To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - przeróbka giant revel 2

Elektrotonus - Pią 16 Cze, 2017

mariusz178 napisał/a:
..
Hamowanie regeneracyjne. Jeszcze nie i chyba nie uruchomię. Trochę przeszkadzało mi to hamowanie na testach, jeszcze po testuję, zobaczę. Wrócę do tematu jeżeli kiedyś w jeden dzień uda mi się baterię rozładować. Na razie wydaje mi się że nie rozładuje. ...Pozdrawiam Mariusz
....


Mariusz , regen nie jest po to by oszczędzać baterię ale w znacznym stopniu oszczędzać okładziny hamulcowe. W silniku 7x9 działa całkiem przyzwoicie. Można lekko muskać klamki hamulcowe by rower ochoczo zwalniał. Warunek używania zabezpieczenie przed obrotem osi, którego się nie dopatrzyłem. Oczywiście nie jest to coś niezbędnego ale warto przemyśleć ;-)

Darki - Nie 18 Cze, 2017

Gratuluje projektu. Co do nazwy proponuję :) revelEV lub flashEV.
mariusz178 - Nie 18 Cze, 2017

Elektrotonus: dzięki za info. Tak jak pisałem nie mem doświadczenia w "regen". czy to hamowanie działa tylko z pełną siłą czy można też uruchomić jakoś płynnie? na razie testowałem tylko na pełnym- to znaczy zwierając przewody przez styk do hamowania - ale masz racje elektryczne hamowanie to było by coś! Odpisz proszę jak to się sprawuje. A i te podkładki zabezpieczające przed obrotem koła oczywiście mam - po jednej z obu stron.
Darki: dzięki za propozycję nazwy prześpię się z tym...

mariusz178 - Nie 18 Cze, 2017

Darki: Piękny rower ale to logo mnie powaliło. Najładniejsze jakie widziałem. Bardzo mi się podoba. Twój pomysł czy ktoś pomagał?
Elektrotonus - Pon 19 Cze, 2017

[quote="mariusz178".... czy to hamowanie działa tylko z pełną siłą czy można też uruchomić jakoś płynnie? na razie testowałem tylko na pełnym- to znaczy zwierając przewody przez styk do hamowania - ale masz racje elektryczne hamowanie to było by coś! Odpisz proszę jak to się sprawuje. A i te podkładki zabezpieczające przed obrotem koła oczywiście mam - po jednej z obu stron.
.[/quote]

Regen działa w sterowniku bez możliwości regulacji jego siły, po prostu spowalnia wyczuwalnie rower, jakbyś lekko hamował. Nie blokuje ci koła. Wydaje mi się, czym szybciej jadę bardziej czuję działanie regana ale nie wiem czy to tylko odczucie. W silniku 7x9 z e sterownikiem GT 500 działa zadawalająco. Podkładki zabezpieczające to za mało dla regena, musi byc kawał metalu dodatkowo ściskający oś. inaczej podczas jego pracy silnik - jego oś - wyżłobi sobie otwór w ramie niszczą ją aż się obróci.

Przykładowy:


Mikołaj - Pon 19 Cze, 2017

Cześć.
Mam dokładnie taki sam rower i też planuje jego przeróbkę na Ebike. Do autora tematu mam na tą chwilę kilka pytań i prośbę.

1. Czy mógłbyś wstawić foto kierownicy, jakie masz klamko-manetki i jak Ci się udało upakować elementy elektryfikacji, głównie manetkę.
2. Jaką oponę masz z tyłu, chodzi mi o profil. jakieś foto mile widziane ile miejsca jest pomiędzy ramą i oponą.
3. Czy v-breaki daję radę?? Masz w planach zakładać tarcze??
4. Czy przedni amor to Suntour XCT?? Jak się sprawuje z dodatkowymi kilogramami i większą prędkością??
5. Czy masz 8 przełożeń z tyłu?? Czy przerzutki się mieszczą pomiędzy silnikiem i ramą?
6. Czy musiałeś zmieniać jakieś elementy czysto rowerowe z powodu elektryfikacji??

Na tą chwilę tyle pytań. Gratuluje przeróbki. Bardzo schludnie. Nie rzuca się w oczy. Co do nazwy to myślę że E-revel będzie spoko, ja chcę tak nazwać swojego Ebika (jak go będę miał), ale nie pogniewam się jak Ty jej użyjesz.

