To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Problem z BMS 20S

kamil22021990 - Wto 06 Cze, 2017
Temat postu: Problem z BMS 20S
Witam kolegów
Prawie już zbudowałem kolejny rower 20s.
Ale pojawił się problem z BMS z tej strony:
https://pl.aliexpress.com/item/20S-Li-ion-Lipo-Batteries-Protection-Board-BMS-System-72V-84V-80A-Continuous-Discharge-Current/32500068377.html
Przy pierwszym uruchomieniu musiałem standardowo podłaczyć na chwilę ładowarkę .
Rower ruszył , jedną cele miałem celowo bardziej wyczerpaną aby sprawdzić napięcie odcięcia.
Niestety wyczerpałem podczas jazdy do 2.67V i w dalszym ciągu nie było odcięcia . Odłączyłem mniejsze złącze balasowania rower dalej jedzie, dopiero po odłaczeniu drugiego złącza balansera to odcieło zasilanie .
Wie ktoś może w czym jest problem ?
z góry dziękuje za wszelką pomoc

Eryk1000 - Wto 06 Cze, 2017

Te bmsy tak mają często nie widzą braku połączenia z cela dzilają dalej jakaby nic się nie stało. Dodatkowo pewnie odetnie gdy ogniwo zejdzie poniżej 2.5V
kamil22021990 - Śro 07 Cze, 2017

Eryk miałeś racje pojeździłem jeszcze trochę z multimetrem i odcina przy 2,45V, i jak już odetnie to jeśli się szybko nie naciśnie klamki hamulcowej (impuls ładowania) to już rower nie pojedzie bez podpięcia do ładowarki mimo że na celi bez obciążenia było ponad 3.3V. Czyli nie wrócimy awaryjnie do domu.
Ale to że BMS nie robi sobie nic z tego że nie ma połączenia z celami to nie świadczy o nim dobrze.
Masz większe doświadczenie z takim BMS-em ? jak wygląda ostatnia faza ładowania ? nie przeładuje cel ? uszkadzając je ?

Eryk1000 - Śro 07 Cze, 2017

Znając życie jeżeli masz nie równy pakiet to napięcie na ogniwie może dojść do 4.25V i powinien odciąć. Balanser powinien zejść po pewnym czasie do napięcia 4.17V cela. Po kilku ładowaniach pakiet się wyrówna. Tak działa większość BMSów. Mało który wykrywa przerwę na złączu balanser, nie jest to dobre, dlatego instalację trzeba wykonać solidnie.
WojtekErnest - Śro 07 Cze, 2017

kamil22021990 napisał/a:
jak wygląda ostatnia faza ładowania ? nie przeładuje cel ? uszkadzając je ?

To zalezy mniej od BMS a więcej od ładowarki. To ładowarka ma ograniczać prąd w okolicach 4,15 - 4,17. Jeśli tego nie robi do poziomu max 200-300 mA, to b.często dochodzi do przeładowania i rozjazdu segmentów. Taki BMS może zbić max 40-60 mA.
A im głebsze rozładowania, tym rozjazdy większe i BMS-y nie dają rady.
a) Co kilka/nascie tyg sprawdzać na złączu balansującym jakie są różnice. Sprawdzać w stanie rozładowania i po naładowaniu.
b) Nie dopuszczac bez powodu do rozładowań, aku < 3,6-3,7 V, ładowac jak najczęsciej, pod koniec małym prądem.
c) Sprawdzać czasami napięcie końcowe całości pakieto, PO odłaczeniu ładowarki. Jeśli średnie jest w okolicach poniżej 4,15 a balansowanie trwa coraz dłużej, pakiet jest osłabiony, nierówny. Wtedy ustalić przyczynę, najsłabszy segment itp.
d) Najsłabszy segment wymienić, naprawić.
e) Dopuszczalna róznica miedzy segmentami nie powinna byc większa niz 30 mV,
f) Sprawdzić swój miernik napięcia, jego dokładność przy pomiarach kilku Volt. Najlepiej jesli będzie miał trzy cyfry po przecinku.
Takich parę rad, aby nie dać się zaskoczyć awarią aku który "dotąd dobrze działał, na koniec zapalała się zielona lampka w ładowarce itd".



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group