To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?

szwagiereu - Pią 16 Mar, 2018
Temat postu: POMOCY!! sterownik, silnik czy bateria co padło?
Witam na samym początku Chciałbym zaznaczyć że jestem świeżym posiadaczem e-bajka oraz jestem nowy na forum. Bakcyla załapałem od mojego szwagra pierwsza przejażdżka jego rowerem i powiedziałem muszę mieć takiego samego ( wcześniej miałem zamiarze kupna skuter elektryczny) Ale po co skuter skoro można mieć 2w1 Świetna alternatywa dla samochodu i na dojazd do pracy 15 km w jedną stronę, i zaczęło się. Zakup roweru używanego w dobrym stanie potem silnik z osprzętem 48v 1000w i na samym końcu bateria 48/17 wszystko doszło poskładałem do kupy i jest , wszystko było super wszystko chodziło jak należy przez 3 dni. Dzisiaj podczas jazdy do pracy po przejechaniu około 10 kilometrów na pełnym gazie No może nie na pełnym ale prawie , prędkość jazdy około 35/45 km/h nagle wszystko się wyłączyło łącznie z licznikiem i przestało działać. Po otworzeniu saszetki ze sterownikiem wszystko było bardzo gorące Sterownik , kable prawie nie można było się do niego dotknąć. Odczekałem chwilę z nadzieją że jak wszystko wystygnie to włączy się z powrotem ale niestety nic się nie załącza 10 minut temu odłączyłem kabel od baterii podłączyłem go z powrotem I też nic nie działa dodam że przy ponownym podłączeniu baterii nie ma tego specyficznego za iskrzenia gdy spinam wtyczkę . Przy obudowie baterii posiadam przycisk poziomu naładowania baterii i gdy go naciskam normalnie pokazuje że bateria jest naładowana. Więc jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co to się mogło stać to bardzo bym prosił o info. Dzięki z góry za pomoc. Pozdrawiam .
WojtekErnest - Pią 16 Mar, 2018

Bez zdjęc zapewne nikt Ci nie pomoże. Bo to może być problem montazowy, sterownik a nawet silnik - uszkodzenie/zwarcie kabli. Skoro sam składałeś, to wiesz jak to robiłes, gdzie były słąbe pkt-ty.
Napięcie na sterownik wchodzi ?

szwagiereu - Pią 16 Mar, 2018

Teraz nic nie jestem stanie sprawdzić ale wydaje mi się że podczas montażu wszystko powinno być OK nie powinno dojść do żadnego spięciaia bo wszystkie kable starałem się izolować ale głowy nie dam Poza tym przy montażu nie spieszyłem się zbytnio ponieważ miałem tylko rower koło z silnikiem i te wszystkie klamoty a baterie zamawiałem osobno więc miałem sporo czasu żeby to wszystko razem złożyć do kupy a jak przyszła bateria to zamontowałem baterie podłączyłem i gotowe. Zaraz postaram się wyjąć ten sterownik i zobaczyć czy jakieś kable się nie stopiły. Aaa Dodam tylko nie wiem czy to ma jakiś wpływ na zaistniałą sytuację ale może a mianowicie w niej Stalowa łem tego czujnika pass nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. A jakie zdjęcia miałbym wysłać?.
Dzięki za pomoc.

WojtekErnest - Pią 16 Mar, 2018

Jak wygląda aku ? To że lampki swięcą to niewiele znaczy. Jakie jest i czy jest napięcie na wejsciu sterownika ? Czy w aku jest bezpiecznik ?
Czy masz miernik i umiesz się nim posługiwać ?
To niestety w tej sytuacji tylko takie pytania...
Zrób jak nawięcej zdjęc dot aku, sterownika i ich połaczeń.

Arbiter - Pią 16 Mar, 2018

Jeśli sterownik był bardzo gorący i kable również to moze sterownik wyzionał ducha
WojtekErnest - Pią 16 Mar, 2018

51% zwarcie kabli silnika. Niestety być może sterownik już spalony...
szwagiereu - Pią 16 Mar, 2018

Aku jest w obudowie bidonowej na dole są 4 diody wskazujące poziom naładowania a pośrodku między tymi diodami znajduje się niewielki przycisk za pomocą którego można sprawdzić poziom naładowania akumulatora poprzez naciśnięcie go. Czy jest bezpiecznik nie mam pojęcia , może w środku w obudowie w co wątpię bo kto by wsadzał bezpiecznik do obudowy natomiast na zewnątrz nie mam żadnych bezpieczników.Jutro jeszcze zadzwonię zapytam o ten bezpiecznik. Postaram się dodać jeszcze dziś zdjecia , ale niestety miernika nie mam dopiero jutro muszę kupić a co do obsługi to :???: to słabo ale jakoś może to będzie . A jak mam sprawdzić czy jest to napiecie na wejściu tego sterownika? . Muszę się przyznać że jestem zielony w te klocki niestety :neutral: .
szwagiereu - Sob 17 Mar, 2018

Ok pierwsze oględziny zrobione wszystko się pozgrzewało plus z minusem były do siebie przylepione ale kable żywcem do siebie nie przylegały , przepaliła izolacje na minusie tak że widać trochę kabla oprócz tego na wszystkich grubszych kablach poprzytapiały się te osłonki przy łączeniach że nie dało się rozłączyć tych kabli ale rozruszalem i normalnie teraz można je złączyć i rozłączyć . Jak już się uporałem z usunięciem izolacji z plusa i minusa (naprawdę mocno się to roztopiło) i połączyłem to raz jeszcze tak na szybko na krótko to po spięciu wtyczki od baterii pojawiło się to pyknięcie prądu którego jak pisałem wcześniej nie było ale nie wiele to zmieniło bo nadal nic nie działa . Może po zakupie miernika będzie można coś więcej powiedzieć będę pisał na bieżąco , prosił bym tylko jak ktoś może mi powiedzieć jak te zdjęcia można tu dodać bo nie mogę dojść co wcisnąć żeby dodać zdjęcie bo mam pare do wysłania . Pozdrawiam i dzięki za każdą pomoc.
Arbiter - Sob 17 Mar, 2018

Odpowiadajac na posta tylko nie w szybkiej odpowiedzi a w pelnym edytorze masz mozliwosc ladowania zdjec. Wpisz tresc nastepnie laduj zdjecia po jednym a potem wyslij i juz
szwagiereu - Sob 17 Mar, 2018

Ok dzięki za wskazówki
szwagiereu - Sob 17 Mar, 2018

Bateria
szwagiereu - Sob 17 Mar, 2018

Bateria
szwagiereu - Sob 17 Mar, 2018

Posklejane kable
szwagiereu - Sob 17 Mar, 2018

Posklejane kable
szwagiereu - Sob 17 Mar, 2018

Sterownik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group