Pozdrawiam

mariusz178 - Wto 20 Cze, 2017

Elektrotonus: dzięki za informację. Masz rację takiej blokady nie mam. W takim razie zajmę się tym ale trochę później. na razie wolny czas wykorzystam na jazdę a zimą będę modernizował (a może drugi rower!). Pozdrawiam
Mikołaj: Zdjęcia manetki dorzucę. było tam trochę przycinania ale wygląda i działa super. Wstawiłem ją pomiędzy manetkę przerzutek a chwyt. Co do opon też zrobię zdjęcia. obecnie jest chyba dość gruba ale zmieści się jeszcze grubsza. Hamulce dają radę bo koła stają jak mocniej nacisnę. ale kultura hamowania na tarczach pewnie jest większa. chyba na razie nie zmienię może wcześniej uruchomię regen. Ogólnie z hamulcami nie mam problemu.
Nie znam się na amortyzatorach więc powiem tylko tyle podkręciłem go trochę i jest tak jak było tzn. nie widzę różnicy przed przeróbką i po.
Z tyłu mam 8 przełożeń tak jak było wszystko pasowało i działa idealnie!
Nic nie zmieniałem w związku z przeróbką. teraz jestem w stanie w dwie godziny poodkręcać wszystko i rower będzie wyglądał jak by przy nim nic nie grzebał. No może dopatrzysz się kilka dodatkowych nitów gwintowanych (takich jak mocuje się koszyk na bidon) ale to ładnie wygląda.
I jeszcze ogólnie:
wczoraj i przedwczoraj łącznie zrobiłem 110 km w terenie mieszanym i jeszcze nie podłączyłem do ładowania. na baterii jest 46v z 54.6v. ciekawe ile jeszcze zrobię? - zobaczymy.
I jeszcze potrzebuję 2 rzeczy:
1) Lampy (oświetlenie przód) mam przygotowane zasilanie 12V -
2) bagażnik na ten rower do auta na relingi
Jeżeli jakieś propozycję... będę wdzięczny
Pozdrawiam Mariusz.

Brykal - Wto 20 Cze, 2017

Mariusz gratuluje zakończenia projektu skrzynkę dokończyłeś perfekcyjnie jednak profesjonalny lakiernik robi robotę.
Baterię masz jak najbardziej OK ogniwa z jednej serii produkcyjnej o tych samych parametrach będzie długo służyła.
Muszę się pochwalić że pomagałem przy tym projekcie a Mariusz okazał się wielkim pasjonatem.
Nie czytałem dokładnie ale czy pochwaliłeś się swoim licznikiem rowerowym z możliwością monitorowania napięcia baterii.

mariusz178 - Wto 20 Cze, 2017

witam
domyślam się że Brykal to R...ł
oczywiście że się pochwaliłem licznikiem sterowanym arduino do monitorowania baterii, jak i również napisałem że przygoda i prace zaczęły się z tobą - dzięki.

WojtekErnest - Wto 20 Cze, 2017

mariusz178 napisał/a:

wczoraj i przedwczoraj łącznie zrobiłem 110 km w terenie mieszanym i jeszcze nie podłączyłem do ładowania. na baterii jest 46v z 54.6v. ciekawe ile jeszcze zrobię? -

46 / 13 = 3,538 V średnio, więc daleko nie odjeżdzaj :-)

Elektrotonus - Wto 20 Cze, 2017

mariusz178 napisał/a:
...
I jeszcze potrzebuję 2 rzeczy:
1) Lampy (oświetlenie przód) mam przygotowane zasilanie 12V -
2) bagażnik na ten rower do auta na relingi
Jeżeli jakieś propozycję... będę wdzięczny
Pozdrawiam Mariusz.


Lampki , temat rzeka. Te okrągłe z aliexpress z 6 lub 12 led świecą dobrze ale mega oślepiają kierowców i pieszych.

Takiego ciężkiego roweru nie radzę pakować na bagażnik dachowy na relingi. Tylko na hak. Sama kwestia kłopotów z umiejscowieniem. Takie bagażniki na jeden rower na relingi chyba nie są homologowane na rower o wadze 30 kg.

mariusz178 - Śro 21 Cze, 2017

Elektrotonus: dzięki za odpowiedź. właśnie tak myśle że to za ciężki rower na dach. A do celowo mam zabrać cztery rowery. Ale reszta (pozostałe trzy) normalne - aluminium. Zobaczymy.
WojtekErnest: tak wiem, dzięki. wg moich obliczeń jeszcze ze 20 - 30 km i zacznie się wyłączać pod większym obciążeniem.

mariusz178 - Śro 21 Cze, 2017

spróbuję przesłać filmik
mariusz178 - Śro 21 Cze, 2017

Niestety nie mogę przesłać filmiku... Jeszcze nie wiem dlaczego? .
W związku z pytaniami na PW na temat rozmieszczenia przycisków i działania licznika próbowałem przesłać filmik ale d....a.
Na razie kilka zdjęć o które byłem proszony.
Co do licznika to muszę zorientować się jaki filmik mogę wrzucić na forum (może był za duży).
Paweł: Jedyna płytka jak piszesz "od pomiaru" to płytka kontroli prądu. Pozostałe to dwie to przetwornice napięcia DC-DC z tym że jedna z zasilaniem max 60v. no i arduino. Trudno jest uruchomić arduino i wyskalować do twojego licznika na odległość. U mnie po testach Konieczne były zmiany w programie. To na razie prototyp i nie wiem jak u ciebie będzie działał. Tak jak pisałem na PW można się zdzwonić i omówić twoje potrzeby. Możliwości arduino są niemal nieograniczone.
Na jednym ze zdjęć przesyłam kolejne jeszcze ciekawsze rozwiązanie. Arduino przesyła informacje pomiarowe przez moduł bluetooth do telefonu (obecnie testuje kolega). Na razie próba napięcia i prądu ale można tam w fajnej grafice przesłać prędkość, moc i nie wiem co jeszcze. Może wystarczy ci przetwornik który zrobiłem jako pierwszy na LM337, ale trzeba się zdzwonić bo na forum i mailem to będzie trwało...

mariusz178 - Śro 05 Lip, 2017

Takie logo udało mi się stworzyć (mac. od ksywki) na NAKLEJKI ON-LINE.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group