To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Sterownik i manetka-jak podłączyć żeby ruszyło? Pomocy!
Kajman - Śro 31 Maj, 2017
A co to samonauka i jak to zrobić?
tkoko - Śro 31 Maj, 2017
Kajman napisał/a: | A co to samonauka i jak to zrobić? |
Masz w sterowniku 2 pary kabelków, białe i szare, z wtyczkami pasującymi do siebie. Jedna para to zapewne "samonauka", druga para to "ograniczenie prędkości do 25km/godz. Po prostu, na "swobodnym kole" (podniesionym) łączysz przewody. Jeżeli jest to samonauka silnik zacznie się kręcić i "uczyć się" silnika. Jeżeli jest to ograniczenie prędkości to na PAS'ie i manetce silnik powinien mieć mniejsze obroty maksymalne. Ta opcja na różnych sterownikach działa różnie. Są sterowniki które ograniczają prędkość na obu "systemach" (PAS, Manetka), ale są takie co działają tylko z jednym bądź drugim sterowaniem.
Co do maksymalnej prędkości podejrzewam że będzie to ~80% mocy sterownika. Myślę że czerwona kostka z 3 przewodami (czarny w środku) jest od trybu 3 speed. Wówczas bez zwarcia będzie ~80%, a po zwarciu kolorowych przewodów z czarnym ~50% i 100%.
Wtyczka z przewodami białym i czarnym to zapewne hamulec. Po zwarciu silnik powinien się wyłączyć.
Kajman - Śro 31 Maj, 2017
Dziękuję bardzo za naświetlenie tematu. A teraz kolejne odpowiedzi radzą kolejne pytania Ta samonauka się sama zakończy czy trzeba po jakimś czasie przerwać? A do tych prędkości to są jakieś sterowniki/przełączniki gotowe? Czy trza zwierać?
Anonymous - Śro 31 Maj, 2017
Zwierasz wtyczki samonauki przy wyłączonym kontrolerze. Włączasz kontroler. Koło powinno zacząć się kręcić. Jeśli w dobrą stronę, to wyłączasz kontroler i rozwierasz przewody samonauki. Jeśli kręci się do tyłu, to trzeba ruszyć manetką i obroty będą w odwrotnym kierunku. Wyłączasz kontroler i rozpinasz samonaukę. Wspomaganie można przełączać w najprostszym przypadku przełącznikiem kierunkowskazów.
przenikanie - Śro 31 Maj, 2017
A co do manetki, to czerwony plus 5V, czarny minus (wspólny dla całej instalacji), biały sygnał z manetki (podłącza się do zielonego w kostce manetki w sterowniku).
Żółty i brązowy to kable wyłącznika. Zielony to napięcie baterii które uruchamia woltomierz. Ale musi być też podłączony czarny do minusa.
Wszystkie manetki kciukowe z wyłącznikiem tak mają.
Instrukcja:
Biały-czerwony-czarny do kostki 3 pin od manetki w sterowniku. Pamiętać, że czerwony do czerwonego, czarny do czarnego).
Żółty do grubego czerwonego w sterowniku (plus baterii)
Brązowy zblokować z zielonym i do cienkiego czerwonego w sterowniku (stacyjka).
Jak włączysz przycisk w manetce, uruchomisz rower i zapali się woltomierz, który pokaże napięcie i oznajmi przy okazji, że rower jest włączony.
Kajman - Śro 31 Maj, 2017
Wczoraj ogarnąłem elektrykę, teraz montaż i samonauka Dziękuję wszystkim za pomoc
|
|
|