To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Pomoc przy rowerze i dobraniu odpowiednich komponentów

wyspiarz1000 - Nie 13 Maj, 2018
Temat postu: Pomoc przy rowerze i dobraniu odpowiednich komponentów
Witam wszystkich. Jestem nowy i proszę o wyrozumiałość. A odnośnie rowerów elektrycznych też jestem laikiem.
Ale do rzeczy.
Dostałem rower elektryczny union z Holandii. Ale rower nie posiada bateri.
Chciałem sam zbudować baterie tylko nie wiem jakie napięcie mogę zastosować do roweru jakie ogniwa powinienem zakupić ich ilość i czy bms jest mi potrzebny . Nadmiernie że ładowarki do bateri też nie posiadam. Rower ma silnik w przednim kole 250w 25v sterownik jest pod bagażnikiem. Bateria w bagażniku prostokątna była. Trochę czytałem na temat bateri ale nie do końca wszystko rozumiem. Za chwilę wstawię zdjęcie roweru sterownika i silnika. Prosiłbym o pomoc w skonstruowaniu bateri ewentualnie przy zmianie czegoś i doborze odpowiednich ogniw. Za każdą odpowiedź dziękuję z góru

wyspiarz1000 - Nie 13 Maj, 2018

Zaraz zrobię lepsze zdjęcia bo trochę cienko wyszły.zrobie jeszcze zdjęcie sterownika od środka jeśli to jest sterownik wogole
Inc0 - Nie 13 Maj, 2018

25v?? chyba 24v albo kup baterie oryginalna ale jesli koniecznie sam chcesz wykonac baterie to potrzebujesz zakupić odpowiednie ogniwa li-ion 18650nowe lub z tzw rozpakietowania i które musisz posortować wg pojemności i poukładać odpowiednio w pakiecie , następnie zgrzać/zlutować ogniwa i podłączyć BMS a całość zabezpieczyć dokładnie przed woda i uszkodzeniem słowem musisz mieć i wiedze( na YT jest masa filmików jak zbudować pakiet/baterie Li-Ion z ogniw 18650) umiejętności oraz narzędzia . jest jeszcze alternatywa zakupić gotowy pakiet /zlecić wykonanie do posiadanej obudowy pakietu i nabyc odpowiednia ładowarke . Popytaj np kol. Glebor
wyspiarz1000 - Nie 13 Maj, 2018

Coś tam wiem na temat budowy bateri. Bo czytałem i oglądałem. Masz rację 24v.
Baterie chciałem kupić nowe. Tylko nie wiem czy takie mogą być zerknijcie czy takie się opłaca kupować. Zaznaczę że chciałem wykorzystać pudło na bagażniku po starej bateri. https://www.olx.pl/oferta...9-IDfZqZ9.html. to link do ogniw

wyspiarz1000 - Nie 13 Maj, 2018

Drugą sprawa chciałem zbudować baterie żeby miała duży zasiek nie interesuje mnie moc bateri. Wiadome że jakaś musi mieć żeby uciagnela użytkownika.Tylko nie wiem jak laczyc ogniwa żeby mieć dużą pojemność ażeby nie przekroczyć tych 24v. Czytałem że nic się nie stanie jak się podepnie baterie np36v gdzie standardowo była 24v i silnik też 24v bo sterowniki i tak przyjmują czy są zrobione na 42czy więcej voltów. Ale nie chce mi się coś wieżyc a uszkodzić coś zawsze łatwo
wyspiarz1000 - Nie 13 Maj, 2018

Drugą sprawa chciałem zbudować baterie żeby miała duży zasiek nie interesuje mnie moc bateri. Wiadome że jakaś musi mieć żeby uciagnela użytkownika.Tylko nie wiem jak laczyc ogniwa żeby mieć dużą pojemność ażeby nie przekroczyć tych 24v. Czytałem że nic się nie stanie jak się podepnie baterie np36v gdzie standardowo była 24v i silnik też 24v bo sterowniki i tak przyjmują czy są zrobione na 42czy więcej voltów. Ale nie chce mi się coś wieżyc a uszkodzić coś zawsze łatwo
wyspiarz1000 - Nie 13 Maj, 2018

