To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Silnik zaczal dzialac pulsacyjnie - potrzebna szybka pomoc

furifurius - Pią 03 Sie, 2018
Temat postu: Silnik zaczal dzialac pulsacyjnie - potrzebna szybka pomoc
Pozdrawiam panow i panie,
Mam powazny problem z rowerem i potrzebuje pomocy w jego rozwiazaniu.
Kiedy wracalem dzisiaj z pracy silnik w pewnym momencie calkowicie stracil moc. Dopedalowalem do domu i to jest to co na razie ustalilem:
Jesli podniesie sie kolo i doda gazu silnik dziala prze ulamek sekundy i potem sie wylacza. Jak sie calkowicie zatrzyma, znow sie wlacza na ulamek sekundy i cykl sie powtarza.
Jesli da sie wiecej gazu cykle trwaja dluzej bo kolo rozkreca sie do wiekszej predkosci.
Regen dziala bez zarzutu.

Prosze o jakies rady co sie moglo stac, od czego zaczac diagnostyke itp. Silnik to Muxus 3k a kontroler to Sabvoton wektorowy, nie pamietam dokladnego oznaczenia.
Dodam jeszcze ze stalo sie to jak jechalem w deszczu, ale otworzylem skrzynhke i nie widze tam ani kropli wody. Za to manetki sa calkiem dobrze zalane.
Prosze o wszelkie porady jak sie do tego zabrac, im szybciej tym lepiej bo nie chce tez, zeby jak przeschnie zaczal dzialac, a ja potem nie bede wiedzial co bylo przyczyna i bedzie powtorka z rozrywki jak mnie kolejny deszcz zlapie.
Pozdrawiam

Edit: Pobawilem sie nim jeszcze troche i zauwazylem ze na minimalnej ilosci "gazu" silnik zachowoje sie jakby nie za bardzo wiedzial w ktora strone ma sie krecic. Drga do przodu i do tylu wydajac siebie jakies dziwne brzeczenie.
Przyszlo mi na mysl, ze cos jest nie tak czujnikami halla i dlatego kontroler glupieje. Dajcie znac czy zaczac od tego. W tym silniku sa dwa zestawy halli i moglbym przelutowac przewody, ale to jednak troche robory jest, bo ciezko bedzie sie tam dostac. Nie wiem wiec czy warto sie za to zabierac jesli objawy jakie rower ma nie sa typowe dla uszkodzonych halli.
BTW: Wiazka od silnika do skrzynki jest nienaruszona, zadnych uszkodzen, przetartych przewoduw itp, wszystko wyglada OK.

Mechano - Pią 03 Sie, 2018

Jeżeli silnik drga to może byc to wina halli. Sabek powinien sygnalizować jakiś błąd. Podłączałeś go do komputera?
Poza tym sprawdził bym wszystkie przewody, złączki itp.

maniekrox - Pią 03 Sie, 2018

1. Przepikać czy przewody silnika i halli nie mają przebicia do obudowy silnika
2. Test działania halli
3. Zobaczyć jaki błąd wypluwa sabvoton (migająca zielona dioda - liczba mignięć = numer błędu)

furifurius - Pią 03 Sie, 2018

maniekrox napisał/a:
1. Przepikać czy przewody silnika i halli nie mają przebicia do obudowy silnika
2. Test działania halli
3. Zobaczyć jaki błąd wypluwa sabvoton (migająca zielona dioda - liczba mignięć = numer błędu)


Dzieki za odpowiedzi panowie.
Rower zaczal juz dzialac normalnie. Jak go polozylem na bok zeby miec kolo w powietrzu w celu ulatwienia testowania, pod silnikiem pojawila sie kaluza wody...
Jedyne miejsce skad ona mogla sie wziasc to wnetrze silnika, wyplynela przez otwor w osi ktorym wiazka kabli wchodzi do srodka.
Nigdy jeszcze nie jezdzilem w takim deszczu jak wczoraj, prawdopodownie silikon w otworze sie obluzowal i woda zbierajaca sie na kablu splywala do srodka silnika.
Itak musze wymienic opone wiec jak juz zdejme kolo to rozpolowie silnik, porzadnie go wysusze i nawale pol tublki silikonu w te os.
Najwczesniej moge zrobic to pojutrze, myslicie, ze to bezpieczne zostawic go w takim stanie na dwa dni, czy lepiej zadzwonic do roboty ze chory jestem i zajac sie tym jak najszybciej?
Pozdrawiam

leszcz - Pon 06 Sie, 2018

furifurius napisał/a:
czy lepiej zadzwonic do roboty ze chory jestem i zajac sie tym jak najszybciej?


Zdecydowanie wolne + zdecydowanie powiedz prawdę. Prawda zawsze rozwala system.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group