To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Jeep willys 1:2

lobudek - Czw 23 Lut, 2017

Cześć. Przyszłą do mnie paczka z MAGMA i nie do końca wiem jak podłączyć silnik, manetkę pod sterownik. Sterownik yk31c.
Znaczy się podłączyłem wszystko, ale zostało sporo kabelków niepodłączonych i nie chce to działać. Czy muszę zewrzeć kabelki od stacyjki by to ruszyło? Które to kabelki od stacyjki?

Silnik podpięty prawidłowo, manetka, bateria także. Zwarłem złącze power lock( chyba stacyjka ) jednak nadal zero oznak życia... Gdy podłącze sam silnik do aku to działa bezproblemowo...
Nie do końca wiem po co jest reszta przewodów w tym ten zaznaczony w czerwonej ramce "indicator light"
Napięcia:
Na manetce 4,7V między czerwonym a czarnym/niebieskim. Na stacyjce rozwartej 3,7V ( gdy zwieram pojawia się napięcie na manetce ). Na złączach "charger port" i "indicator light" jest napięcie zasilania ~40V. Sam już nie wiem w czym problem.... nawet podłączyłem manetke kciukową zamiast tego pedału i również zero reakcji. Sterownik rozkręciłem i wydaje się, że wszystko z nim ok. Pomoże ktoś?

buckowina - Czw 23 Lut, 2017

"Indicator light" to chyba do wskaźnika napięcia ( w niektórych manetkach) u mnie podobne sterowniki ruszały po prodłączeniu do pradu, albo tak jak właśnie zrobiłeś po złączeniu pinów "power lock" może warto by było jszcze raz sprawdzić połączenia? Może coś nie tak z manetką? Te chińskie sterowniki maja takie zabezpieczenie, że nie zaczną działąć zanim manetka nie wróci na neutralne położenie.
lobudek - Czw 23 Lut, 2017

Znalazłem problem :) . Chińczyk źle złożył manetkę tzn. zamienił przewód zasilania z sygnałowym. Zamieniłem przewód biały z czerwonym i wszystko śmiga.....
edit: kilka fotek

lobudek - Pią 24 Lut, 2017

Mam problem z doborem tylnej zębatki.... jak kupowałem silnik to w aukcji było napisane, że zębatka 9t 410 (łańcuch rowerowy). Do tylu kupiłem na allegro zębatkę 30z shimano i zębatka jest sporo cieńsza. I teraz mam problem, bo łańcuch od roweru MTB nie pasuje na zębatkę na silniku, co 2 ogniwo jest zbyt wąskie.... Jak rozwiązać ten problem?
Zębatka na silniku ma ok 3mm grubości, ta którą kupiłem na tyle koło ma 2mm grubości. Moduł zęba wydaje się identyczny.

Przemek - Pią 24 Lut, 2017

niestety na silniku jest zębatka pod chińskie pokety takie mini ścigacze hulajnogi itp najprościej będzie Ci zamówić łańcuch pod ta zębatkę z silnika i zębatkę na oś też do poketa no chyba że masz dojście do ślusarza i przerobi ci zębatkę rowerowa żeby pasowała na silnika ale taka zębatka jest wiele słabsza od tej chińskiej tak ze jak bym przerobił na poketa
gienek333 - Pią 24 Lut, 2017

A tzw łańcuch jednorzędowy?
lobudek - Pią 24 Lut, 2017

Może sprostuje. Zębatka na silniku jest na łańcuch rowerowy, jednak ten od rowerów z "przerzutkami" nie pasuje. Sprawdziłem i myślę, że zwykły łańcuch rowerowy na 99% będzie pasował- dzięki gienek333. Jednak mam problem z tylną zębatką, która jest od wielorzędowej zębatki i nie wiem czy zwykły łańcuch od BMX/składaka podejdzie czy po prostu będzie za luźny, gdyż zębatka ma 2mm zamiast 3mm grubości....
Co myślicie o tym, by saemu wykonać odpowiednią zębatkę z blachy 3mm?
Znalazłem taki programik do robienia zębatki, jednak to kupa roboty jak mi się wydaje (mam znajomego ślusarza).

