To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Samoróbka do podróży dalszych i blizszych.
WojtekErnest - Nie 10 Gru, 2017
IMPULS napisał/a: | .. Ale na prędkosci mi nie zależy. Chciałbym aby jeżdził 25-30 i to mnie zadowoli. |
To wystarczy silnik 250-500 W zasilany 600-1000W.
Orientacyjnie wtedy 15Ah - 50 -60km zasiegu.
Trzeba pamietac że im wieksza prędkość, to wiekszy cięzar roweru+aku+silnika który powoduje gwałtowny wzrost oporów powietrza a to przekłada się na zapotrzebowanie na jeszcze wiekszy i cięzszy aku. I tak dalej..
IMPULS - Nie 10 Gru, 2017
WojtekErnest napisał/a: | rzeba pamietac że im wieksza prędkość, to wiekszy cięzar roweru+aku+silnika który powoduje gwałtowny wzrost oporów powietrza a to przekłada się na zapotrzebowanie na jeszcze wiekszy i cięzszy aku. I tak dalej.. |
Dlatego odpuszczam sobie wyścig na prędkości zwłaszcza że rower lubię za to że jeżdzi się wolno i mozna naprawdę sporo ładnych miejsc obejrzeć. Zwykłym góralem robię obecnie 70km zasięgu i nie zdycham, wiec liczę na to ze dodając wspomaganie będę mógł 200-300 km możliwości zrobić...
wwojciech - Nie 10 Gru, 2017
W takim razie przydalby Ci sie jakis wolniejszy silnik typu 0,7km/h/V. Ma wyzsza spawnosc przy Twoich predkosciach a i pod gorki z bagazami wytarga. Mase aku pchaj jak najnizej
IMPULS - Nie 10 Gru, 2017
wwojciech napisał/a: | przydalby Ci sie jakis wolniejszy silnik typu 0,7km/h/V. |
Pierwszy plan był taki aby dać mniejsze koło na tył. Ale jak przyszedł silnik zapleciony w obręcz to jakoś szkoda mi było to psuć wiec zostało tak jak jest. Silnik to nie problem, zawsze można go wymienić. wwojciech napisał/a: | Mase aku pchaj jak najnizej |
Będzie dość nisko, jutro wrzucę zdjęcie cokolwiek złożonego, ale chyba jeszcze muszę mocniej pochylić przedni widelec, wiec miejsce będzie i pod ramą i na, na akumulator.
IMPULS - Pon 11 Gru, 2017
Tak to mniej wiecej wygląda w trakcie przymiarki. Na pewno muszę zmienić mocowanie tylnego amortyzatora... Ale mam pytanie bo sam się zastanawiam i mam mieszane myśli. Czy pochylić bardziej przednie teleskopy czy tak pozostawic jak jest?
Mechano - Pon 11 Gru, 2017
Może lepiej popatrz jakie kąty są w ramach rowerowych (enduro/zjazdowych) albo motocyklach zanim coś więcej z tym zrobisz. Kat główki jest zdecydowanie zbyt duży.
sirgregs - Pon 11 Gru, 2017
Z taką geometrią tym rowerem prawdopodobnie wcale nie dasz rady jechać. Widelec ma bardzo duży offset i w połączeniu z takim jak aktualnie kątem główki ramy wychodzi ujemny trail (tak przynajmniej wygląda na zdjęciu). Nie będziesz w stanie jechać nawet po gładkim prostym asfalcie. No chyba że jesteś cyrkowcem
Proponuję zerknąć chociaż tutaj przed budową ramy.
IMPULS - Pon 11 Gru, 2017
Mechano napisał/a: | Może lepiej popatrz jakie kąty są w ramach rowerowych (enduro/zjazdowych) albo motocyklach |
Motocykl mam pod ręką, ale jednak motocykle mają zawsze większe nachylenie niż rowery. Mój zwyczajny góral ma podobny kąt ale trzeba przyznać ze puszczenie kierownicy w nim to jednak trzeba troszkę uważać.
sirgregs napisał/a: | No chyba że jesteś cyrkowcem |
Jeszcze nie jestem ale przyszłość przede mną. Niby przód się lekko pochyla jak ugina się tylny wahacz no ale może faktycznie jest zbyt pionowo.
Muszę jeszcze zrobić jakąś próbę nawet z popychu i zobaczę co się stanie, ale też się sklaniam żeby to chyba pochylić bardziej. A jak pochylę to muszę i zbliżyć główkę ramy bo inaczej to ten rower będzie wyglądał jak chopper.
Ramy jeszcze nie robiłem dla żadnego jednośladu więc to mój debiut. Jeszcze obadam sprawę.
|
|
|