To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Sterowanie dwóch Hub'ow z jednego sterownika - EKONAPEDY

Anonymous - Sob 27 Lut, 2010
Temat postu: Sterowanie dwóch Hub'ow z jednego sterownika - EKONAPEDY
Witam wszystkich :)
Posiadając w swoim Biku naped 408 w przednim kole (Vmax : 40km/h, start od 0km/h) z Ekonapedow postanowilem rozbudowac nieco jego konstrukcję. W tym celu dokupiłem taki sam silnik, z tą różnicą że do montażu na tył :D . Chcę zastosować 2 Hub'y (jeden z przodu, jeden z tylu) i pytanie teraz w Waszą stronę : czy ma ktoś pomysł jak sterować tym drugim silnikiem?? Moja wizja to dorobić "koncówkę mocy" do drugiego silnika i sterować ją z istniejącego (dla przedniego silnika) kontrolera. Fajnie by było jakby ktoś z Was dysponował schematem ideowym takowego sterownika.

Czekam na Wasze opinie i pomysły :D

Anonymous - Sob 27 Lut, 2010

Nie da się. Musisz mieć dwa sterowniki i ewentualnie sterować oba jedną manetką. A i tak pewnikiem nie uzyskasz pełnej synchronizacj szybkości obrotowych. Na obu kołach prawie zawsze będziesz miał inne ustawienie fazowe kół.
Anonymous - Sob 27 Lut, 2010

Wlasnie synchronizacja predkosci obu kol stanowi tutaj najwiekszy problem. W sumie zastosowanie dwóch kontrolerow to najprostsze rozwiazanie, ale czy naprawde konieczne??
Schemat ideowy tego sterownika z pewnością wyjaśniłby wiele wątpliwości..

Anonymous - Sob 27 Lut, 2010

Jeśli w silniku są hallotrony, to zapomnij o sterowaniu dwóch z jednego sterownika.
Nawet jeśli ich nie ma, to i tak faza w jednym kole wcale nie musi być taka jak w drugim. I stracisz tylko niepotrzebnie prąd, a nawet może to cię hamować.

Anonymous - Sob 27 Lut, 2010

Niestety sa hallotrony, tak wiec pozostaje chyba tylko zakup 2-giego kontrolera :(
Anonymous - Sob 27 Lut, 2010

Zastanawiam się po co wogóle to chcesz zrobić? Przy tych samych akumulatorach dalej nie zajedziesz, a nawet bliżej, bo pobór prądu będzie większy, a z poborem prądu maleje pojemność akumulatorów. Szybciej, też raczej niewiele, no, może będziesz zrywniejszy. Ale warto się w to pchać? To już lepiej zrobić drugi rower dla żony, koleżanki, czy komu tam ;)
Anonymous - Sob 27 Lut, 2010

do tej rozbudowy popycha mnie rządza mocy :D :D:D jezdzilem goscinnie na podobnej maszynie i sie spodobało :D vmax w 5s. :D

A zasięgu nie brakuje, jest z czego ściągnąć :D

Anonymous - Nie 28 Lut, 2010

Ja bym raczej wolał w takim razie dać większy, mocniejszy silnik i mocniejszy sterownik. W dwóch elektronikach jest większa szansa, że coś się popsuje ;)
Ale to twój wybór ;)

Anonymous - Nie 28 Lut, 2010

zgadzam się z Tobą, ale po pierwsze posiadając już silnik ze sterownikiem przy odsprzedazy duzo bym na nim stracił, a po drugie 800W hub'y w ekonapedach sa 2x drozsze, wiec mocowo i finansowo korzystniejsze jest dokupienie 2-giego silnika :D
Anonymous - Nie 28 Lut, 2010

sterownik 45A i 75V będzie śmigał nie tylko zrywniej ale i o 1,5raza szybciej! koszt ok 160zł i musisz tylko akumulatory dokupić do 72V i przy takiej prostej modyfikacji masz ok 2 razy większą moc z tego samego silnika :)
Anonymous - Nie 28 Lut, 2010

niestety przewoltowanie nie wchodzi w rachube w moim przypadku z uwagi na to ze mam dedykowaną baterię lifepo4....
Anonymous - Nie 28 Lut, 2010

zawsze można dać 2 akumulatory ołowiowe szeregowo z lifepo4 nie ma problemu...
Anonymous - Nie 28 Lut, 2010

wydaje mi sie ze stosowanie olowiakow do lifepo4 mija sie z celem, raz ze wzrosnie znacznie waga calosci, dwa ze nie bede wtedy w stanie wykorzystac calego potencjalu tkwiacego w lifepo4, poniewaz olowiaki przy pradach rzedu 40A szybko sie skoncza :)
Anonymous - Nie 28 Lut, 2010

dodając drugi silnik i sterownik też sporo zwiększasz masę a ja jakbym miał wybierać to wolałbym mieć parę kilo więcej na amortyzowanej ramie niż na kole bo dziur na naszych pięknych drogach co niemiara :)
prądy takiego rzędu popłyną tylko na starcie podczas jazdy powinny spaść poniżej 20A to i tak prawie 1,5kW więc myślę że jakoś nawet ołów dałby radę
ale ok tylko proponuje :)

wit - Nie 07 Mar, 2010

zeeltom napisał/a:
Ja bym raczej wolał w takim razie dać większy, mocniejszy silnik i mocniejszy sterownik. W dwóch elektronikach jest większa szansa, że coś się popsuje ;)
Ale to twój wybór ;)


a ja bym napisał, ze przy dwóch elektronikach i silnikach jest większa szansa, ze jeśli się popsuje -to przynajmniej jeden silnik będzie na chodzie i da się na nim jechać zamiast pchać/pedałować...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group