To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Przekładniówka 500W - MXUS, MAC, BAFANG?

esati - Pią 15 Gru, 2017
Temat postu: Przekładniówka 500W - MXUS, MAC, BAFANG?
Poszukuje silnika przekładniowego do kolejnego projektu. Nie mam jeszcze doświadczenia z silnikami przekładniowymi, a założenia mam mniej więcej takie:
- silnik do 4-4,5kg do wspołpracy ze sterownikiem sinus (cichsza praca, nawet kosztem vmax) o jak najmniejszych wymiarach i baterią 13s
- 500W nominalnie, instalacja 48V (13s) i sterownik sinus na 17-20A (800-1000W chwilowo)
- wbudowane halle
- duże przełożenie/duży moment (>= 5:1), prędkość maksymalna 35-40km/h dla kół 26"
- mocowanie kasety 9R + mocowanie tarczy na 6 śrub
- niska waga

Przeglądając różne oferty mam dwa typy, MXUS MX01C lub BAFANG SWX02C. Słyszałem też wiele dobrego o silnikach MAC, ale nie mogę znaleźć żadnych konkretnych ofert.

Pytanie jest właściwie jedno - co bardziej doświadczeni koledzy mogliby mi polecić za silnik i w jakiej konfiguracji uzwojeń do w/w założeń.
Początkowo myślałem o większej mocy (prąd 25-30A), ale raczej żaden silnik przekładniowy mi tego nie wytrzyma w dłuższej perspektywie, a też chciałbym mieć mały gabarytowo sterownik.

esati - Sob 16 Gru, 2017

UWAGA: Nie wiem dlaczego admin przeniósł mój temat z działu silników do działu handel, ale jest to pytanie o konkretne modele silnika nie konkretną ofertę sprzedaży silnika.
ravkill - Sob 16 Gru, 2017

Dlaczego przekładniówka? Wg Twojej specyfikacji i założeń, wolnobierzny 9c jest idealny. Nominalnie większy, ale przecierz nie musisz w niego pchać 30 amper, możesz 20...
esati - Sob 16 Gru, 2017

Mam już DD i teraz chciałem lżejszy rower bardziej do turystycznego przemieszczania się. Chce zjechać z wagą i zmieścić się w 21kg z akumulatorem 13s5p, a z 9c tego nie osiągnę (akumulator będzie wypinany i rower może iść na dach). Poza tym każdy DD będzie miał dużo niższą sprawność na niskich obrotach w porównaniu do przekładniówki, a po mieście jest płasko i dużo cyklów start/stop. Przekładniówka przy 500W będzie ruszać jak 9C przy ok 1000.. więc generalnie tym się sugerowałem..
Bajoniks - Sob 16 Gru, 2017

Są też lekkie silniki DD jak np:



Ten model waży 3,5-3,6kg i można śmiało ładować 20A przy 48V.

esati - Nie 17 Gru, 2017

Bajoniks napisał/a:
Są też lekkie silniki DD jak np:

Obrazek

Ten model waży 3,5-3,6kg i można śmiało ładować 20A przy 48V.


Co do lekkich DD widziałem też że grintech z Kanady jest w fazie beta testów silnika 4kg o parametrach 9c 10x6: www.ebikes.ca/product-info/all-axle-hub-motor.html

Tyle że nadal zostaje główna wada silnika DD dużo niższej sprawności dla niskich rpm w porównaniu do przekładniowego. Wg symulatora 9c 10x6 vs MAC 8T dla takiej samej konfiguracji (48V 20A i vmax ten sam) przy ruszaniu na maxa z 5km/h sprawność wynosi 23,8% vs 36,7%, czyli o 54% wyższa sprawność w przypadku silnika przekładniowego. Dopiero powyżej 20-30km/h 9c zaczyna odrabiać. To jest dla mnie główny argument w tym przypadku (obok wagi).

ps. czy admin byłby uprzejmy przenieść z powrotem temat do działu o silnikach bldc?


maki1000 - Sob 17 Lut, 2018

Znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie i wybrałeś już jakiś silnik ?
esati - Nie 18 Lut, 2018

Tak, kupiłem MX01C, do tego sterownik sinus na 20A i bateria 13s, ale rower jeszcze nie złożony.
Yin - Nie 18 Lut, 2018

Daj koniecznie znać jak śmiga po pierwszych jazdach, też szukam lekkiej i mocnej przekładniówki typu MAC w fajniej cenie.
toft - Pon 19 Lut, 2018

mxus robi zdaję się podobne do MAC przekładnowki
sannis - Wto 20 Lut, 2018

W fatbike'u mam przekładniowego huba Bafanga 750W i jestem bardzo zadowolony z niego. Lekki, przyśpieszenie od samego dołu, prędkość max40km/h, lekki. Mało jest o nim w necie w zasadzie najwięcej testów na ruskim forum. Gdzie jest chwalony i porównywalny do najmocniejszego MACa. Tutaj opis mojego roweru z tym silnikiem:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7893

maki1000 - Śro 21 Lut, 2018

Szkoda, że tan silnik tylko do fata bo byłby idealny dla mnie w nowym projekcie
Anonymous - Śro 21 Lut, 2018

Mam jakiś silnik, który dostałem od kolegów na wymianę w słoneczniku po ostatniej dewastacji na zlocie. Kawał żelastwa. Rozstaw widelca to 160 mm, ale to na tył. Tak na oko, ze 3kW luzem ;) A może i dużo więcej w peeku. Z chęcią wymienię to na coś mocnego, ale na mniejszy rozstaw widelca. Przerabianie słonecznika na taki rozstaw, to jakby budowanie całości od nowa. Jakby coś, to służę fotkami. Chyba darczyńcy się nie obrażą, taką mam nadzieję ;) Pasuje ponoć do fatebika, tam rozstaw tyłu jest ponad 160 mm, więc jakoś można dopasować. Dochodzi do 190 mm zawsze można to ściągnąć :)
Niestety, po wielu kombinacjach ten silnik, za cholerę mi nie wejdzie w to, co jest obecnie w słoneczniku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group