnest napisał/a:
Jesli masz na to teraz czas, to ja bym wyrównał. Jednak to wiele ogniw i BMS, będzie wyrównywał długo. A tak będziesz miał na start równe, i ew pozostanie obserwacja czy się nie rozjeżdzają albo po próbnych jazdach, wstrząsach czy nie ma gdzieś puszczonych lutów.

tak zrobię wyrównam je do 3,50 a po naładowaniu i z balansowaniu zobaczę jak to będzie pracować
co do lutów to nie martwię sie trzymają dobrze i jeszcze ogniwa są w holderach tak ze wibracje na pewno im nie zaszkodzą a w razie czego bateria będzie podpięta pod bms programowalny "Areckiego" a tam można na "żywo" obserwować napięcie wszystkich sekcji i jeszcze innych parametrów tak że jak coś się będzie działo to można zaraz usterkę wyłapać
Mechano napisał/a:
W których miejscach są przylutowane przewody od bms'a i główne prądowe (fizycznie w pakiecie, na zdjęciu)?

sygnały bms miałem lutować dziś ale jakoś na razie nie chcę mi się może wieczorem

zbiorcze prądowe to te fioletowe z końcówkami miedzianymi po "spasowaniu kabla" zaleję to wszystko cyną kabel zmieniłem na 25mm2 ta 10mm2 prześle bezpiecznie 80A a 25mm2
200A czyli z zapasem

toft - Wto 21 Lut, 2017

Fajnie jak rodzina pomaga Przemku. Ale będziesz miał baterie. Wygląda jak matka wszystkich baterii ebikowych. Powodzenia:).
Przemek - Czw 23 Lut, 2017

toft napisał/a:
Powodzenia:).

dzięki za dobre słowo :wink:
niestety robota sie ślimaczy strasznie, wszystko 'hand made' a to niestety trwa. Mierzenie, ,pasowanie, liczenie.. ehhh, robota u podstaw.
szkoda ze "osa" nie dala rady przyjąć 100 ogniw więcej -, już bym jeździł a tak :evil: spawarka, szlifierka ,lutownica itd. no i oczywiście pomoc rodzinki :wink: bezcenne..
jest nadzieja, mam nadzieję że już niedużo do mety

Przemek - Czw 09 Mar, 2017

prace ślimaczo posuwają się do przodu :???: już niewiele zostało lecz pozostała reszta niestety sama się nie zrobi, w zasadzie zostało podpięcie elektroniki i pierwsza próba

ale dziś zastanowiła mnie jedna sprawa dotycząca pogrubionych przewodów fazowych a w zasadzie przewodów sygnałowy które obok nich są ułożone, w moim silniku z uwagi iż nie miałem osobiście czasu się zająć pogrubianie zleciłem "znajomemu" który zastosował taki kabel wielożyłowy

zastanawiam sie teraz jak z jego odpornością na temperaturę ?
ze specyfikacji wynika że wytrzymuje do 105C
czy taka odporność będzie wystarczająca by przy grzaniu faz nie doszło do stopienia koszulek przewodów sygnałowych ?
jak temperatura będzie w ośce przez która przechodzą fazy i sygnalny skoro na cewkach statora będzie 120-150C max
hmm

edit
i jak wie ktoś czy ta taśma sprawdzi sie w ośce obok temperatury z fazowych przewodów?

z tego co czytałem większość ludków wykorzystuje do sygnałów kabel telefoniczny tylko nie doszukałem jak z jego odpornością na temperaturę

Passat_EQ - Pią 10 Mar, 2017

nie powinno byc problemu.
pepelito - Pią 10 Mar, 2017

U mnie silnik gdy miał 110st, to obudowa była ciepła, można było bez problemu trzymać ręką.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group