|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Sterowanie dwóch Hub'ow z jednego sterownika - EKONAPEDY |
Autor |
Wiadomość |
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010 Sterowanie dwóch Hub'ow z jednego sterownika - EKONAPEDY
|
|
|
Witam wszystkich
Posiadając w swoim Biku naped 408 w przednim kole (Vmax : 40km/h, start od 0km/h) z Ekonapedow postanowilem rozbudowac nieco jego konstrukcję. W tym celu dokupiłem taki sam silnik, z tą różnicą że do montażu na tył . Chcę zastosować 2 Hub'y (jeden z przodu, jeden z tylu) i pytanie teraz w Waszą stronę : czy ma ktoś pomysł jak sterować tym drugim silnikiem?? Moja wizja to dorobić "koncówkę mocy" do drugiego silnika i sterować ją z istniejącego (dla przedniego silnika) kontrolera. Fajnie by było jakby ktoś z Was dysponował schematem ideowym takowego sterownika.
Czekam na Wasze opinie i pomysły |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010
|
|
|
Nie da się. Musisz mieć dwa sterowniki i ewentualnie sterować oba jedną manetką. A i tak pewnikiem nie uzyskasz pełnej synchronizacj szybkości obrotowych. Na obu kołach prawie zawsze będziesz miał inne ustawienie fazowe kół. |
|
|
|
|
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010
|
|
|
Wlasnie synchronizacja predkosci obu kol stanowi tutaj najwiekszy problem. W sumie zastosowanie dwóch kontrolerow to najprostsze rozwiazanie, ale czy naprawde konieczne??
Schemat ideowy tego sterownika z pewnością wyjaśniłby wiele wątpliwości.. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010
|
|
|
Jeśli w silniku są hallotrony, to zapomnij o sterowaniu dwóch z jednego sterownika.
Nawet jeśli ich nie ma, to i tak faza w jednym kole wcale nie musi być taka jak w drugim. I stracisz tylko niepotrzebnie prąd, a nawet może to cię hamować. |
|
|
|
|
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010
|
|
|
Niestety sa hallotrony, tak wiec pozostaje chyba tylko zakup 2-giego kontrolera |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010
|
|
|
Zastanawiam się po co wogóle to chcesz zrobić? Przy tych samych akumulatorach dalej nie zajedziesz, a nawet bliżej, bo pobór prądu będzie większy, a z poborem prądu maleje pojemność akumulatorów. Szybciej, też raczej niewiele, no, może będziesz zrywniejszy. Ale warto się w to pchać? To już lepiej zrobić drugi rower dla żony, koleżanki, czy komu tam |
|
|
|
|
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2010
|
|
|
do tej rozbudowy popycha mnie rządza mocy :D:D jezdzilem goscinnie na podobnej maszynie i sie spodobało vmax w 5s.
A zasięgu nie brakuje, jest z czego ściągnąć |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010
|
|
|
Ja bym raczej wolał w takim razie dać większy, mocniejszy silnik i mocniejszy sterownik. W dwóch elektronikach jest większa szansa, że coś się popsuje
Ale to twój wybór |
|
|
|
|
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010
|
|
|
zgadzam się z Tobą, ale po pierwsze posiadając już silnik ze sterownikiem przy odsprzedazy duzo bym na nim stracił, a po drugie 800W hub'y w ekonapedach sa 2x drozsze, wiec mocowo i finansowo korzystniejsze jest dokupienie 2-giego silnika |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010
|
|
|
sterownik 45A i 75V będzie śmigał nie tylko zrywniej ale i o 1,5raza szybciej! koszt ok 160zł i musisz tylko akumulatory dokupić do 72V i przy takiej prostej modyfikacji masz ok 2 razy większą moc z tego samego silnika |
|
|
|
|
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010
|
|
|
niestety przewoltowanie nie wchodzi w rachube w moim przypadku z uwagi na to ze mam dedykowaną baterię lifepo4.... |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010
|
|
|
zawsze można dać 2 akumulatory ołowiowe szeregowo z lifepo4 nie ma problemu... |
|
|
|
|
Maxio0 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010
|
|
|
wydaje mi sie ze stosowanie olowiakow do lifepo4 mija sie z celem, raz ze wzrosnie znacznie waga calosci, dwa ze nie bede wtedy w stanie wykorzystac calego potencjalu tkwiacego w lifepo4, poniewaz olowiaki przy pradach rzedu 40A szybko sie skoncza |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Lut, 2010
|
|
|
dodając drugi silnik i sterownik też sporo zwiększasz masę a ja jakbym miał wybierać to wolałbym mieć parę kilo więcej na amortyzowanej ramie niż na kole bo dziur na naszych pięknych drogach co niemiara
prądy takiego rzędu popłyną tylko na starcie podczas jazdy powinny spaść poniżej 20A to i tak prawie 1,5kW więc myślę że jakoś nawet ołów dałby radę
ale ok tylko proponuje |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Nie 07 Mar, 2010
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Ja bym raczej wolał w takim razie dać większy, mocniejszy silnik i mocniejszy sterownik. W dwóch elektronikach jest większa szansa, że coś się popsuje
Ale to twój wybór |
a ja bym napisał, ze przy dwóch elektronikach i silnikach jest większa szansa, ze jeśli się popsuje -to przynajmniej jeden silnik będzie na chodzie i da się na nim jechać zamiast pchać/pedałować... |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|