To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - regeneracja li-ion
wiciu_r - Sob 24 Mar, 2018 Temat postu: regeneracja li-ion Cześć!
Przypadkiem znalazłem jakieś artykuły, że zamrażanie baterii regeneruję ją.
Czyli jak mam butle CO2 i 60 starych li-ionów to mam szanse zrobić z nich nowe?
Jeśli temat był to sorry, ale nie znalazłem.
Pozdro
Maksiu - Sob 24 Mar, 2018 Temat postu: Re: regeneracja li-ion
wiciu_r napisał/a: | Czyli jak mam butle CO2 i 60 starych li-ionów to mam szanse zrobić z nich nowe? |
A w tej bajce były smoki ? Mam nadzieję że zrozumiałeś podtekst
tomek701 - Nie 25 Mar, 2018
Witam kiedyś wyczytałem na necie o zamrażaniu baterii do telefonów li ion. Miałem telefon nowy w którym po pół roku padła bateria. Zamroźiłem ją i tak nie miałem nic do stracenia. Bateria ożyła służyła mi świetnie aż telefon sprzedałem jeszcze jakiś rok. Niedawno żonie w lg k10 padła bateria a aplikacja pokazywała 1600 mAh z 2300 nowa. Po zamrożeniu tydzień temu 2056. https://photos.app.goo.gl/TBQNyVYjacqpzjjN2 Baterię przed zamrożeniem należy naładować na ful następnie okręcić chusteczką do nosa i szczelnie taśmą samoprzylepną lub folią. Potem zamrozić np w zamarażalniku po 12 h wyjąć rozmrozić i używać. Z ogniwami 18650 tego nie robiłem ale z baterią do smartfona dwa razy się udało
Sławek - Czw 26 Kwi, 2018
Witam
Mam problem z akumulatorem Litowo Jonowym 50,4V 28Ah
Właściwie problem się zaczął w momencie zakupu gdyż sprzedawca opisał ją jako LiFePo4 48V 28Ah
Zakupiona 25 maj 2016 mimo BMSów i bardzo dobrej na oko konstrukcji (akumulator firmy EMCO) niestety padła po przemierzeniu ogniw okazało się iż na jednym z nich napięcie spadło do 0.000V Pozostałe ogniwa w okolicy 2,8V do 3,2V
I teraz pytanie CZY KTOŚ WIE JAK TO ZREGENEROWAĆ (WYMIENIĆ NA NOWE OGNIWO) LUB EWENTUALNIE CHCIAŁ BY COŚ TAKIEGO KUPIĆ DO ZAGOSPODAROWANIA ?
Czekam na informację
wibi - Czw 26 Kwi, 2018
Podejrzewam, że sprzedawca miał rację co do typu ogniw (LiFePo4) na co wskazywało by obecne napięcie pojedynczych jak i początkowy stan.Gdyby było wiadomo na 100% jakie to ogniwa to zawsze można uszkodzone wymienić.
WojtekErnest - Pią 27 Kwi, 2018
Sławek napisał/a: | Witam
.. gdyż sprzedawca opisał ją jako LiFePo4 48V 28Ah
Zakupiona 25 maj 2016 mimo BMSów i bardzo dobrej na oko konstrukcji (akumulator firmy EMCO) niestety padła po przemierzeniu ogniw okazało się iż na jednym z nich napięcie spadło do 0.000V Pozostałe ogniwa w okolicy 2,8V do 3,2V
|
Jesli to ogniwo jest spuchniete, to odseparuj cały pakiet od swojego dobytku, pomieszczenia które jest łatwopalne. To niestety potencjalne żródło pożaru.
To pewnie ogniwa pryzmatyczne (płaskie), solidnie zalutowane, a padnięte ogniwo jest pewnie po środku. To częsty przypadek uszkodzenia od temperatury. Musi być ostroznie rozebrane, rozlutowane i dobrane podobne/identyczne.
Klaus - Pon 14 Maj, 2018
Akumulator Litowo jonowy w trakcie procesu starzenia wytwarza zwiazki litu glownie tlenki i weglany ktore powoduja zmniejszenie pojemnosci poprzez blokowanie elektrody (anody) i zmniejszanie jej chlonnosci (powierzchni czynnej) przez co zmniejsza sie rowniez ilosc litu. To proces nieodwracalny i zamrazanie nie powoduje ze ogniwo regeneruje ww. warstwe.
Jesli chcialbys sie dowiedziec wiecej zapraszam tutaj. : http://baterie18650.pl/dl...atory-umieraja/
|
|
|