To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - LI PO jako akumulator rozruchowy.

zygmakos - Sob 23 Gru, 2017

Jako tylko rozruchowy life: podpinam , kwasowy się rozgrzewa . kilka minut czyszczenie szyb itp , potem rozruch , następnie kilka minut A123systems zyskuje utracony prąd i odpinam [mogą przyjąć wysokie prądy jak i oddać : szybkie ładowanie od całk. rozład. 12min , standart 40min]...
sirgregs - Sob 23 Gru, 2017

To takie używanie to nie jest zamiast kwasowego tylko jako boost do odpalenia.
Ja miałem w trampku tylko LiFe A123 i jeden sezon przeżyły. Faktycznie z ładowaniem miały ciężko bo w tych starych japońskich motocyklach to i 15,5V ładowania daje i jest to zgodnie z dokumentacją. 3 lata temu wsadziłem zwykłą kwasówkę i nie ma problemu. Takiego ciągłego gotowania aku to żaden LiFe LiPo Liion czy żel nie wytrzyma.

zygmakos - Nie 24 Gru, 2017

Pomysły z life A123systems USA [inne firmy raczej nie] w motoryzacji zamiennie do kwasowych to nie moje patenty [ fora, testy , youtube,producenci aku zamiennych,itp żeby nie zbłądzić ] , ja je stosuje tylko 7 lat bez rozjazdów napięć i chyba wierzę że katalogowo po 700 cykli tracą tylko kilkanaście procent.Jest kilka odmian anr26650M1 pjemność 2.3 Ah i 2.5 Ah ,rezystancją wewn. 0.02 ohm i mnniejszą 0.006 ohm<moje> , produkcja do tego USA lub KOREA także można pomylić , różnią się trochę a to robi różnicę , https://litowa123.pl/484-large_default/akumulator-anr26650m1b-33v-a123-nanofosfatowy-lifepo4.jpg. Jestem tylko użytkownikiem ,zaczynałem przygodę z A123 systems od youtube . HONDA CBR daje radę jest to nowy model 2016 rok ,dzięki za podzielenie się wiedzą ...
sirgregs - Nie 24 Gru, 2017

Zygmakos, dobrze kojarzę że to Twoim dahonem na LiFe miałem okazję się przejechać na tegorocznym zlocie?
A co do rozruchu to bezpieczniej jak tas pisze. Czyli siedzi oryginalny kwasiak i go bylejakim pakietem z odpadowych liion chwilę ładujemy i razem odpalamy silnik i odłączamy liion.
Bez kwasowego odpalanie auta to gigantyczne ryzyko. Za duże prądy rozładowania i ładowania z pakietu z dużym prądem czyli bardzo sztywnym napięciem. A co po odpaleniu? Silnik ma chodzić na pakiecie czy jakoś przepinamy na inny aku?
A oryginalne aku do motocykli na LiFe mają bms. Ja używałem 4s1p A123 2,3Ah bez żadnej elektroniki. Po prostu na żywioł i aku umarły po jednym sezonie co było do przewidzenia.

zygmakos - Nie 24 Gru, 2017

już 6lat temu: https://www.youtube.com/watch?v=-W3Tt0mgRHQ , https://www.youtube.com/watch?v=P02NhW6NkfA, https://www.youtube.com/watch?v=lS6GLFn-8Ss , https://www.youtube.com/watch?v=ECzEaTzqFsY , obecnie : https://www.youtube.com/watch?v=gmhqRCeaUuE itd , w Niemczech widziałem najczęściej te gorsze 2.3Ah A123 z BMS . Od wielu lat używam do cyklicznej pracy jak inni [ fora i w realu] i jest ok. Przy tych 2.3Ah przy 4s lepiej dać więcej p .Tyle z doświadczenia i oby tak dalej . Dzięki , wszystkim WESOłYCH śWIąT...
zygmakos - Pon 25 Gru, 2017

