rozjazd 40mV to duzo? |
Autor |
Wiadomość |
angawe
początkujący
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 49 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017 rozjazd 40mV to duzo?
|
|
|
Mam 16cel i rozjazd 40mV po 10km jazdy. Czy do duzo? Jakie są dopuszczalne różnice napiecia poszczególnych cel przy dobrym BMSsie po jeździe? |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017
|
|
|
BMS nie ma wpływu na rozjazd cel w trakcie jazdy. To jest efekt różnego oporu ogniw. BMS będzie się starał tylko wyrównać te różnice przy ładowaniu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017 Re: rozjazd 40mV to duzo?
|
|
|
angawe napisał/a: | Mam 16cel i rozjazd 40mV po 10km jazdy. Czy do duzo? Jakie są dopuszczalne różnice napiecia poszczególnych cel przy dobrym BMSsie po jeździe? |
Po jeżdzie 10 km pod górę czy po płaskim, albo inaczej jakie były wtedy napięcia ogniw ?
Inaczej się ocenia rozjazd 40 mV (jakośc ogniw) przy napięciu 4,0 V a inaczej przy np 3,6 V.
Ja uznaję równe segmenty jesli róznica jest 20-30 mV przy napięciu 3,6-3,7 V |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
angawe
początkujący
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 49 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017
|
|
|
Jazda mieszana. Przed jazdą wszyskie cele (lifepo4) miały po równo 3,40v. Mam mid'a 300W i zauważyłem,ze rozjazd jest mniejszy przy mniejszym przełozeniu. |
|
|
|
|
Mav
początkujący
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sty 2017 Posty: 33 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017
|
|
|
Chyba przy większym (lżejszym)przełożeniu? |
|
|
|
|
angawe
początkujący
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 49 Skąd: CHORZÓW
|
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017
|
|
|
....przy wiekszym |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017
|
|
|
A ile mialy po tej jezdzie ? Raczej 3,30 czy niżej ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017
|
|
|
angawe napisał/a: | Jazda mieszana. Przed jazdą wszyskie cele (lifepo4) miały po równo 3,40v. Mam mid'a 300W i zauważyłem,ze rozjazd jest mniejszy przy mniejszym przełozeniu. |
Jak na lifepo4 mające zapewne prąd min 20A i silnik 300wat mający przy 16 celach max 6A (chyba że silnik jest przewatowany), to moim zdaniem duży rozjazd. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
tkoko napisał/a: | BMS nie ma wpływu na rozjazd cel w trakcie jazdy. To jest efekt różnego oporu ogniw. BMS będzie się starał tylko wyrównać te różnice przy ładowaniu. |
Bms nie wyrownuje caly czas? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
BMS dziala bardzo prosto. Odlacza baterie (przy li-ion) gdy napiecie ktorejs z celi nie trzymaja sie w widelkach 3 do 4.2V (rozne BMSy moga sie tu lekko roznic) a po drugie gdy podczas ladowania napiecie ktorejs celi osiagna ok 4.15V to rozladowywuje ta cele przez rezystor ktory sie bedzie grzac. Wiec tak, ogniwo musi byc juz prawie pelne lub pelne aby nastapilo balansowanie |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
Kajman napisał/a: | tkoko napisał/a: | BMS nie ma wpływu na rozjazd cel w trakcie jazdy. To jest efekt różnego oporu ogniw. BMS będzie się starał tylko wyrównać te różnice przy ładowaniu. |
Bms nie wyrownuje caly czas? |
Te które my używamy (BMS'y pasywne) balansują tylko przy ładowaniu. Są również BMS'y aktywne które balansują i przy niższych napięciach.
http://elektronikab2b.pl/...iw#.WRWtZmewdhE |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
Taka wskazowka dla tych co maja lub chca miec aktywnego BMSa. One zra strasznie duzo pradu. Trzeba odlaczac przy postoju. Kiedys mialem i mi rozladowal cala baterie w dwa tygodnie. Aku poszedl na smieci |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
Łe, to tak sobie, myślałem że to mądrzejsze urządzenie, to jednak ładowarka z balanserem to lepsze rozwiązanie. Tylko cenowo gorzej |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | .. chca miec aktywnego BMSa. One zra strasznie duzo pradu... Kiedys mialem i mi rozladowal cala baterie w dwa tygodnie. Aku poszedl na smieci.. |
BMS lub bateria (któraś cela) była zapewne uszkodzona bo normalnie,w spoczynku pobiera nie miliAmpery a mikroAmpery przez co zapewne i w ciągu roku nie rozładował by baterii do zera. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Pią 12 Maj, 2017
|
|
|
Zewnętrzny balanser modelarski zeżre aku szybko, 0.3A/h. |
|
|
|
|
|