To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Falcon v2 6KW+
romus130 - Pią 22 Gru, 2017
Panowie jeżeli chodzi o programowanie sterownika sabvotn 150.
otóż pobrałem plik z linka od tasa z bloga ale lista konfiguracji od tej z blogu screen się różni.
chodzi o to że jest nieco więcej opcji ale nie widzę opcji w limit żeby była opcja 3 speed?
czy któś coś wie na ten temat?
Ps
Tas nie działa ci strona Bloga jakieś porządki ?
tas - Pią 22 Gru, 2017
Tak, prace konserwacyjne na serwerze.
Użyj innego programu to będzie opcja od 3 speed.
romus130 - Pią 22 Gru, 2017
tas napisał/a: | Tak, prace konserwacyjne na serwerze.
Użyj innego programu to będzie opcja od 3 speed. |
Z tego co się już dowiedziałem to muszę użyć tego chińskiego programu
tas - Pią 22 Gru, 2017
nie, na 4 programy tylko jeden tego nie ma.
Włącz jakikolwiek inny angielski i ustaw
romus130 - Wto 23 Sty, 2018
.
Mam pewien problem wygląda tak jak by jakaś cela w akum była walnięta. Ale wcześniej jeździłem na 90A i tak się nie działo.
Do rzeczy. Problem wygląda tak.
Akumulator 20s 20p NCR B
Bms 120A
Silnika 3k Turbo
Sabvoton 150M
Akumulator jest naładowany cele w granicach 4.10
Ustawiłem już 50A z akumulatora
Wsiadam na rower jak jadę powoli daję mało gazu jest ok ale napięcie spada w granicach 78V
Dam dwa razy na full napięcie spada do 72v z tego co widzę na watomierzu i wyłącza się Bms.
Aktywuję Bms ładowarką
Sprawdzam cele i mają w granicach 4.10 4.09V
Przed aktywowaniem Bms cele tak samo mają
O co kurcze kaman. ?
tas - Wto 23 Sty, 2018
1. Czy to pewne, że odłącza BMS, a nie sterownik?
2. Czy testu dokonujesz na zimowanym na mrozie rowerze?
3. Potwierdzić słabą celę można tak, że wyjedziesz powiedzmy 20% akumulatora i już wtedy podnoszące się napięcie cel powinno wskazać ewentualny problem
Póki co wygląda po prostu, że dajesz gazu na zimnym aku, u mnie też potrafię mieć spadki rzędu >10V w początkowym okresie jazdy
romus130 - Wto 23 Sty, 2018
Na pewno odłącza Bms a nie sterownik
Rower stoi w ciepłym garażu rzędu 10Stopni
Ok więc pojeżdżę trochę jeszcze żeby zbić napięcie na akumulatorze
romus130 - Wto 23 Sty, 2018
To może mam wprowadzić rower do domu i rozgrzać akum do 20st.
Mam przyklejony czujnik temperatury do akumulatora więc będę mniej więcej wiedział
romus130 - Wto 23 Sty, 2018
Zrobiłem dziś testy. mianowicie
-Nagrzałem rower do ponad 15st tzw Akumulator.
Podpiąłem miernik pod cele 20 było mi najwygodniej. test drogowy
na watomierzu pobór prądu około 40A z akum. spadek na celi był 3,30V dałem mocniej gaz i się wyłączył.
więc roboty co nie miara. wyjąć akumulator i testować od nowa ogniwa i znaleźć problem. tylko inaczej chyba nie sprawdzę jak nie rozbiorę akumulatora do zera.?
tas - Wto 23 Sty, 2018
Coś tu nie pasuje.
A watomierz działa i dobrze pokazuje, zgodnie z tym co nastawione na sterowniku?
Przecież BMS odcina przy 2.5V, 2A/ogniwo i spadek 30V na aku wydaje się niemożliwe.