Ps. oczywiśce trzeba pamiętać że większość alternatorów wydziela stałe napięcie ładowania, ale niektóre nowsze samochody wyłączają alternator i ładują w zależności od zastosowania. Jest to problem, ponieważ akumulatory kwasowo-ołowiowe spoczywają na 12,6V, a akumulatory LiFe na napięciu 13,2V.
zygmakos - Pon 25 Gru, 2017

odn. BMS'a . lepiej dla aku ,gdy zostawimy na światłach , okradnie nas alarm itp. z prądu aku life poniżej 8V padnie , jeśli ten lepszy / A123 systems potrafią wstać rozładowane do 0V / wstanie to ze stratą pojemności...
Pykacz - Pią 29 Gru, 2017

Zastanawiam się nad wymianą aku PB na lekki i mały Li-ion na jakieś wyskokoprądowe tylko nie wiem jakie tam temperatury panują w komorze silnikowej i czy mi właśnie temperatura ich nie zabije . Silnik benzynowy więc pewnie temp. wyższa niż w klekocie. Mierzył to ktoś ? A widział ktoś jakiś fajny termometr np BT na aplikację smartfonową androidową ? :lol:
Scuda - Pią 29 Gru, 2017

W pobliżu kolektora wydechowego jest dość gorąco, ale kwasowy aku z reguły jest daleko.
Jak się załączy wentylator chłodnicy to pompuje dość gorące powietrze do komory silnika ale to zazwyczaj trwa kilkadziesiąt sekund i nie zdąży ci nagrzać pakietu. Pewnie najwięcej temperatury będzie od słońca jak sie blacha nagrzeje, to czasami ze 60 stopni jest. Załóż jakąs lekka izolacje i będzie ok.
Tylko jak rozwiążesz problem ładowania?
I ktoś tu pisał, że płyną jakieś gigantyczne prądy ładowania po rozruchu i może uwalić alternator ? Nie bardzo rozumiem, bo jak mierzyłem pobór prądu na kwasowym to po rozruchu, żadne gigantyczne prądu z altka nie szły tylko normalnie tam 10A

tas - Pią 29 Gru, 2017

Alternator wygenerował np 14.6V na aku 13.6V co przy jakiejś tam rezystancji robi 10A
Teraz dajesz LiPo 700A o rezystancji 0.1R co generuje 100A przy takiej samej różnicy napiec Alternator - pakiet.
Najpewniej o to chodziło przy wspomnieniu dużych prądów

sbom - Pią 29 Gru, 2017

Większy problem jest z niskimi temperaturami. Akumulatory litowe nie powinny być ładowane w ujemnych temperaturach. Nawet duże firmy w samochodach elektrycznych , gdzie nie ma alternatora, do zasilania elektroniki pokładowej używają akumulatorów ołowiowych.
Pykacz - Pią 29 Gru, 2017

To po co jest regulator napięcia ? Przecież on ma za zadanie nie dopuścić do przeładowania aku PB i nie dać znacząco większego prądu od 1/10 pojemności.U mnie z reguły ładowanie jest na poziomie 5A .

Tyczy się wypowiedzi Scuda i tas.

sbom - Pią 29 Gru, 2017

Przeważnie regulator napięcia w samochodzie nie ogranicza prądu ładowania tylko napięcie.
Pykacz - Pią 29 Gru, 2017

sbom napisał/a:
Przeważnie regulator napięcia w samochodzie nie ogranicza prądu ładowania tylko napięcie.

Wiadomo, jedno bez drugiego nie istnieje ale chodzi o to że aku PB nie lubi jak się go ładuje większym prądem niż jego 1/10 pojemności . Aż tak po macoszemu się go traktuje w sensie jak trzeba to go prądem w łeb byle napięcie w instalacji było OK. Nikt nie patrzy na trwałość ?
Tak się właśnie zastanawiałem dlaczego w takich hybrydach np jest aku pb zamiast jakiś litów.
Tylko niższy koszt czy coś więcej za tym stoi (przytoczony przykład kolegi wyżej czyli zimno i niechęć ładowania Litowych w niskich temp.)?

sbom - Pią 29 Gru, 2017

Mierzyłem prąd prąd płynący w Nissanie i akumulator potrafił zassać 30A


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group