To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - GT 1500w 45A i tryb 120%
esati - Pią 21 Lip, 2017
Elektrotonus napisał/a: | Chciałem zwrócić uwagę,że sterownik w trybie 120% działa tak, że najpierw osiąga prędkość 80% by po 2-3 sekundach jak sobie coś odczyta z halli dostaje kopa i kręci na maa. Troszkę jak pralka przed wirowaniem |
To by miało sens i pokrywało się z moimi subiektywnymi odczuciami.
A nie orientujesz się może czy wtedy spada sprawność w stosunku do trybu 100%? i jak bardzo?
xyz2a - Pią 21 Lip, 2017
Mitar napisał/a: | xyz2a napisał/a: | A jak wygląda praca na 80%. Czy Przy takim ustawieniu bezpieczna jest jazda bez zabezpieczenia termicznego silnika np w kole 28 cali. |
Koło grzeje się głównie od ruszania, podjazdów i najczęściej przy małych prędkościach wtedy silnik przyjmuje największą ilość Watów.
Mi na 120% po płaskim przy prędkości 60km/h temperatura silnika zamiast rosnąć to spada (lepsze chłodzenie).
Zabezpieczenie zawsze warto mieć bo jak będziesz miał te 80% a będziesz cisnął pod górkę to też ci się może przegrzać.
ravkill napisał/a: | ...ale u mnie nie puszcza nawet tych 45A. Max, co zaopserwowałem, to jakieś 42 pod ostrą górkę.. |
Te 45A idzie tylko ułamek sekundy, zwykłe watomierze tego nie wychwycą bo często stosują metodę wygładzania. Ja na arduino wychwyciłem maks ~46A ale to był tylko jeden odczyt na tysiące w ciągu sekundy. | a co dzieje się fizycznie dla tych 80%.Czy maxymalny prąd jaki może pójść to 36A?
Elektrotonus - Pią 21 Lip, 2017
Nie wiem czy spada sprawność, raczej pewnie troszkę rośnie gdyż z wykorzystaniem hallotronów sterownik powoduje kulturalniejsza prace silnika. Amperów na pewno nie zwiększa niż to co w sterowniku. Zauważyłem,że mój silnik w trybie bez halotronowym wyhamowuje samoczynnie przy przekroczeniu 37-38 km/h zaś jak hale zostały naprawione to zjawisko to występowało od 40-42 km/h. Nie potrawie tego mechanizmu wytłumaczyć ale kluczowa jest praca w trybie halotronowym silnika w trybie 120%. Co do zabezpieczeń termicznych , powyżej 800W mocy nominalnej warto stosować bezp. termiczny. Szczególnie w silniku 7x9 z kołem 28 cali.
esati - Wto 25 Lip, 2017
Czy ktoś się orientuje czy w GT1500W przy hamowaniu renegeneracyjnym z dużej prędkości sterownik podaje napięcie na aku prosto z silnika (prądnicy) czy jest to w jakiś sposób ograniczane/stabilizowane? (i do jakiego napięcia jeżeli LVC jest fabryczne ~41V)
|
|
|