To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Grzybiarz v1.0

Eryk1000 - Czw 11 Maj, 2017

Z moich Samsungów 29E ciągnę max 90A. Czyli trochę ponad 5,6A ogniwo. Ale to czasami tyle wychylam manetkę ;) Co do żywotności narazie jest OK. Średnia z całej jazdy i tak kończy się przeważnie na 0,5C. Ogniwa ładuje do 4.1V i kończę w okolicy 3V. Co do ogniw gdybym stał przed ponownym wyborem to kupił bym sanyo GA lub BL. Te Samsungi są tylko dlatego że trafiła się mega okazja i nie dało się jej odmówić ;) 80A w falconie przy 20S da dużo radości.
Mechano - Czw 11 Maj, 2017

Bartosh
A jesteś pewny, że potrzebujesz właśnie takiego bajka? Że słabszy napęd nie da tyle radości z jazdy? Moim zdaniem to duży błąd, taki trend, żeby nawet na pierwszą maszynę robić ciężkiego i potężnego customa. Jeszcze parę lat temu ludzie jeździli na fullach po 3kW i też było super. IMHO to bardzo niezdrowy tręd i taka polityka, żeby od razu porywać się na tak głęboką wodę. No ale skoro "musisz" mieć QS'a i sabka na 10kW no to nie ma mocnych i rób jak uważasz. Nie chodzi mi o to, że ludzie
"nie mają co z kasą robić a w kraju bieda", guzik mnie obchodzi co, kto i za ile. Przestrzegam tylko, że to może nie być najlepsza droga. Dla porównania dodam, że za cenę sabka i QS'a dostaniesz używanego fulla do enduro/freeride'u a i za 4-5 kawałków zrobisz z niego "super" bajka na "jakichś tam" 200 ogniwach li-ion i nawet na mxus'ie.
Rób jak uważasz, przecież nie zakażę ci robić roweru i wydawać kasy jak/na co chcesz.
Swojego bajka planuję właśnie w ten sposób i jestem pewny, że dostarczy mi mnóstwo fun'u z jazdy za 2x mniej niż custom na falconie.

ap0f1s - Czw 11 Maj, 2017

Problem polega na tym, że kolega pewnie pojeździł na zlocie na mocnych falconach i teraz chce też mieć taki i w cale się nie dziwię. Sam zrobiłem już parę falconów i za każdym razem po pierwszej jeździe właściciela to wielki banan na twarzy. Także trend idzie tam, gdzie jest zainteresowanie produktem.
Muszę wreszcie swojego zrobić, jedynie czego mi brakuję to brak umiejętności, żeby na tym jeździć po górach.

Bartosh - Czw 11 Maj, 2017

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Tomek, puściłem zapytanie do kolegi RedBacka. Podoba mi się ten pomysł i nowe możliwości. Sprawa amorów raczej wyjaśniona. Tak zrobię, jest czas na poszukiwanie okazji, rama za około miesiąc.

Mechano - Czw 11 Maj, 2017

Bartosh,
No i fajnie, rób, tylko żeby to roku nie zajęło :P Dobierz resztę osprzętu i działaj.

Bartosh - Pią 12 Maj, 2017

Panowie, pytanie. Jakie macie w falconach średnie zużycia wh/km w terenie? Przyda się też info o prądzie z aku i samej baterii.
Bartosh - Śro 17 Maj, 2017

Mały status update - wczoraj dotarł silnik i kontroler. QS205 v3 24x5 to kawał dziada, sabvoton 72150 również zacnych gabarytów. Pytania dwa do Was: jak to przetestować (nie mam jeszcze aku) i czy kontroler o szerokości 14cm z hakiem zmieści się pod ramę Falcon v2 (teoretycznie 140mm)? Jutro wrzucę kilka fotek.
maniekrox - Śro 17 Maj, 2017

Musisz uchlastać boki sabvotona
Bujakoto - Śro 17 Maj, 2017

maniekrox napisał/a:
Musisz uchlastać boki sabvotona


Znaczy się przyciąć :)

Włóż bok w imadło i ruszaj raz lewo raz prawo, uchlastasz w ten sposób dość łatwo i prosto boki Sabka ;)
Obudowa jest z miękkiego materiału. Ja tak robiłem.

