To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - regeneracja li-ion

wiciu_r - Sob 24 Mar, 2018
Temat postu: regeneracja li-ion
Cześć!
Przypadkiem znalazłem jakieś artykuły, że zamrażanie baterii regeneruję ją.
Czyli jak mam butle CO2 i 60 starych li-ionów to mam szanse zrobić z nich nowe?
Jeśli temat był to sorry, ale nie znalazłem.
Pozdro

Maksiu - Sob 24 Mar, 2018
Temat postu: Re: regeneracja li-ion
wiciu_r napisał/a:
Czyli jak mam butle CO2 i 60 starych li-ionów to mam szanse zrobić z nich nowe?


A w tej bajce były smoki ? Mam nadzieję że zrozumiałeś podtekst :)

tomek701 - Nie 25 Mar, 2018

Witam kiedyś wyczytałem na necie o zamrażaniu baterii do telefonów li ion. Miałem telefon nowy w którym po pół roku padła bateria. Zamroźiłem ją i tak nie miałem nic do stracenia. Bateria ożyła służyła mi świetnie aż telefon sprzedałem jeszcze jakiś rok. Niedawno żonie w lg k10 padła bateria a aplikacja pokazywała 1600 mAh z 2300 nowa. Po zamrożeniu tydzień temu 2056. https://photos.app.goo.gl/TBQNyVYjacqpzjjN2 Baterię przed zamrożeniem należy naładować na ful następnie okręcić chusteczką do nosa i szczelnie taśmą samoprzylepną lub folią. Potem zamrozić np w zamarażalniku po 12 h wyjąć rozmrozić i używać. Z ogniwami 18650 tego nie robiłem ale z baterią do smartfona dwa razy się udało
Sławek - Czw 26 Kwi, 2018

Witam
Mam problem z akumulatorem Litowo Jonowym 50,4V 28Ah
Właściwie problem się zaczął w momencie zakupu gdyż sprzedawca opisał ją jako LiFePo4 48V 28Ah
Zakupiona 25 maj 2016 mimo BMSów i bardzo dobrej na oko konstrukcji (akumulator firmy EMCO) niestety padła po przemierzeniu ogniw okazało się iż na jednym z nich napięcie spadło do 0.000V Pozostałe ogniwa w okolicy 2,8V do 3,2V
I teraz pytanie CZY KTOŚ WIE JAK TO ZREGENEROWAĆ (WYMIENIĆ NA NOWE OGNIWO) LUB EWENTUALNIE CHCIAŁ BY COŚ TAKIEGO KUPIĆ DO ZAGOSPODAROWANIA ?
Czekam na informację

wibi - Czw 26 Kwi, 2018

Podejrzewam, że sprzedawca miał rację co do typu ogniw (LiFePo4) na co wskazywało by obecne napięcie pojedynczych jak i początkowy stan.Gdyby było wiadomo na 100% jakie to ogniwa to zawsze można uszkodzone wymienić.
WojtekErnest - Pią 27 Kwi, 2018

Sławek napisał/a:
Witam
.. gdyż sprzedawca opisał ją jako LiFePo4 48V 28Ah
Zakupiona 25 maj 2016 mimo BMSów i bardzo dobrej na oko konstrukcji (akumulator firmy EMCO) niestety padła po przemierzeniu ogniw okazało się iż na jednym z nich napięcie spadło do 0.000V Pozostałe ogniwa w okolicy 2,8V do 3,2V

Jesli to ogniwo jest spuchniete, to odseparuj cały pakiet od swojego dobytku, pomieszczenia które jest łatwopalne. To niestety potencjalne żródło pożaru.
To pewnie ogniwa pryzmatyczne (płaskie), solidnie zalutowane, a padnięte ogniwo jest pewnie po środku. To częsty przypadek uszkodzenia od temperatury. Musi być ostroznie rozebrane, rozlutowane i dobrane podobne/identyczne.

Klaus - Pon 14 Maj, 2018

Akumulator Litowo jonowy w trakcie procesu starzenia wytwarza zwiazki litu glownie tlenki i weglany ktore powoduja zmniejszenie pojemnosci poprzez blokowanie elektrody (anody) i zmniejszanie jej chlonnosci (powierzchni czynnej) przez co zmniejsza sie rowniez ilosc litu. To proces nieodwracalny i zamrazanie nie powoduje ze ogniwo regeneruje ww. warstwe.

Jesli chcialbys sie dowiedziec wiecej zapraszam tutaj. : http://baterie18650.pl/dl...atory-umieraja/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group