Bzyk - Śro 24 Sty, 2018
Moze to tylko uszkodzony bms odcina bo jak aku to czeka Cie:
Dobrze było by zaopatrzyć sie w jakieś regulowane (skokowo) obciązenie w postaci opornicy i np. przełacznika pakieciaka + amperomierz, wtedy w warunkach warsztatowych mógłbyś nałozyć prąd na aku i stosunkowo szybko ocenić w czym problem i pomierzyć napiecie na celach. Akurat składam baterie i tez mnie to przeraza jak miałbym wszystko to wyciągać i rozłaczać
WojtekErnest - Śro 24 Sty, 2018
Bzyk napisał/a: | szybko ocenić w czym problem i pomierzyć napiecie na celach. Akurat składam baterie i tez mnie to przeraza jak miałbym wszystko to wyciągać i rozłaczać |
Gniazdo serwisowe BMS b.pomaga w takim przypadku.
A szybka diagnoza polega na sztucznym obciazeniu aku na zaciskach + i - i pomiarze napiec kazdego segmentu. Wtedy trwa to kilka minut.
Jesli brak to trzeba rozebrać, a moze być przepalony lub puszczony zgrzew, uszkodzony BMS, nadrwany kabel, fizycznie slabe ogniwa itd.
Bzyk - Śro 24 Sty, 2018
WojtekErnest własnie o czymś takim myślałem zeby obciażyc całe aku, podłaczyc opornice za bms, właczać ja stycznikiem obserwując amperomierz i wtedy pomiar wybranego miejsca np. zacisku, celi itd, potem jak rozłaczy to bezpośrednio z pominieciem bms. Pisząc o złaczu diagnostycznym masz na myśli złacze pomiarowe? Przy 20s to i tak to troche bedzie trwało to mierzenie dlatego pisałem zeby obciazenie sterować stycznikiem i przyciskiem powiedzmy nożnym wtedy łatwiej było by mierzyć
romus130 - Śro 24 Sty, 2018
tas napisał/a: | Coś tu nie pasuje.
A watomierz działa i dobrze pokazuje, zgodnie z tym co nastawione na sterowniku?
Przecież BMS odcina przy 2.5V, 2A/ogniwo i spadek 30V na aku wydaje się niemożliwe. |
Watomierz skalibrowałem wcześniej i pokazywał dobrze. mam watomierz od Michała.
wczoraj wróciłem do ustawień 80/160A i powiem Może to dziwnie zabrzmi ale rower nie wyłączył ł mi się tak szybko jak na 50A? ale może to tylko złudzenie. człowiek już szaleje na myśl że musiał by wyjąć akum,
a tak pięknie to wszystko ułożył..
Bms czasem odcina przy 2,7V wtedy pomiar był na 20 celi a może np na 13 celi sadło do 2,5? to go nie wiemy i ciężko będzie to sprawdzić jak aku. jest w rowerze.
Dla mnie też to jest dziwne bo wcześniej było 80A i zrobiłem 20Km i było ok. moze ten bms? siadł?
No i panowie niestety nie mam żadnej opornicy żeby obciążyć akum.
A cała konstrukcja przejechała 25km od złożenia
tas - Śro 24 Sty, 2018
Kurcze no, nie tak się zachowuje padnięty aku.
Ale ok, trzeba coś zacząć działać z tym drogą eliminacji, więc poklei:
1. Jesteś pewny, że nie masz nic podłaczone między -B pakietu i -B BMSem (miedzy BMS i pakietem na minusowym przewodzie)? Szukamy sprzężenia mas
2. Po pełnym naładowaniu akumulatora i odczekaniu 4h cele są równe? (szukamy problemów z rozjazdami)
3. Czy ostatnio jeździłeś po wodzie? Masz uszczelnioną ramę/boczki na okoliczność zasiekania wodą z roztopów/deszczu/śniegu? (szukamy problemów z wodą na BMSie)
|
|
|