To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Ogledziny pakietu
Wyspiarz - Pon 07 Maj, 2018 Temat postu: Ogledziny pakietu Dzien dobry
Witam wszystkich jako nowy użytkownik tego forum.
Rozebrałem dzisiaj akumulator z mojego roweru. 72v 40ah.
Chcialbym prosic bardziej doswiadczonych o ogledziny i ocene stanu pakietu. Podejrzewam ze pakiet jest przegrzany i kilka rozszczelnionych ogniw.
Pytanie czy jesli moje podejrzenia sa sluszne czeka mnie demontaz podejrzanych cel. Czy rozbiorka calego pakietu. Natomiast jesli to sa moje paranoje,(co okazaloby sie pozytywne w tym przypadku) czemu pekla izolacja i skad dziwna substancja itp. Dziekuje
WojtekErnest - Pon 07 Maj, 2018
Czy dostala tam sie woda ? Czy mierzyles jakie napiecia ma pakiet po naladowaniu i po rozladowaniu gdy ogolne napiecie jest np 50% ?.
Chodzi mi o napiecia kazdego segmentu skladajacego się na 72 V.
Ta 'dziwna' substancja z zdj 1, to na 90 % klej na goraca, czyli normalny element montazowy, natomiast rdza i bialy nalot wokół stykow, to niepokojace.
AdrianJ - Pon 07 Maj, 2018
Pakiet od tej strony minusowej nie stykał się z czymś przewodzącym? Wygląda jak osad po wodzie
Wyspiarz - Pon 07 Maj, 2018 Temat postu: Ogledziny pakietu Dobry
Pomierzylem napiecia i wyglada to nastepujaco:
Najnizsze napiecie paczki wynosi w danej chwili 4,106V
Najwyzsze zas 4,110V.
Trudno powiedzuec czy dostala sie woda. Zdarzalo mi sie wjezdzac w kałuże. Dosyc dług nie otwieralem skrzynki. Teraz wszystko jest suche. Nie wiem co mam z tym zrobic. Czy wystarczy zaizolowac pekniecia i czekac czy wystapi jakas degradacja. Dziwna substancje widac tylko po stronie minusa. Tak jakby cos wycieklo spod izolacji ogniw.
Wyspiarz - Pon 07 Maj, 2018
Nowy fakt.
Rozpialem ogniwo z peknieta izolacja i wyszlo na to ze folia miedzy celami jest zgrzana prawdæodobnie od ciepła. Potrzebuje rady kogos madrego. Mianowicie czy jest sens dalej uzywac tej baterii. Czy to jest rosyjska ruletka. Co moge z tym zrobic?
djmarcin56 - Pon 07 Maj, 2018
A ogniwa są całę? to, że izolacje się zgrzały stopiły to nic takiego ale dowód, że aku się przegrzewa, powinieneś zmniejszyć prąd bo ci długo nie posłuży, jak sekcje są równe to niema upływności i możesz używac tylko obserwuj cały czas czy nic sie dalej nie dzieje, a ta korozja to może od wilgoci w skrzynce, nie smierdzi tak charakterystycznie?
Wyspiarz - Pon 07 Maj, 2018
Dzieki za odpowiedz troche mnie uspokoiles.
Nie ma zadnego zapachu. Korozji tez nie widze na zdjeciach widac pozostalosci kleju z tekturowej izolacji. Moze zastosuje jakis termostat w obwod stacyjki dla pewnosci. Prad z baterii mialem ustawiony na 50A. Po izoluje wszystko i bede miał wieksze baczenie. Miłego dnia
Klaus - Pon 14 Maj, 2018
Nowe elektrolity w qkumulatorach NCR INR przy rozszczelnieniu nie wydaja tak charakterystyczngo zapachu jak bylo to w starszych technologiach ICR. Wiec zapachu bym nie szukał.
Rozszczelnienie odbywa sie ZAWSZE przez wentyl zabezpieczenie CID znajdujace sie pod dodatnim terminalem.
Zaschniety elektrolit natomiast ma kolor biały i wysycha po jednym dniu. Nowoczesne elektrolity nie wywołują ostrej korozji. Pokrywaja raczej bialym nalotem ogniwo nastepnie wysychają.
Btw. Technologia NCR18650PF, Samsung ICR18650-22P, LG MG1 maja prad rozładowania 10A natomiast przy temperaturze nie przekraczajacej 60'C mowienie o tychnogniwachbjako ogniwach do rozladowania ciaglego 10A jest błędem.
djmarcin56 - Pon 14 Maj, 2018
Klaus napisał/a: | Nowe elektrolity w qkumulatorach NCR INR przy rozszczelnieniu nie wydaja tak charakterystyczngo zapachu jak bylo to w starszych technologiach ICR. Wiec zapachu bym nie szukał.
Rozszczelnienie odbywa sie ZAWSZE przez wentyl zabezpieczenie CID znajdujace sie pod dodatnim terminalem.
Zaschniety elektrolit natomiast ma kolor biały i wysycha po jednym dniu. Nowoczesne elektrolity nie wywołują ostrej korozji. Pokrywaja raczej bialym nalotem ogniwo nastepnie wysychają.
Btw. Technologia NCR18650PF, Samsung ICR18650-22P, LG MG1 i Samsung INR18650-29E maja prad rozładowania 10A natomiast przy temperaturze nie przekraczajacej 60'C mowienie o tychnogniwachbjako ogniwach do rozladowania ciaglego 10A jest błędem. |
Coś ci się pomyliło kolego, samsung 29E to zupełnie inny poziom niż pozostałe 3, o słabszej wydajności prądowej pozatym kto pisał o obciążaniu ich 10A? To ich prad maksymalny na pojedyncze ogniw a wszyscy tu starają się dobierać pakiety tak aby pracowały one z polową tej wartości max.
Klaus - Pon 14 Maj, 2018
djmarcin56 napisał/a: | Klaus napisał/a: | Nowe elektrolity w qkumulatorach NCR INR przy rozszczelnieniu nie wydaja tak charakterystyczngo zapachu jak bylo to w starszych technologiach ICR. Wiec zapachu bym nie szukał.
Rozszczelnienie odbywa sie ZAWSZE przez wentyl zabezpieczenie CID znajdujace sie pod dodatnim terminalem.
Zaschniety elektrolit natomiast ma kolor biały i wysycha po jednym dniu. Nowoczesne elektrolity nie wywołują ostrej korozji. Pokrywaja raczej bialym nalotem ogniwo nastepnie wysychają.
Btw. Technologia NCR18650PF, Samsung ICR18650-22P, LG MG1 i Samsung INR18650-29E maja prad rozładowania 10A natomiast przy temperaturze nie przekraczajacej 60'C mowienie o tychnogniwachbjako ogniwach do rozladowania ciaglego 10A jest błędem. |
Coś ci się pomyliło kolego, samsung 29E to zupełnie inny poziom niż pozostałe 3, o słabszej wydajności prądowej pozatym kto pisał o obciążaniu ich 10A? To ich prad maksymalny na pojedyncze ogniw a wszyscy tu starają się dobierać pakiety tak aby pracowały one z polową tej wartości max. |
Rzeczywiscie pomyłka z mojej strony juz edytuje.
|
|
|