To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Sprzedam, oddam - Sprzedam samochód elektryczny Rover 75 ( konwersja )

ev-drive.eu - Czw 23 Sie, 2018
Temat postu: Sprzedam samochód elektryczny Rover 75 ( konwersja )
Witam . Sprzedam samochód elektryczny po konwersji Rover 75 .

1. Silnik indukcyjny , asynchroniczny Pn= 22kW , Pmax = 60kW , bez sprzęgła + oryginalna skrzynia biegów
2. Falownik Danfoss .
3. Pompa elektryczna wspomagania ukł. kierowniczego od opla .
4. Pompa podciśnienia ukł. hamulcowego audi.
8. Ogrzewanie grzałka 4kW .
9. Przetwornice DC/DC 2x120W.
10. Ładowarka pokładowa Pn=5.6kW , Pmax=6.8kW ( dodatkowo ładowarka przenośna 10kW)
11. Pakiet akumulatorów zbudowany z ogniw 18650 , 92s48p
12. Zasięg ok 140km przy V=70km/h ( oczywiście w lecie , zima 90km ).
13. Samochód zarejestrowany jako elektryczny

Samochód obecnie ma wymontowaną baterię . Po kilku latach jazdy postanowiłem poprawić zasięg do 200km i ponownie przebudować pakiet na 92s56p . Po dokładnych testach ogniw wyselekcjonowałem 60% najlepszych ogniw z dotychczasowego pakietu . Pozostałą część zamierzałem pozyskać z zakupionych używanych baterii laptopowych .

Plan był fajny , niestety od początku roku z powodu wielu zajęć nic w tym temacie nie zrobiłem i chyba też straciłem ochotę do tego projektu .

Samochód raczej dla osób w temacie elektromobilności

Cena 15.000 ( w cenie baterie laptopowe jako surowiec do skończenia pakietu i mnóstwo gratów elektrycznych , pełny instruktarz i wszelka pomoc doradcza przy montażu pakietu )

http://forum.samochodyele...der=asc&start=0

tel 693182752

przenikanie - Czw 30 Sie, 2018

Sugerujesz, żeby część ogniw była o liczbie cykli x, a część o liczbach a, b, c... itd. (bo jeśli to są baterie laptopowe to nie wiadomo jaką miały przeszość). I to ma poprawnie pracować?
Teoria mówi, a praktyka to potwierdza: najlepiej używać ogniwa tej samej firmy z tej samej partii i tego samego typu o tej samej liczbie cykli (najlepiej żeby były to ogniwa nowe).

Cruiser - Czw 30 Sie, 2018

Dokładnie , baterie z laptopa nie raz nie nadają się nawet do latarek a roboty z testowaniem jest tyle , szczególnie przy tak wielkim pakiecie że aż przeraża :P Gra kompletnie nie warta świeczki , jedno ogniwo kucnie i będzie masakra , najtaniej wyjdą ogniwa nowe z demontażu i to jest takie minimum przy budowaniu jakiegokolwiek pakietu czy do roweru a tym bardziej samochodu.
Kordian - Pią 31 Sie, 2018
Temat postu: niesamowite
Przeczytałem wątek z budowy i elektryfikacji samochodu i jestem pod ogromnym wrażeniem zaangażowania, pracy i pomysłów oraz umiejętności.
Poziom przeciwności w tym projekcie to kosmos w porównaniu z moimi bojami z naprawą silnika Bionx D500 dla "sztywnej ramy":)

Budowa własnego silnika BLDC w kole pojazdu przypomina moje pierwsze boje i podejścia do algorytmów FOC ("ciemność widzę ...)

Gratuluję samozaparcia i pasji !
Aż szkoda sprzedawać...

ev-drive.eu - Sob 01 Wrz, 2018

Ciekawe i diametralnie różne oceny . Koledzy nie doczytali że na takich pakietach objechałem całą Polskę - i to działa . Pakiety robię ze złomu laptopowego, a koledzy chcą robić tak jak robi Tesla - ich wybór i ich miliony zł .

Kilka zdjęć z wypraw po Polsce:

https://www.otomoto.pl/of...html#cf9f8d2f48

Promocja dla forumowiczów 14.000zł

ev-drive.eu - Nie 07 Paź, 2018

13.999zł
ev-drive.eu - Pon 15 Paź, 2018

Nowa cena 12.900zł.
Będę płakał jak będę ewentualnie oddawał ( jak każdy Niemiec )

duniek - Pon 15 Paź, 2018

gotowki nie posiadam
ale za sprzet PC moglbym sie wymienic moze

Przemek - Pon 15 Paź, 2018

ev-drive.eu napisał/a:
..... Pakiety robię ze złomu laptopowego, ....

złom laptopowy nie jest zły, sam używam od dawna aku z testowanego złomu i przeżył już 4 ramy ...
faktem jest ze testowanie ogniw to masakra,
pozdrawiam Cię, widzieliśmy sie na zlocie w tamtym roku w Żyrardowie sporo pogadaliśmy było "elektryzująco" wątek przeczytałem na samochodach elektrycznych, nie doczytałem jak skończyła sie sprawa z silnikiem w kole,
gdyby Rower był kombi to bym sie nie zastanawiał za długo ale... potrzebuję kombika
pozdrawiam












'

Spark - Wto 16 Paź, 2018

wow
ev-drive.eu - Śro 17 Paź, 2018

Weź trochę rozwiń to " wow " bo nie bardzo rozumiem do czego jest to " wow " .
sky - Śro 17 Paź, 2018

Do nabijania postów, nie pierwszy już taki ;)
Razor1996 - Czw 21 Lut, 2019

Z czystej ciekawości można poznać koszt przejechania 100 km, ciekawi mnie czy samochód elektryczny to realna oszczędność w porównaniu np. z instalacją lpg gdzie koszt 100km to jakieś 20 złotych.

Przepraszam za małe odkopanie tematu ale widzę że ogłoszenie na otomoto jest nadal aktualne.

legend - Pią 22 Lut, 2019

Sam jestem ciekaw.

Bateria ma pewnie około 30kWh co umożliwia przejechanie 140km w lecie i 90km w zimie.
Przyjmując średni zasięg 100km i koszt prądu w taryfie G12 30gr/kWh to koszt przejechania 100km wyniesie 30kWh*0,30gr/kWh=9zł (?)

Arbiter - Sob 23 Lut, 2019

gdy jeżdziłem samochodem elektrycznym, udawało mi się osiągnąć 11kwh/100 km, ale to był ecodriving a samochód fabryczny z KERS. To zużycie z pelnego cyklu czyli na ładowaniu przejechałem około 150km. Zwykła jazda po mieście to około 18kwh/100km.

Zakłdając 100% sprawność procesu ładowania i rozładowania, przy 18kwh to wychodzi około 10,26PLN/100km



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group