Bartosh - Śro 17 Maj, 2017

Ok, ale jak toto najlepiej do ramy dalej zamocować bez koniecznosci otwierania obudowy (gwarancja)?
Bartosh - Śro 17 Maj, 2017

P.s. Wziąłem właśnie dwa grube kabelki od silnika i podłączyłem do prądu, ale nie kręci. Co robię źle? :razz: A poważnie, bez aku nie potestujemy jak sądzę? Może chociaż sabvoton pogada po usb?
Passat_EQ - Czw 18 Maj, 2017

Bartosh napisał/a:
P.s. Wziąłem właśnie dwa grube kabelki od silnika i podłączyłem do prądu, ale nie kręci. Co robię źle? :razz: A poważnie, bez aku nie potestujemy jak sądzę? Może chociaż sabvoton pogada po usb?


Zakreci na dowolnym zródle zasilania, np. zasilacz labo, albo zasilacz/ładowarka. Ma byc napięcie w zakresie działania sabka i prądu chociaz 2A zeby silnik obrócic albo z 4A zeby na jałowym zakrecic na max.

Bartosh - Sob 20 Maj, 2017

Witajcie. Kolejny status update.

Dla potomnych, gdyby się kto zastanawiał, to można podłączyć Sabka tylko pod +5V USB (kabel z grubszą/większą wtyczką po stronie komputera) i podpatrzeć/pozmieniać nastawy. Rzuca co prawda error, bo brak info z silnika, ale pogadać pogada. W Win10 nie ma problemu z ostatnimi driverami (V2) z oficjalnej strony producenta. Zasilacza min. 36V nie mam na stanie, więc poczekam cierpliwie na aku.

Akumulator będzie na ogniwach od RedBacka, którego wszyscy chwalą i polecają - 20s16p, wysokoprądowe Sony VTC4.

Amortyzatory wyrwane w dobrych cenach - przód Rock Shox Domain RC DC 2016, tył Fox Van RC 2014.

Odpowiem sam sobie na pytanie odnośnie zużycia (-; Wczoraj była okazja na rzeźbę w terenie (lasek, piasek, małe górki) z Maniekrox'em. Przy ostrym "dzidowaniu" CA pokazało ok. 50wh/km :shock: Z informacji od kilku Kolegów (PW) wynika, że mogę się nastawiać na średnią 30-40 wh/km. Na baterii ok. 2,5kWh dystans będzie do zaakceptowania (ca. 60km), a na luzie sądzę, że uda się zrobić ponad 100km.

Tyle. Miłego weekendu.

Bartosh - Śro 31 Maj, 2017

Ahoj.

Pytanie do osób z ciężkim sprzętem (Falcon). Jak zaplatacie tylne koło? Widziałem kilka opcji jednego krzyża, m.in. taki zaplot http://i743.photobucket.c...d.jpeg~original

Czyli po każdej stronie szprychy są włożone na przemian, raz z góry, raz z dołu i każda szprycha z łbem do środka krzyżuje się od zewnątrz ze szprychą, która ma łeb od zewnątrz. Na kilku zdjęciach widziałem też zaplot wszystkich szprych z łbami od zewnątrz. I w takim wypadku szprycha, która idzie w lewo (od strony z kablem), przechodzi na zewnątrz.

Ma to znaczenie dla konstrukcji? Co proponujecie?

Dzięki.

Tomek - Śro 31 Maj, 2017

W obręcz moto szprychami moto zaplatasz? Wtedy 18 szprych ma kąt łebka prosty i 18 rozwarty, te z rozwartym idą do środka (tak jak na foto) a z prostym od zewnątrz. Felga moto ma 1 możliwy sposób zaplotu, trzeba dopasować szprychy do wyprofilowanym kieeunkowych otworów otworów. Zapleć na 1 krzyż jak szprychy moto to bez przeplotu jak rowerowe to z przelotem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group