To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Napęd elektryczny w samochodach

rarek - Nie 30 Maj, 2010

to było tak a propo wspomagania , delphi juz długo pracuje nad takim efektem w hamulcach tarczonych, jak narazie z porażką, jest zielone światło dyż w hybrydach stosuje się już serwo elektryczne bez pompy podcisnieniowej
to chyba tak wyglada (jesli sie nie myle) ;)
http://allegro.pl/item105..._hamulcowa.html

Zbyszek Kopeć - Nie 30 Maj, 2010

Teraz nie ma problemu ze wspomaganiami elektrycznymi i tak już większość nowych spalinowców ma te wspomagania.
Jednak myślę, że wspomagania w okropnych spalinowcach są po to, żeby utrzymać cenę auta; przecież jeździłem wcześniej na różnych autach, które nie miały żadnych wspomgań (nawet ciężarowe ŻUKI i to słabiutkie kobiety spokojnie nimi jeździły).

rarek - Nie 30 Maj, 2010

w żukach jest wspomaganie, własnie mechaniczne jak w maluchu, a w późniejszych wersjach również podcisnieniowe
Zbyszek Kopeć - Nie 30 Maj, 2010

Ja nie pisałem o tym co teraz jest, ale o tym czym ja jeździłem i moi kierowcy, i to długie lata, a dobrze sie jeździło i to bez wysiłku.
Podobnie było z ciężkimi osobowymi, a lekkie autka - to już oczywiste, że te dodatki są całkowicie zbędne.

Anonymous - Nie 30 Maj, 2010

Panie Zbyszku, jaki silniki prądu stałego stosuje Pan do swoich samochodów elektrycznych?
szeregowe czy bocznikowe? pewnie już było na forum ale nie doszukam się:(

Zbyszek Kopeć - Nie 30 Maj, 2010

Przecież o tym, co najbardziej się nadaje do auta EV, jest na moich stronach.
Anonymous - Nie 30 Maj, 2010

Silnik elektryczny DC (dwusegmentowy): prądu stałego o bardzo wysokiej sprawności do 84V

cięzko wyznać czy on jest szeregoy bocznikowy czy może szeregowo pocznikowy :mrgreen:

Skoro to jest silnik prądu stałego z magnesami trwałymi to nie może być ani szeregowy, ani bocznikowy :-) tylko że on ma spraność 90% a BLDC maja sprawności do 96%

Zbyszek Kopeć - Nie 30 Maj, 2010

Już dużo na tym FORUM jest o tym.
Trzeba przeczytać też dokładnie wszystkie moje strony.
Auto, to nie okręt, który włącza jakiś dodatkowy silnik w Gdynii i wyłącza go w USA; dopiero dokładna analiza charakterystyk, w całym przedziale obrotów i obciążeń, mówi dokładnie o sprawności silnika.
Dochodzi analiza przekładni itp..
Do tego jest wążna waga i rozmiar silnika.
W innych autach mam jednosegmentowe i sobie je eksploatujemy.
Do tego każda przerabiająca auto na EV uczelnia lub inne szkoły robią w/g mojego wzoru, zaś inne próby kiepsko wychodzą.

Zbyszek Kopeć - Nie 30 Maj, 2010

Dodam.
Skoro tak mocno interesuje Cię BLDC, to proponuję nie DC, ale najlepszy z możliwych nie DC w linku.
Jest leciutki, jest malutki i jest bardzo, bardzo mocny, sprawność w optymalnych warunkach ma prawie 100% (w/g producenta, ale musi mieć chłodzenie cieczą, lub olbrzymi strumień powietrza) i może być też wykonany na nominalne napięcie 60V (bezpieczne).
http://www.glider-one.si/...id=46&Itemid=93
Bardzo ciekawy i tańszy niż w TESLI.

Jak jego parametry kiedyś sie poprawią, to bym używał do napędu auta.

Anonymous - Pon 31 Maj, 2010

http://www.youtube.com/watch?v=POTioQwMVgw
rarek - Pon 31 Maj, 2010

takie silniczki do motoszybowca mozna kupic polskie w polsce 12kW 8,5 obr
Zbyszek Kopeć - Pon 31 Maj, 2010

rarek:
Ty czasem jak coś powiesz, to powiesz.
Chyba jest różnica między 100kW lub 70kW, a Twoim porównaniem 12kW.
Do tego ten mocny waży tylko 11kg.

rarek - Pon 31 Maj, 2010

100kw !!!!!!!
musze doczytac

rarek - Pon 31 Maj, 2010

Cytat:
Emrax motors 50 kWp 1 min; 40 kWp 2 min; 30 kW continious at 1900 RPM.

to chyba nie 100 , chyba ze suma ;)

ta kartka pod spodem to A4

Zbyszek Kopeć - Pon 31 Maj, 2010

Mam od nich ofertę i w piku pojedynczy ma 100kW, a w 2 minuty ma 140kW, ale podwójny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group