Yin - Pią 24 Lut, 2017

lobudek napisał/a:

Co myślicie o tym, by saemu wykonać odpowiednią zębatkę z blachy 3mm?
Znalazłem taki programik do robienia zębatki, jednak to kupa roboty jak mi się wydaje (mam znajomego ślusarza).


Jeśli nie uda się kupić gotowca to można się bawić. Na youtubie nawet gdzieś kiedyś widziałem filmik jak się za to zabrać ale nie mam czasu teraz szukać. Robi się to generalnie tak:
- Zębatkę projektujesz w programie który pokazałeś.
- Następnie drukujesz szablon i naklejasz go na blachę.
- Znaczysz punktakiem wnętrza zębów.
- Wiercisz w zaznaczonych miejscach.
- Odcinasz całość flexą z reszty materiału
- Robisz korekty pilnikiem.

Alternatywnie bierzesz .dxf z sprocketera i idziesz z tym na laser :)

Btw fajny projekt :)

gienek333 - Pią 24 Lut, 2017

Po mojemu, to nie ma wielkiego znaczenia, bo w Twoim przypadku tylna zębatka będzie większa, będzie większy kąt opasania i siła rozłoży się na większą ilość zębów.
lobudek - Pią 24 Lut, 2017

Dużo rzeźbię w metalu, ale trochę roboty z nią będzie :) .
Zaprojektowałem kilka z różną ilością zębów. Nie wiem, którą na początek zrobić-dodam, że ta na silniku ma 9z:
-22z-daje mi to przełożenie 1:2,444 i v-max ok. 10,5 km/h
-23z-przełożenie 1:2,555 i v-max ok. 10 km/h
-24z-przełożenie 1:2,666 i v-max ok. 9,6 km/h
-27z-przełożenie 1:3 i v-max ok. 8,5 km/h
-30z-przełożenie 1:333 i v-max ok. 7,7 km/h
Które przełożenie wybrać? Zależy mi na tym by pojazd był dosyć mocny i bez problemu dał radę podjechać pod niewielkie wzniesienia.

sirgregs - Pią 24 Lut, 2017

Zębatkę silnikową bierzesz na szlifierkę i po 5 minutach jest pocieniona i można łańcuch standardowy zakładać. Łańcuch tak zwany wąski bmx pasujący również do kaset 6-7-8 rzędowych.

Ile % nachylenia ma mieć to wzniesienie?

lobudek - Pią 24 Lut, 2017

Jednak spróbuję najpierw dorobić zębatkę na łańcuch "410".
Co do wzniesień to ciężko powiedzieć. Po prostu pojazd ma sobie radzić z niewielkimi wzniesieniami. Mieszkam na kujawach, więc nie są to góry. Myślę, że 5-8% max, ale przeważnie jest płasko. Na początek chyba zrobię zębatkę 27z.

sirgregs - Pią 24 Lut, 2017

Takie nachylenie to żadne nachylenie.
Silnik 1018z karmiony prądem 30A i skonfigurowany tak że maksymalna prędkość wynosi 18km/h wciąga pojazd o masie całkowitej około 90kg bez żadnego problemu na podjazd o nachyleniu 50%.

lobudek - Pią 24 Lut, 2017

hmm to może dam zębatkę 22z i prędkość max będzie w granicy 10,5-11km/h, bo i silnik w sumie na tym sterowniku osiągnie 350W więc moment będzie podobny (mam taką nadzieję). Najwyżej jak będzie za słaby to zrobię zębatkę 30z.
sirgregs - Pią 24 Lut, 2017

W Twoim silniku jest prawie 7Nm a w moim około 10Nm więc siła na styku opona-podłoże u Ciebie i tak będzie nieco większa przy przełożeniach dających prędkość max na poziomie 11km/h.
Z przodu mam zębatkę silnikową 9z jak poniżej (pocienioną na zwykłej szlifierce stołowej)

a z tyłu 16z wąską od bmx dokładnie taką

i to jest zestaw aktualnie zainstalowany z kołem 20" dający prędkość max odpowiednio 6s - 28km/h; 12s - 55km/h (momentem startowym nie powala)

Przy kółku 16" (z rowerka dziecięcego) była zębatka 18z i prędkości max odpowiednio 6s - 18km/h; 12s - 36km/h (moment super, spokojnie na zasilaniu 10s podjeżdża na podjazdy obok schodów więc jest to sporo ponad 50% nachylenia)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group