To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kupię, zamienię, szukam - szukam silnika do roweru elektrycznego

miro - Pon 06 Lis, 2017
Temat postu: szukam silnika do roweru elektrycznego
Mam problem od roku.
Poszukuję zestawu naprawczego- zębatek z łożyskiem zintegrowanym do silnika roweru elektrycznego.
Rozsypało mi się to łożysko- niestety jest ono zintegrowane.
Raczej już się nie łudzę, że uda mi, się je znaleźć. Myślałem, że w Niemczech naprawią- zamienią (jest tam dużo sklepów i warsztatów elektrycznych) oni nawet nie chcieli patrzeć co to jest - powiedzieli, że nie robią tego i że jest to część " nierozkręcalna"- jak to w Polsce rozkręcono?- pytali się!
Może da się jakiś cały silnik inny dopasować, widziałem, że kombinujecie różne rozwiązania. Jestem z Białegostoku, a chciałbym przywieźć cały rower, aby mieć pewność, że wstawiony silnik będzie działać i pasować. Na forum czytałem , że ktoś w Łodzi oferuje takie silniki, szybsze lub całe koło. Proszę o kontakt lub coś doradzcie.
Przesyłam zdjęcia , poniżej dane niemieckie tego roweru (kupiłem go na allegro).

"E-Bike Elektro Fahrrad REHBERG Alu Trekking
Ein Elektro-Bike ALU TREKKING von REHBERG (Made in Germany) mit:
- Vorderrad E-Motor 36V, 250 Watt Leistung
- Batterie Li-Ion, 36V, 9Ah
- Display mit Walkassistent, Anzeige Ladezustand Batterie und Wahl von 3 Leistungsstufen

WojtekErnest - Pon 06 Lis, 2017
Temat postu: Re: szukam silnika do roweru elektrycznego
miro napisał/a:
Mam problem od roku.
Poszukuję zestawu naprawczego- zębatek

Zmierz grubość tych zebatek z tworzywa. (img_2406) Czy są 10 mm czy 12 mm.
Takie można dokupić ale jesli silnik b.zniszczony to naprawa może być nieopłacalna.

wibi - Wto 07 Lis, 2017

Jednego nie rozumiem,co to znaczy "łożysko zintegrowane" i z czym jest ono "zintegrowane". Możesz wskazać na zdjęciach które to łożysko? czy to z kółkiem zębatym przekładni?bo innych na zdjęciu nie widzę a jeśli tak to wyciągnij pierścień zabezpieczający seegera (widać go na zdjęciu) ,ściągnij kółko z łożyskiem,wymyj całość z tego smaru,na prasie wyciśnij łożysko z zębatego pierścienia (może trzeba będzie przed tym wyciskaniem włożyć kółko z łożyskiem do zamrażalnika), odczytaj numer łożyska i też na prasie w podobny sposób (zamrażalnik) wprasuj. W ostateczności,gdyby plastyk kółka się rozleciał to można dorobić takie kółko mając wzór,kol.sirgregs (o ile dobrze pamiętam?) dorabiał całą przekładnie do silnika Bosch więc zapewne ma namiary na wykonawcę.
przenikanie - Wto 07 Lis, 2017

Silniki w kole są obecnie tak tanie (nowe!), że więcej zachodu jest z główkowaniem co i jak niż Z wymianą silnika. O silnik zapytaj glebora.
IMPULS - Wto 07 Lis, 2017

miro napisał/a:
Rozsypało mi się to łożysko- niestety jest ono zintegrowane.


Jak dobrze myślę to masz je zatopione w kole zębatym. Mozesz próbować je wytoczyć i wyjąć a zamiennie poszukać w zależności ile masz miejsca w szerokości kola zębatego, takiego samego łożyska lub węższego i zabezpieczenia segerem albo na male ryzyko próbować to poskładać bez segera. Niby te koła nie mają osiowego obciążenia więc nie powinno przy ciaśniejszym pasowaniu się przesuwać. Byleby do ciaśniejszego pasowania kupić łożysko z wiekszym luzem.

WojtekErnest - Sob 11 Lis, 2017

IMPULS napisał/a:
miro napisał/a:
Rozsypało mi się to łożysko- niestety jest ono zintegrowane.


Jak dobrze myślę to masz je zatopione w kole zębatym. Mozesz próbować je wytoczyć.

Takie elementy się dokupuje. Zmierz wymiary.
Jesli sama zębatka jest sprawna to najczęsciej jest w niej typowe łożysko typu
608Z 8 mm wewn, zewn 22, wysokosc 7 mm

techniawka - Pon 13 Lis, 2017

Można dokupić zestaw naprawczy lub same tryby, niestety nie do każdego modelu silnika jest to osiągalne wtedy pozostaje wymiana na nowy.

