To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - rozjazd 40mV to duzo?
qaz33 - Pią 12 Maj, 2017
zadna cela nie byla uszkodzona. Poprostu BMSy aktywne tak maja. Oczywiscie maja tez swoje zalety, nie trzeba dobierac rownych celi itd. A ten wylacznik jest do nich dolaczony firmowo. Tylko ze ja tez myslalem ze to miliampery bierze i go nie uzywalem
Mobil - Pią 12 Maj, 2017
To nie wina BMS tylko na pewno którejś z cel(albo coś innego żarło prąd i balansował sobie radośnie) bo jakby zbalansował wszystkie cele to po co miałby to robić jeszcze raz skoro nie ma poboru prądu?
Mogło faktycznie tak być jak piszesz ale to jakaś bezsensowna konstrukcja na to wychodzi XD
A swoją drogą przy LiPo (przynajmniej tych od Turnigy) po jeździe są tak niskie rozjazdy (przy prądzie 5C), że BMS nie ma w sumie co robić...
qaz33 - Sob 13 Maj, 2017
Wiem co pisze, potem doczytalem ze kazdy BMS aktywny tak ma niestety
tkoko - Sob 13 Maj, 2017
qaz33 napisał/a: | zadna cela nie byla uszkodzona. Poprostu BMSy aktywne tak maja. Oczywiscie maja tez swoje zalety, nie trzeba dobierac rownych celi itd. A ten wylacznik jest do nich dolaczony firmowo. Tylko ze ja tez myslalem ze to miliampery bierze i go nie uzywalem |
Czy w opisie (datasheet) BMS'a były informacje na temat zabezpieczeń przed przeładowaniem/nadmiernym rozładowaniem baterii? Typowy BMS ma podwójne zabezpieczenia przed przeładowaniem i rozładowaniem baterii. Pierwsze (nazwę je robocze), które działa na zakresie użytkowym, czyli max ~4.2V, min ~3V (OVPR i UVPR), oraz drugie (nazwę je awaryjne)które działa na granicznych parametrach baterii, ~4.3V max i ~2.7V min (OVP i UVP), gdzie BMS powinien całkowicie wyłączyć baterię.
przykłąd
http://blvpower.en.made-i...ttery-Pack.html
Jak rozumiem wyłącznik jest tylko od sekcji balansującej. Jak działa ten BMS bez włączonego balansowania?
borsuk - Sob 13 Maj, 2017
tkoko napisał/a: | ... Pierwsze (nazwę je robocze), które działa na zakresie użytkowym, czyli max ~4.2V, min ~3V (OVPR i UVPR), oraz drugie (nazwę je awaryjne)które działa na granicznych parametrach baterii, ~4.3V max i ~2.7V min (OVP i UVP), gdzie BMS powinien całkowicie wyłączyć baterię.
...
|
To nie tak. OVP to napięcie, przy którym włącza się zbezpieczenie celi (albo sekcji) i baterii nie możesz dalej rozładowywać. Ta blokada trwa aż do momentu, kiedy dana cela (albo segment) osiągnie OVPR podczas ładowania, czyli jest to zwolnienie blokady (release).
madejp - Pon 15 Maj, 2017
A to nie jest tak, że w aktywnych musi być jakiś procesor, a procesory niestety zawsze zużywają przynajmniej jakieś miliampery jak liczą - chyba, że właśnie się je wyłączy.
tkoko - Pon 15 Maj, 2017
borsuk napisał/a: | ....To nie tak. OVP to napięcie, przy którym włącza się zbezpieczenie celi (albo sekcji) i baterii nie możesz dalej rozładowywać. Ta blokada trwa aż do momentu, kiedy dana cela (albo segment) osiągnie OVPR podczas ładowania, czyli jest to zwolnienie blokady (release). |
Z doświadczeń z moimi BMS'ami wynika co innego. Jak napięcie spadnie do ~3V (OVPR) BMS wyłącza dalszy pobór prądu, lecz bez obciążenia napięcie wzrasta powyżej 3V i możesz ponownie obciążyć baterię np. mniejszym prądem. Jeżeli natomiast napięcie spadnie poniżej OVP (~2.7V) to nie ma żadnej możliwości dodatkowego poboru prądu. Nawet podłączenie ładowarki nic nie daje gdyż bateria jest "całkowicie zablokowana". Dopiero zewnętrzne podładowanie padniętego ogniwa umożliwia ponowne zadziałanie BMS'a i wznowienie działania baterii w tym ładowania.
|
|
|