To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Elektryfikacja składaka

klient - Sob 12 Sie, 2017
Temat postu: Elektryfikacja składaka
Szanowni Koledzy.

Mam silnik Bafanga BBS02 750W.
Chciałbym go zamontować albo do jakiegoś Krossa Flex 3 albo do Wigry 3 lub 7.
Czy ktoś proszę ma jakieś z tym doświadczenia?
Co mam kupić (jakiego składaka) i z jaka ilością biegów? Jedni radzą 3 biegi, inni 7.
Nawet nie wiem czy suport jest odpowiedni do tego silnika - czy da się go zamontować do składaka?
Chciałbym spokojnie kulać się na działkę, po ubitej prostej leśnej drodze, miejskiej ścieżce rowerowej.
Byłbym bardzo wdzięczny za radę, nie mam kogo zapytać, nikt nic nie wie.
Dziękuję.

grzegorz2012 - Sob 12 Sie, 2017

Witam,
Nie posiadam silnika jak kolega ale mam dwa flexy 2 zelektryfikowane, silnikami przekładniowymi na przód ale to i tak super sprawa. Moje egzemplarze przeszły również mechaniczne przeróbki, zmiana szczęk i klamek hamulcowych na avidy5 oraz finalnie zamontowana z tyłu piasta sram dual drive z kasetą 11-32, oponki schwalbe big apple 2,15 i sztyca siodełkowa suntour NCX i jest super jazda.
Silniki drogą kupna nabyte od kolegi "glebora" z forum, aku 10s 6p z lekkim pedałowaniem pozwala na przejechanie minimum 75-80 km pewnie można więcej ale dupa czasem nie pozwala na więcej mimo sztycy z amortyzacją.
Ogólnie przedni napęd i aku z tyłu daje dobry rozkład masy np. gdy trzeba gdzieś wnieść rower ale można się również po schodach delikatnie wciągnąć napędem, lekko popychając rower do przodu korzystając z manetki. Prędkość jest zadowalająca jak na składaki i małe koła, składanie i trzymanie w mieszkaniu oraz przewóz w kombi bezcenne.

WojtekErnest - Sob 12 Sie, 2017

Ja uzywam Kross/Grant Ametyst 24 cale. Silnik przód, zasilanie do 600 W. Przerzutka planetarna tyl 3 biegowa, przy okazji sprawne hamowanie. Prędkość max ok 38 km.
Po zmianie blatu/zębatki przedniej na 52z a tyl 16 lub nawet 14 z, prędkość dochodzi do 42-44 km na godz. Rower sprawdza sie w wielu miejskich i podmiejskich warunkach, no i zlozony do bagaznika zapewnia dodatkową 'mobilność' urlopowa.
Jeżeli akceptujemy taką prędkość max oraz z założenia wspomagamy lekkim lub silniejzsym pedalowaniem, uważam ze jest zbędna przerzutka 7 biegowa. Start rowerów elektrycznych jest na tyle szybki że nie ma potrzeby tylu biegów, są wręcz przeszkodą w sprawnym przyspieszaniu. Nogi na tyl a silnik z przodu dają nawet w takich małych konstrukcjach, zaskakujący odjazd.

klient - Sob 12 Sie, 2017

Dziękuję.
I nadal mam jedno pytanie, może ktoś wie.
Mianowicie, czy Bafang BBS02 750W (innego nie posiadam) wejdzie mi bez problemów do suportu (bez kolizji z innymi elementami, np. ramą) do Kross Flex 3 lub Wigry 7?
A może ktoś ma Bafanga BBS02 w Kross/Grant Ametyst 24 cale (też jest fajny)?
Czy ktoś montował akurat taki silnik do takich składaków?

(14.08.'17) No więc zamówiłem Wigry 8. Ma standard suportu BSA.

jarek_rk - Pią 25 Sie, 2017

Coś mi się wydaje, że się koledzy trochę nie zrozumieli. Kolega klient, ma mida 750W, którego planuje zamontować w składaku. Ponieważ zamówił i pewnie już posiada Wigry 8, ciekaw jestem czy montaż już miał miejsce i jak się sprawuje.
750-watowy mid do takiego roweru to pewnie potężny moment obrotowy...
Czy Twój rower jest już zelektryfikowany?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group