To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - LI PO jako akumulator rozruchowy.

sirgregs - Pią 29 Gru, 2017

Czasami jeżdżę autem z 1943 roku. W standardzie na desce rozdzielczej jest amperomierz wyskalowany od -150A do +150A. Po rozruchu silnika amperomierz pokazuje w pierwszej chwili nawet 100A ładowania. Oczywiście prąd stopniowo spada i po chwili (kilkanaście sekund) to już poziom ładowania powiedzmy 20A. I żeby nie było, autko ma instalację 12V i w miarę współczesny silnik. Wystarczy założyć amperomierz cęgowy do nowoczesnego auta i zobaczycie jakie to prądy płyną.
Pykacz - Pią 29 Gru, 2017

W takim razie już wiadomo dlaczego aku PB tyle lat jest na rynku i nikomu nawet w głowie by to zmienić . Po prostu i (piszę to poważnie) jest to cudowne rozwiązanie za to co daje w stosunku możliwości do ceny a do tego jak tak jest traktowane aku to i do trwałości już się też nie czepiam. Nawet jak się od tych prądów płyty w celach zaczynają grzać to elektrolit je skutecznie chłodzi do czasu aż prądy spadną do normalnego poziomu. Ktoś jednak miał łeb nie od parady wymyślając to to . :roll: Czyli dobry wynalazek sam się broni na tym drapieżnym rynku. Nic nie kombinuje tylko zmieniam na inne aku ołowiowe.
zygmakos - Pią 29 Gru, 2017

Przy starszych rocznikach bez sprawdzenia przez speca nie kombinować /serwis i wtedy dają wieloletnią gwaranję na swoje aku lifepo4 / , moje pojazdy posiadają kontrolery pracy przerywanej i prądów na aku /od kilku lat wymieniłem w aucie i w moto na A123 systems z powodzeniem/ ale kasa większa niż Pb/. Life są małe i wejdą w chłodne miejsce. Spotkałem się z tym rozwiązaniem w wielu autach, motocyklach i sklepach /także internetowych/.Z ceną Life się nie przebją na masowy rynek. Z NOWYM ROKIEM... Ps.sirgregs na zlocie będe Scott'em carbon cr1 , waga z aku 9.8kg
piotrrs11 - Sob 30 Gru, 2017

Rok temu zakupiłem do benzynowego silnika 1.6 aku 2200 mah 3s 11,1V 20C TURNIGY

Używałem jako kickstartera ponieważ często zdarzało mi się zostawił auto z włączonym "czymś" i aku padało a jak już raz i drugi padło to nie miało pojemności.
Przyjemność odpalenia przez taxi to koszt około 20zł a bateria wyniosła mnie 50 zł...

Pomimo że akumulator miał tylko 2.2 Ah to bez problemu odpalałem samochód i wciąż wożę go jako awaryjny w kieszeni drzwi ;]
Nieraz zaczepiali mnie obcy ludzie z kablami żeby wspomóc ich przy starcie, wtedy wyciągłem tylko magiczne lipo i obywało się bez kombinacji parkingowych co by kable długościowo wystarczyły.

W każdy razie po około 10ciu użyciach zmierzyłem napięcie na baterii i wyszło jakieś 4.3 V na ogniwo - czyli przeładowało mi baterię mimo że odłączałem natychmiast po odpaleniu samochodu.

Gregs - Sob 30 Gru, 2017

piotrrs11 napisał/a:
Rok temu zakupiłem do benzynowego silnika 1.6 aku 2200 mah 3s 11,1V 20C TURNIGY .....W każdy razie po około 10ciu użyciach zmierzyłem napięcie na baterii i wyszło jakieś 4.3 V na ogniwo - czyli przeładowało mi baterię mimo że odłączałem natychmiast po odpaleniu samochodu.

Dlatego zastanawiam się, czy 4s (16,8V max. a 14,8 nominalnie) nie byłyby lepsze. Pakiet 4s odłączony do rozładowanego akumulatora samochodowego momentalnie miałby napięcie w okolicach nominalnego, czyli 3,7 na celę, czyli 14,8V. Wtedy napięcie z alternatora (ok. 14,2-14,4V) byłoby zbyt niskie aby ładować LiPo.
Jedyną obawą jest, że po podpięciu do samochodu pakietu o napieciu 16,8V akumulator samochodowy (pomimo rozładowania) nie będzie w stanie skompensować napięcia do nominalnego dla LiPo (14,8V) i może ulec uszkodzeniu elektronika w samochodzie.
Załączyłem znalezione w internecie zdjęcia wnętrza Jump Startera, którym autor uruchamiał średniej wielkości samochód przy odłączonym akumulatorze. Akumulator w nim jest LiIon 3s 2150mAh, tylko z etykiety baterii wynika, że wytrzymuje rozładowanie 120C.
Jak widać na jednym zdjęciu wytopił się lut, ale po poprawce jumper działał dalej.

Rysiekkk - Nie 31 Gru, 2017

Przypadkiem znalazłem

może komuś się przyda (za ~134 zł)
Starter Suaoki U10 - max prąd rozruchowy 800A, aku 20000mAh, LCD, USB, latarka, kompas

Anonymous - Nie 31 Gru, 2017

Za takie pieniądze, to bym łyknął, ale nie mam możliwości zakupu za granicą. Może mi ktoś to kupić?
Gregs - Nie 31 Gru, 2017

Przecież na Amazon.de można już kupować w Polsce. Trzeba tylko się zarejestrować i podpiąć do Amazon kartę kredytową. Przesyłka do Polski za zakupy powyżej 39 Euro jest darmowa.
djmarcin56 - Nie 31 Gru, 2017

Jestem ciekaw z kąd ta cena z 99,99 na 39,99 euro?
Dostawa jest free ale ciekawe ile z przewalutowaniem wyjdzie, bo zamówić bym mógł i wysłać od siebie jak chcesz zeeltom :)

Gregs - Nie 31 Gru, 2017

Właśnie sprawdziłem. Dostawa standardowa 2-3 dni robocze (podają na 9-10 stycznia) oczywiście darmowa.
Kurs sobie przeliczyli: 1 EUR = 4.4475235249 PLN ??!!
Cena 177,86 zł.

Anonymous - Nie 31 Gru, 2017

Dzięki, Tas się zaofiarował i mi to kupi. Przyda się do pontonu elektrycznego zamiast ciężkich i dużych żeli ;)
sirgregs - Nie 31 Gru, 2017

Do pontonu?
Nie wygłupiaj się, przecież tam pewnie nie ma więcej jak 100Wh energii.

Anonymous - Nie 31 Gru, 2017

20Ah to to samo co jeden GS a nawet więcej a moc silnika to 150W.
Z godzinkę popływam, a nie będę dźwigał ciężara po skarpie ;)
I wychodzi dużo taniej niż GS.

gienek333 - Nie 31 Gru, 2017

Ty to jesteś "gadżeciarz", tak jak pisał Sirgregs, tam może być 20Ah, ale 1S :cry: .
tas - Nie 31 Gru, 2017

Po wpisaniu na YT modelu Suaoki U10:
https://www.youtube.com/r...uery=Suaoki+U10

Wynika, że to jest japoński sprzęt produkowany na rynek amerykański i na YT są filmiki jak odpalają na tym takie 5L maszyny wiec coś to potrafi nawet.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group