To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - Przekładniówka 500W - prośba o porady

Mikkonen - Pon 28 Sie, 2017
Temat postu: Przekładniówka 500W - prośba o porady
Witam.
Od jakiegoś czasu planuję zelektryfikować mojego trekkinga na kołach 28'. Pierwotnie miał być MID Bafang BBS02 750W, niestety po doliczeniu cła i VATu wychodzi prawie 2100zł za sam napęd bez baterii, po przemyśleniach stwierdzam że to stanowczo za dużo jak na "pierwszego" ebajka.

Po dalszych poszukiwaniach okazało się że za rozsądne pieniądze można złożyć tylko HUBa. Czytanie forum i jedyny słuszny zawodnik - 9c 7x9 + GT500 i bateria 48v. Minusem tego jest bardzo duża waga oraz odczuwalne opory przy jeździe bez baterii - a ja chcę zachować jak najwięcej cech klasycznego roweru w tym projekcie.

Dobrym kompromisem wydaje mi się mocna przekładniówka - jest lekka, nie ma oporów, dobrze współpracuje z kołami 28' (przekładnia), mocy wystarczająco. Rower ma służyć na wycieczki oraz do rozrywki na leśnych ścieżkach z prędkościami nie przekraczającymi 40km/h.
Znalazłem następujący zestaw:
https://bmsbattery.com/ebike-kit/768-q128c-135mm-500w-rear-driving-ebike-hub-motor-ebike-kit.html
https://bmsbattery.com/ebike-kit/801-s-ku65-for-led810-250w15a-6mosfets-controller-ebike-kit.html

Proszę o opinie czy ten zestaw jest ogólnie dobry ? Zakładając spory koszt wysyłki oraz cło + vat, nadal wychodzi znacznie poniżej 1000zł. Jeśli jest dobry, to czy warto wziąć silnik na 36V, i zasilić go z 48V aby zyskać na prędkości ? Czy silnik nie ma zabezpieczenia przed przewoltowaniem ?

Majster - Pon 28 Sie, 2017

Zestawu podanego nie znam, aczkolwiek złożyłem rower na kołach 28 cali, wplatając do niego silnik przekładniowy 8Fun 500W na tył.

Rower jest mocniejszy niż się spodziewałem, ma dobre przyspieszenie, rozpędza się do 50 km/h na baterii 52V (ograniczyłem prędkość do 40km/h dla bezpieczeństwa).

Mam drugi rower z silnikiem 9c 10x6, i powiem że jestem bardziej zadowolony z przekładniówki, jest lżejsza, nie stawia oporów przy toczeniu. Fakt jest słabsza ale do tych 1500W nadaje się lepiej do jazdy po asfalcie i szutrze.

Jak szukasz więcej informacji na temat roweru zapraszam na link podany w stopce.

WojtekErnest - Wto 29 Sie, 2017

Majster napisał/a:

Jak szukasz więcej informacji na temat roweru zapraszam na link podany w stopce.

Link na facebook nie jest poprawny.

Anonymous - Wto 29 Sie, 2017

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=105708#105708
Mikkonen - Wto 29 Sie, 2017

A co sądzicie o MXUS MX01C
http://www.e-biker.pl/sil...01c,3,1072,1074

Silnik wydaje się bardzo porządny, ale czy istnieje możliwość podpięcia go pod sterownik typu GT500 z manetką czy trzeba kupować cały zestaw ?

Elektrotonus - Wto 29 Sie, 2017

Można na 99% podłączyć do każdego sterownika z wyprowadzonymi fazami i przewodami halotronów.
dynamik - Pią 01 Wrz, 2017

Myślicie że ten sterownik od mxusa da się podłączyć na 16S ? Bafanga przekładniówke bez problemu podłączyłem na 14S , ale 16S nie przyjmuje .
djmarcin56 - Pią 01 Wrz, 2017

Chyba miałeś namyśli silnik mxusa a nie sterownik do podłączenia na 16s ;) przy 60v może ale nie musi działać, musisz sprawdzić tylko nie przesadzaj z prądem.
dynamik - Sob 02 Wrz, 2017

e-biker razem z tym mxusem przekladniowką sprzedają controler 48V 22A sinvave.
Oni oczywiście zalecaja swoje 48V i nie mają pojecia czy to odpali powyżej 60V

Mikkonen - Sob 02 Wrz, 2017

Zauważyłem, że jest ogólnie straszny deficyt w miarę mocnych, ale lekkich przekładniówek. Bardzo ciężko nawet gdzieś kupić odpowiedni silnik ze sterownikiem. Są oczywiście zestawy jak e-biker, ale za cenę 2000zł to już wolę kupić sobie MIDa który zje na śniadanie taki zestawik.
Anonymous - Nie 03 Wrz, 2017

A to dlatego, że przekładniówki zazwyczaj mają 250W. Mocniejsze silniki, to już raczej DD.
Pykacz - Nie 03 Wrz, 2017

zeeltom napisał/a:
A to dlatego, że przekładniówki zazwyczaj mają 250W. Mocniejsze silniki, to już raczej DD.


Są jeszcze MAC 500-1000W o chyba 6-ciu różnych nawojach do tego jakieś BMC chyba klony tych MACów .

sannis - Pon 04 Wrz, 2017

A ma ktoś doświadczenia z przekładniowym Bafangiem 750W do Fat Bike'ów. Chcę przerobić fata i zastanawiam się nad tym silnikiem. Widziałem na Ali, że ktoś z Polski go kupił i to chyba od nas z forum, bo widziałem ten nick już wcześniej przy sterownikach i manetkach. Jaki ewentualnie dać sterownik do tego silnika? Ruski dają nawet 50A w przekładniówki, do MAC'a na endlesie sugerują max 25A.
pablo123 - Pon 04 Wrz, 2017

sannis, mam w Elektrze (nie fat) Bafanga BBS02B 750W. Jeśli będziesz katował na manetce po 25A non-stop pod górę to szybko zajedziesz taką nylonową zębatkę, która podobno lubi się topić. Osobiście ograniczyłem prąd do 20A - max 1100W przy 58V, wtedy silnik pożyje zapewne dłużej.

Jeśli zależy Ci, żeby cały czas wyciągać z silnika po 1500W to lepiej zainwestować 200$ więcej w BBSHD, który znamionowo ma 1000W i ciągłe żyłowanie na 1500W znosi podobno bardzo dobrze.

sannis - Wto 05 Wrz, 2017

pablo123 - ja pisałem o bafangu 750W przekładniowym w kole, specjalny pod fata. Ty zaś o bafangu w midzie. Ja dotąd wyłącznie jeździłem na mocnym midzie, ale ze względu na specyficzną ramę szukam czegoś w koło. Mam stosunkowo lekki rower, nie chce z niego robić skutera a te rozpropagowane 9C jakoś do mnie nie przemawiają po ostatnich, porównawczych filmikach tutaj prezentowanych.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group