To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Kolejny Falcon na Mxus 5K - Ponury Oracz

tas - Pon 01 Sty, 2018

50 mało, daj 80A
To nie jest prąd ładujący akumulator tylko prąd fazowy, z tego sterownik robi może 8-10A

ZatrybJam - Pon 01 Sty, 2018

Wrzucam link do moich ustawień pod Mxus5K.
https://drive.google.com/drive/folders/1lnZk8XxqPHBtW_BdxrPRYPxmTd54NMOA

Update po podłączeniu nowego watomierza:
Poniżej stan licznika po 3h jazdy w błocie.

30 A max
ok 2400 W max
15A podczas jazdy ustalonej
1555 Wh po 3h
Temp kontrolera 30st C max
Temp silnika 50st C max.
U Aku start=82V, U Aku końcowe=79V (zmierzone)

Dziki ostatnio przeorały moje okolice - ale się ździwią jak zobaczą co zrobiłem z tym co pozostawiły po sobie. Nie ma jak konkretna kostka z tyłu.
Niestety błotniki są konieczne.
Nabyłem nowe (wątpliwe pod względem przydatności) umiejętności - umiem odróżniać smaki końskiego i psiego łajna od normalnego błota, gdzie prawdopodobnie coś zdechło niedawno.
Jest cudownie. :grin:

ZatrybJam - Pon 01 Sty, 2018

tas napisał/a:
50 mało, daj 80A
To nie jest prąd ładujący akumulator tylko prąd fazowy, z tego sterownik robi może 8-10A


Tak zrobię.

Dlugas - Pon 01 Sty, 2018

Cytat:
Nabyłem nowe (wątpliwe pod względem przydatności) umiejętności - umiem odróżniać smaki końskiego i psiego łajna od normalnego błota, gdzie prawdopodobnie coś zdechło niedawno.
Jest cudownie. :grin:

Hehehe, dzięki! Jako pierwszy dzisiaj wywołałeś u mnie śmiech :lol: Dziękuję

ZatrybJam - Sob 06 Sty, 2018

Walczę nadal z hamowaniem silnikiem, ale pomimo załączenia +12V Break-Hi, dodatkowej manetki i prądu hamowania na 80A mam mizerny efekt. Noo trochę wyhamowuje, czyli nie da się rozpędzić z górki, ale jestem rozczarowany. Przy czym +12V break-Hi nie ma wpływu na nic. Manetka daje +0,88-4.18V.
Poniżej link do ustawień (teraz mam Electric Brake Phase Current = 80A) :
https://drive.google.com/open?id=1nGztuiJrkGeyvRRHXCLX_IZHObhBy-Gn
Nie mam włączonej opcji - Regenerative Charge - czyżby to było wymagane?
Na równoległym wątku z Falconem, Mxus'em 5K i Sabvotonem widzę wpis, że działa.
Zanoszą się jutro nowe testy.

ZatrybJam - Sob 06 Sty, 2018

Acha, dołożyłem napęd łańcuchowy i ustawiłem korby jak reszta Świata.
Słabo, to już nie rower (jedyna zaleta, to udawanie rowerka na ścieżce rowerowej - wciskając po cichu manetkę).
Jak korby ustawione są w dół, to jest zdecydowanie lepszą opcją w terenie. Zastępują podnóżki jak w motocyklu. No i najważniejsze - w motocyklach, aby odciążyć ręce obejmujemy udami bak. W Falconie udami ściska się skrzynkę, a "ruki swobodnyje".
Łańcuch można nawet zdjąć i schować do kieszeni, a jak trzeba będzie to się go założy, a korbę prawą przestawi.

umbur - Sob 06 Sty, 2018

Silnikiem nie wyhamujesz do zera. To jest opcja która ma wspomóc hamowanie, żeby klocki się tak szybko nie zużywały. Na blokowym sterowniku działało mi to ciut lepiej, ale rower też był lżejszy. :wink:
ZatrybJam - Nie 07 Sty, 2018

Dzięki, pogoda się klaruje, więc sprawdzimy "Regenerative Charge" w terenie.
Ale pojawił się pewien problem.
Wszystko było fajnie, jazda beztroska i bezproblemowa, błotko chlapało, na mój widok psy siadły na tyłkach z wytrzeszczem - aż tu nagle ... przypomniałem sobie, że powinienem założyć łańcuch.
W zasadzie nie wiem po co? Wszyscy mają łańcuch (pasek klinowy, sznurek, wałek itp.) w rowerze, to naturalnie też chciałem takie coś u siebie.
No i się zaczęło.
Z przodu mam 2 blaty bez przerzutki, a z tyłu 1 zębatkę 16 z wolnobiegiem.
No i napinacz, żebym mógł ręcznie zrzucić łańcuch na mniejszy blat.
Jak nie napnę porządnie łańcucha, to coś przeskakuje i zaczepia się.
Łańcuch za bardzo napięty zaraz się zużyje (razem z zębatką i blatem).

Podejrzewam winę we wspomnianym napinaczu, który posiadając tylko jedno kółko prowadzące nie pozwala łańcuchowi objąć większej ilości zębów. Dopiero jak bardzo napnę łańcuch, to problem znika.
Poniżej fotka:



Czy ktoś m doświadczenia z takim napinaczem? Może lepiej założyć klasyczny 2-rolkowy.

Cezar38 - Nie 07 Sty, 2018

Kup napinacz z 2 kółkami to ci nie bezie przeskakiwać łańcuch na wolnobiegu
umbur - Nie 07 Sty, 2018

Mam taki napinacz i nie mam żadnych problemów. Nawet łańcucha nie skracałem, tylko założyłem w całości. Trzeba rolkę napinacza wyregulować, żeby była w osi z resztą zębatek. Mam jeszcze dodatkowe prowadzenie łańcucha dla zębatki w korbie, w miejscu przedniej przerzutki. Działa podobnie.
umbur - Nie 07 Sty, 2018




Tomas - Nie 07 Sty, 2018

O wchodzi na ośke mxusa 5K ten wolnobieg 12t? Na oś QSa nie ma szans żeby wszedł
umbur - Nie 07 Sty, 2018

Tomas napisał/a:
O wchodzi na ośke mxusa 5K ten wolnobieg 12t? Na oś QSa nie ma szans żeby wszedł

Tak. Wchodzi bez problemu.

tas - Nie 07 Sty, 2018

To jest 14T
Tomas - Nie 07 Sty, 2018

A to co innego. 12T raczej nie wejdzie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group