To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - ładowanie, napięcia - uszkodzony bms?

nxg98846 - Sob 12 Maj, 2018
Temat postu: ładowanie, napięcia - uszkodzony bms?
Witam,
mam baterię 20s,
BMS:
https://nexun.pl/shop/bmsy/205-bms-4-20s-lipoliion-50a5a.html
i ładowarka:
https://nexun.pl/shop/ladowarki/210-87-ladowarka-15s-22s-35a-lipoliion.html#/41-napiecie_koncowe_ladowania-20s_84v

Ładowarka napakowała mi aku do 85,1V i nadal nie było zielonego światełka - odłączyłem ręcznie - potem napięcie spadło do 84,7V - według opisu BMS'a powinno chyba spaść do 83,2, czy tak? Czyżby walnięty BMS?

WojtekErnest - Sob 12 Maj, 2018

Masz gniazdo serwisowe aby widziec napiecia na segmentach ? Sumaryczne napiecie ladowarki 20S musi przekraczac 84V zeby BMS mogl wyrownac segmenty. Im sa bardziej nierowne tym ten proces będzie trwal dluzej. Bo jedne aku beda mialy 4,25 a inne 4,15.
Klaus - Pon 14 Maj, 2018

85.1V : 20 = 4.25V Ładowarka po podłączeniu do pakietu prawie naładowanego wchodzi w tryb stalonapięciowy. Akumulatory Li Ion ładuja sie w cyklu constant current constant voltage. Aby zobaczyc czy akumulator jest w pelni naladowany nie wystarczy sprawdzic napiecia na +/- w trakcie ładowania ale raczej sprawdzic prad jaki plynie pod koniec czyli tzw cutoff current.

Jesli akumulator ciagnie 75-200mA to znaczy ze ktores z ogniw sie balansuje. (W zaleznosci od pradu balansowania w BMS)

Jesli akumulator ciagnie 500mA to znaczy zapewne ze jeszcze sie doladowuje.

To co mowisz jest niepokojace bo moze swiadczyc o martwej sekcji.

Akumulatory NCA powinno sie wogole ładowac do 4.1V MAX producenci troche przesadzaja z tym 4.2V moim zdaniem gdyz przy tym potencjale dzieje sie duzo złych rzeczy ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group