Na końcu strony z silnikami są zestawy naprawcze silniki elektryczne i zestawy naprawcze

miro - Czw 16 Lis, 2017

Dzieki za odpowiedż, ale mam już kontakt z gleborem, który super mi pomógł ( właśnie czekamy ma silnik), ale zamieszcam zdjęcie łożyska zębatki. Same zębatki plastikowe są ok. "Łożysko zintegrowane" - tak je nazwał mechanik w mojej firmie- myślał, że coś można dorobić- wstawić innego , ale nie wyszło.

wibi napisał/a:
Jednego nie rozumiem,co to znaczy "łożysko zintegrowane" i z czym jest ono "zintegrowane". Możesz wskazać na zdjęciach które to łożysko? czy to z kółkiem zębatym przekładni?bo innych na zdjęciu nie widzę a jeśli tak to wyciągnij pierścień zabezpieczający seegera (widać go na zdjęciu) ,ściągnij kółko z łożyskiem,wymyj całość z tego smaru,na prasie wyciśnij łożysko z zębatego pierścienia (może trzeba będzie przed tym wyciskaniem włożyć kółko z łożyskiem do zamrażalnika), odczytaj numer łożyska i też na prasie w podobny sposób (zamrażalnik) wprasuj. W ostateczności,gdyby plastyk kółka się rozleciał to można dorobić takie kółko mając wzór,kol.sirgregs (o ile dobrze pamiętam?) dorabiał całą przekładnie do silnika Bosch więc zapewne ma namiary na wykonawcę.

miro - Czw 16 Lis, 2017

Rozłożyłem i chyba nie jest zintegrowane, ale oznaczeń żadnych nie ma

wibi napisał/a:
Jednego nie rozumiem,co to znaczy "łożysko zintegrowane" i z czym jest ono "zintegrowane". Możesz wskazać na zdjęciach które to łożysko? czy to z kółkiem zębatym przekładni?bo innych na zdjęciu nie widzę a jeśli tak to wyciągnij pierścień zabezpieczający seegera (widać go na zdjęciu) ,ściągnij kółko z łożyskiem,wymyj całość z tego smaru,na prasie wyciśnij łożysko z zębatego pierścienia (może trzeba będzie przed tym wyciskaniem włożyć kółko z łożyskiem do zamrażalnika), odczytaj numer łożyska i też na prasie w podobny sposób (zamrażalnik) wprasuj. W ostateczności,gdyby plastyk kółka się rozleciał to można dorobić takie kółko mając wzór,kol.sirgregs (o ile dobrze pamiętam?) dorabiał całą przekładnie do silnika Bosch więc zapewne ma namiary na wykonawcę.

WojtekErnest - Czw 16 Lis, 2017

No faktycznie, lepiej kupić nawet używany, bardziej typowy silnik niż próbować coś dorabiać.
wibi - Czw 16 Lis, 2017

Na świecie (może z wyjątkiem produkcji "specjalnej" czyli wojskowej lub kosmicznej) nikt nie produkuje łożysk nie będących skatalogowanymi a tym bardziej w przypadku silnika rowerowego.Dlatego istotne są wymiary tego łożyska czyli średnica zewnętrzna,średnica wewnętrzna i grubość łożyska, również typ jest ważny ale tu to widać, że łożysko kulkowe ,proste,jednorzędowe z koszykiem plastykowym (który pękł),zamknięte.Myślę, że znając wymiary które podałem wcześniej znajdziesz w necie jaki to typ łożyska,zamówisz, bo to parę złotych i wymienisz a będzie OK.Na 100% jest to łożysko typowe a oznaczenia łożysk zazwyczaj znajdują się na zewnętrznym pierścieniu,bocznej krawędzi, widoczne gdy oczyścisz ze smaru w np.benzynie.W tej sytuacji kupno nowego silnika to co najmniej rozrzutność.
Mogę jeszcze podać przyczynę tej awarii.Otóż na 99.9% przyczyną był SMAR którym jakiś "laik" zdecydował się "poprawić" konstrukcję fabryczną. Smar który widoczny jest na zdjęciach to zapewne "smar do łożysk" typu mineralnego który działając na tworzywo sztuczne (koszyk kulek łożyska) spowodował stwardnienie tworzywa a w konsekwencji pęknięcie i rozpad łożyska. Jeśli tego smaru nie usuniesz jak najszybciej to awaria kolejnego łożyska jest b.szybka i nieunikniona. Łożysk zamkniętych się nie smaruje podobnie jak przekładni z tworzyw (teflonu),smaruje się jedynie łożyska otwarte z koszykiem metalowym.Podobnie jest z przekładniami, smaruje się tylko metalowe aby zmniejszyć tarcie i zwiększyć sprawność zmniejszając równocześnie zużycie.

rsadowski1980 - Nie 19 Lis, 2017

Cześć. możesz mi podać gdzie mogę dokupić plastikowe rolki do silnika. dziękuję za pomoc. pozdrawiam
rsadowski1980 - Nie 19 Lis, 2017

Cześć. Możesz mi podać adres sklepu gdzie mogę dokupić 3 plastikowe rolki do silnika.Dziękuję. pozdrawiam
WojtekErnest - Nie 19 Lis, 2017

Twoje plastikowe zębatki mają nietypowo 30 zębów.
SPrawdz też grubość czy ma 10 czy 12 mm.

Łatwo dostępne są z 27 lub 36 zębów np tu:
https://pl.aliexpress.com/item/Diameter-36-5mm-27Teeths-Thickness-10mm-Electric-Vehicle-Gear-With-Bearing-Motor-nylon-gear-innder-d/32596864163.html

wibi - Nie 19 Lis, 2017

WojtekErnest napisał/a:
Twoje plastikowe zębatki mają nietypowo 30 zębów.
.....

A skąd to wiesz? przecież to nie autor postu (miro) i jego silnik.Tu może chodzić o zupełnie inne zębatki, bo do tematu podpiął się inny forumowicz. Najpierw niech sprawdzi jakie ma u siebie zębatki bo w Polsce też widywałem jakieś zamienniki na Allegro.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group