To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Awaria silnika lub sterownika sugestie?

Danteo86 - Wto 16 Paź, 2018
Temat postu: Awaria silnika lub sterownika sugestie?
Witam,

Wczoraj chciałem podnieść wydajność prądową sternownika GT1500. W sumie wykonałem wszystko jak w instrukcji http://ebike.nexun.pl/zwiekszenie-mocy-sterownika/ z tym, że w GT1500 dodałem połączenie jak na zdjęciu
https://forum.arbiter.pl/files/bocznik2_885.jpg

Skręciłem sterownik, podłączyłem baterię 60V BMS 60A, podniosłem koło, przekręciłem manetkę i silnik od razu zaczął dziwnie pracować bez obciązenia.
Dziwnie głośno wkręcił się na obroty, później jak odpuściłem gaz, zahamowałem koło i znowu przekręciłem manetkę to zero reakcji, jak ruszyłem trochę kołem to znowu zaczęło się kręcić ale głośno. Jak wsiadłem na rower i dodałem gazu to lekki strzał i zero reakcji. Jak lekko się odepchnąłem to jedzie ale strasznie szarpie, nie da się rozpędzić.

Odpiąłem kostkę od silnika z halotronami i efekt jest taki sam.

Zmieniłem wszystko tak jak było oryginalnie. Nie stety nie wróciło do poprzedniego stanu. Usunąłem zworkę.

Silnik szarpie, jakby brakowało jednej fazy.
Czy gdyby czujnik halla był uszkodzony to odłączenie kostki z czujnikami od sterownika nie powinno zniwelować problemu?

Od czego zacząć poszukiwanie uszkodzenia?

legend - Śro 17 Paź, 2018

Musisz chyba zmierzyć czy Halle działają...
slow - Śro 17 Paź, 2018

Czy ja dobrze widzę że tam pełno zimnych lutów?
Jeśli bocznik zmostkowałeś jakimś goldpinem czy co to jest to może przeciążyłeś mostek i któryś z tranzystorów padł.

Danteo86 - Czw 18 Paź, 2018

Zdjęcie jest tylko poglądowe, to z innego wątku o zwiększaniu mocy, nie moje.

Zauważyłem wczoraj, że są momenty kiedy silnik zakręci się lekko do tyłu na początku i późnie rusza do przodu. Gdzieś wyczytałem, że to klasyczny błąd halla.

Zamówiłem czujniki halla, nie zdążyłem ich pomierzyć, koszt jest nie duży, niech już będą gdyby to nie były one.

Czy to możliwe, że sterownik z baterią sterowaną BMS 60A, może uszkodzić tranzystory przy nie obciążaonym rowerze (koło w górze) nawet jak kontroler mógł być zmostkowany na 100A?

noel841106 - Pią 19 Paź, 2018

Tak, to jest możliwe. Zanim bms odetnie musi upłynąć przynajmniej kilkadziesiąt ms. Z resztą jest ładunek jeszcze w kondensatorach i tranzystory można uszkodzić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group