To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Samoróbka do podróży dalszych i blizszych.

WojtekErnest - Nie 10 Gru, 2017

IMPULS napisał/a:
.. Ale na prędkosci mi nie zależy. Chciałbym aby jeżdził 25-30 i to mnie zadowoli. :)

To wystarczy silnik 250-500 W zasilany 600-1000W.
Orientacyjnie wtedy 15Ah - 50 -60km zasiegu.
Trzeba pamietac że im wieksza prędkość, to wiekszy cięzar roweru+aku+silnika który powoduje gwałtowny wzrost oporów powietrza a to przekłada się na zapotrzebowanie na jeszcze wiekszy i cięzszy aku. I tak dalej..

IMPULS - Nie 10 Gru, 2017

WojtekErnest napisał/a:
rzeba pamietac że im wieksza prędkość, to wiekszy cięzar roweru+aku+silnika który powoduje gwałtowny wzrost oporów powietrza a to przekłada się na zapotrzebowanie na jeszcze wiekszy i cięzszy aku. I tak dalej..


Dlatego odpuszczam sobie wyścig na prędkości zwłaszcza że rower lubię za to że jeżdzi się wolno i mozna naprawdę sporo ładnych miejsc obejrzeć. :) Zwykłym góralem robię obecnie 70km zasięgu i nie zdycham, wiec liczę na to ze dodając wspomaganie będę mógł 200-300 km możliwości zrobić...

wwojciech - Nie 10 Gru, 2017

W takim razie przydalby Ci sie jakis wolniejszy silnik typu 0,7km/h/V. Ma wyzsza spawnosc przy Twoich predkosciach a i pod gorki z bagazami wytarga. Mase aku pchaj jak najnizej
IMPULS - Nie 10 Gru, 2017

wwojciech napisał/a:
przydalby Ci sie jakis wolniejszy silnik typu 0,7km/h/V.


Pierwszy plan był taki aby dać mniejsze koło na tył. Ale jak przyszedł silnik zapleciony w obręcz to jakoś szkoda mi było to psuć wiec zostało tak jak jest. :) Silnik to nie problem, zawsze można go wymienić. :)
wwojciech napisał/a:
Mase aku pchaj jak najnizej


Będzie dość nisko, jutro wrzucę zdjęcie cokolwiek złożonego, ale chyba jeszcze muszę mocniej pochylić przedni widelec, wiec miejsce będzie i pod ramą i na, na akumulator. :)

IMPULS - Pon 11 Gru, 2017

Tak to mniej wiecej wygląda w trakcie przymiarki. Na pewno muszę zmienić mocowanie tylnego amortyzatora... Ale mam pytanie bo sam się zastanawiam i mam mieszane myśli. Czy pochylić bardziej przednie teleskopy czy tak pozostawic jak jest?


Mechano - Pon 11 Gru, 2017

Może lepiej popatrz jakie kąty są w ramach rowerowych (enduro/zjazdowych) albo motocyklach zanim coś więcej z tym zrobisz. Kat główki jest zdecydowanie zbyt duży.
sirgregs - Pon 11 Gru, 2017

Z taką geometrią tym rowerem prawdopodobnie wcale nie dasz rady jechać. Widelec ma bardzo duży offset i w połączeniu z takim jak aktualnie kątem główki ramy wychodzi ujemny trail (tak przynajmniej wygląda na zdjęciu). Nie będziesz w stanie jechać nawet po gładkim prostym asfalcie. No chyba że jesteś cyrkowcem ;-)
Proponuję zerknąć chociaż tutaj przed budową ramy.

IMPULS - Pon 11 Gru, 2017

Mechano napisał/a:
Może lepiej popatrz jakie kąty są w ramach rowerowych (enduro/zjazdowych) albo motocyklach


Motocykl mam pod ręką, ale jednak motocykle mają zawsze większe nachylenie niż rowery. Mój zwyczajny góral ma podobny kąt ale trzeba przyznać ze puszczenie kierownicy w nim to jednak trzeba troszkę uważać. :)

sirgregs napisał/a:
No chyba że jesteś cyrkowcem ;-)


Jeszcze nie jestem ale przyszłość przede mną. :P Niby przód się lekko pochyla jak ugina się tylny wahacz no ale może faktycznie jest zbyt pionowo. :)

Muszę jeszcze zrobić jakąś próbę nawet z popychu i zobaczę co się stanie, ale też się sklaniam żeby to chyba pochylić bardziej. A jak pochylę to muszę i zbliżyć główkę ramy bo inaczej to ten rower będzie wyglądał jak chopper.
Ramy jeszcze nie robiłem dla żadnego jednośladu więc to mój debiut. Jeszcze obadam sprawę. :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group