Jeszcze jedna sprawa budując baterie mamy pojemność napięcie i prąd. Wszystko wiem że trzeba równolegle łączyć to zwiększa zasięg. Tylko chodzi mi o te ampery. Łącząc ogniwa wzrastają ampery i nie wiem co z tymi amperami. Bo zbuduje baterie dajmy na to bo już planowałem że będzie 80 ogniw każda cela po 5ogniw przy użyciu ogniw do których wysłałem link. Czyli 12000mah i 3,8v ale nie wiem jaką moc amperowo czy to 10a czy 20a . Właśnie z tym mam problem bo nie wiem jak się do tego odnieść
Inc0 - Nie 13 Maj, 2018

na 100% pewność będziesz mieć gdy zajrzysz do środka i i z kondensatorów wyczytasz na ile są V jeśli więcej niż 42V to 36v bateria nie zjara sterownika silnik powinien wytrzymać 36V. Jeśli chodzi o budowę pakietu to ona trochę przypomina budowę akumulatora kwasowego czyli jest podzielony na cele (S) o wielkości / ilości ogniw w każdej celi (P) im więcej S tym większe napięcie V a im więcej P tym większy prąd (A) może oddać bateria i większa jej pojemność (Ah) . by zbudować pakiet 24V nominalnie potrzebujesz wykonać baterie S6PX (x- ilość ogniw w celi im więcej tym większa pojemność całego akumulatora) btw link coś spartolony prowadzi do strony nieistniejącej
jeśli chcesz kupować ogniwa 18650 to pamiętaj nie ma ogniw o pojemności większej niż 3500mAh wszelkie inne o większej pojemności to "bólszit"
ogniwa 18650 można podzielić umownie na dwie grupy wysoko pojemnościowe czyli te o pojemności powyżej 2700mAh i niskim prądzie rzędu około 10 A i wysoko prądowe które maja pojemności poniżej 2700mAh ale potrafią podać bezpiecznie prąd nawet 30A i więcej.
P.S 80 ogniw po 5 w celi to aku s16p5 czyli 60V budujac baterie zastanów sie i odpowiedz sobie do czego ma służyć rower jesli na dojazdy do pracy nie potrzebujesz zbyt pojemnej baterii bo nie wykorzystasz jej potencjału a bedziesz woził niepotrzebnie ciążką baterie co innego gdy zamierzas robić długie wycieczki wówczas pojemna bateria ma sens

wyspiarz1000 - Nie 13 Maj, 2018

Myślę robić 20 30km dziennie rowerem. Dziękuję za podpowiedź że baterie większe jak 3500msh nie istnieją. Czyli jakbym chciał zbudować baterie która by powiodła mnie około 50km jaka dużą baterie potrzebuje orientacyjnie. I jak ona powinna wyglądać. Czyli ile cel po ile baterie w celi.
wyspiarz1000 - Nie 13 Maj, 2018

O po co są ogłoszenia bo przeglądałem na allegro i na Olx z bateriami gdzie pojemność jest 8850mah cz 12000mah jak już pisałem. Czyli to jest nabijanie ludzi w butelkę.
wyspiarz1000 - Nie 13 Maj, 2018

Jutro zrobię zdjęcie sterownika bo dziś już nie dałem rady. Jakby kolega inc0 pomógł jeszcze trochę bym był wdzięczny
WojtekErnest - Pon 14 Maj, 2018

wyspiarz1000 napisał/a:
.. budując baterie mamy pojemność napięcie i prąd. Wszystko wiem że trzeba równolegle łączyć to zwiększa zasięg. Tylko chodzi mi o te ampery. Łącząc ogniwa wzrastają ampery i nie wiem co z tymi amperami...
. Właśnie z tym mam problem bo nie wiem jak się do tego odnieść

Ale wcześniej napisałeś "Coś tam wiem na temat budowy bateri."....
"Kable idące do baterii nie wiem od czego są na pewno plus minus a dwa pozostałe"

Zanim rozpoczniesz próbę budowania, dowiedz się :
- Czy ten rower nie ma zabezpieczenia przed nieoryginalnym pakietem
- Przeczytaj o roli BMS-a w pakiecie
- No i niestety o sygnalizacji błędów na display - szczególnie gdy wyswietli się Err xx
- NAPRAWDĘ dowiedz się więcej o pakietach li-ion i ich budowie.

Mariusz_p - Pon 14 Maj, 2018

Czytając ten temat polecam blog Tasa i zdobycie podstawowej wiedzy o rowerach elektrycznych.

http://ebike.nexun.pl/

Z takim poziomem wiedzy majsterkowanie przy baterii może skończyć się tragicznie.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group