To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - rower elektryczny po linii najmniejszego oporu
Dawidowsky - Pią 01 Mar, 2019 Temat postu: rower elektryczny po linii najmniejszego oporu Hej
Chcę zelektryfikować swój stary wdzięczny rower, kwestię przyczepienia elementów do samego roweru pomijam gdyż z tym jakoś sobie poradzę chciałem tylko zapytać o poprawność elektrycznego podpięcia do siebie podzespołów i o opinie co sądzicie o wybranych prze zemnie produktów.
Chcę podkreślić iż ma to być robione po kosztach
do konwersji wybrałem taki zestaw:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-konwersji-roweru-silnik-24v-350w-1016-7243272286
chciałbym to zasilić takim akumulatorem :
https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-12v-7-2ah-agm-7ah-produkcja-2018-6843043113
oczywiście rozumiem że potrzebuje takie 2 bądź 4 i tak dalej
bądź czymś podobnym ''cenowo''
powiedzcie proszę czy to ma sens? czy to będzie działać ?
jak wyglądają wyjścia ze sterownika? i czy muszę wykorzystać wszystko?
ja będę miał tylko manetka akumulator silnik ''reszta może zostać niewykorzystana''?
akumulatory 18650 raczej mnie nie interesują ze względu na cenę ''pakietu''
qaz33 - Pią 01 Mar, 2019
Ja ci dam dobra sprawdzona porade. O ile zestaw jest ok to nie kupuj tych akumulatorow tylko zamow tu na forum od kogos baterie li-ion. Na dluzsza mete taniej wyjdzie i bedzie sluzyc przez lata a do tego nie bedzie trzeba tylu kg wozic
wibi - Sob 02 Mar, 2019
Chciałbyś zelektryfikować swój rower jak najmniejszym kosztem(ja to tak odbieram) a pakujesz się w kolosalne wydatki i praktycznie nic z tego nie będzie gdy nie masz np.dostępu do parku maszynowego.Ten pseudo "zestaw" przecież nie nadaje się do elektryfikacji, bo po prostu nie ma go jak zabudować a głównie "zasprzęglić" z rowerem. Aby zestaw działał musi posiadać zębatkę na osi silnika,najpewniej łańcuch i drugą zębatkę koniecznie z wolnobiegiem (sprzęgłem jednikierunkowym) montowaną albo na kole albo na supporcie.Rozważ to co wyżej a jak będziesz chciał więcej informacji to napisz.
manta - Sob 02 Mar, 2019
Dawidowsky, Posłuchaj kolegów z większym doświadczeniem .W zeszłym sezonie skleciłem na podobnym zestawie rower na rolkę (na mokrawej nawierzchni była to męczarnia a nie jazda), była to robota na kilka godzin zdecydowałem się na to bo zakupiłem kpl. hulajnogę bez aku na złomie za 20zł ,dokupiłem 3 akumulatory żelowe 9Ah (i to były wyrzucone pieniądze w błoto) ,aku ciężkie ,duże a i pojemność jak się okazało po ładowaniu 7Ah. W tym sezonie mam nowy rower który zelektryfikowałem za 650zł ,z silnikiem BLDC i aku Lion , jest lżejszy cichszy szybszy i ma lepszy zasięg .Fakt że sam zaplatałem silnik i zgrzewałem aku.
Dawidowsky - Sob 02 Mar, 2019
Tak dokładnie chodzi mi o jak najmniejszy koszt,
wibi : park maszynowy?
doprecyzuję o co mi chodzi:
wszytko zaczęło się od tego filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=QcXjglKrQgw
i właśnie tak samo prosto chce zrobić u siebie
zębatka na silnik:
https://allegro.pl/oferta/zebatka-11t-do-silnika-model-1016-skutera-quada-6373491999
oczywiście łańcuch:
https://allegro.pl/oferta/lancuch-do-zebatki-skutera-rowera-quad-25h-1016-6571127048
i coś żeby własnie do korby przyspawać:
nie wiem czy to ?
https://allegro.pl/oferta/zebatka-do-skutera-roweru-z-wolnymkolem-1016z-16t-6375969464?fromVariant=6905080605
czy to?
https://allegro.pl/oferta/zebatka-do-silnika-1016z-1018-12t-z-wolnym-kolem-6905080605
czy po prostu na sztywno jak na filmie:
http://www.koral.bielsko....ecane-18-z.html
i akumulator :
https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-12v-7-2ah-agm-7ah-produkcja-2018-6843043113
https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-bezobslugowy-ups-agm-12v-7ah-5889804397
i tu przyznam że mam największy problem bo nie wiem jak to się zachowa na ile to będzie dawać rady
manta: oczywiście że będę słuchał waszych rad po to własnie tutaj przyszedłem
co myślicie?
wibi - Sob 02 Mar, 2019
Większego IDIOTY jak na tym filmie który podałeś (https://www.youtube.com/watch?v=QcXjglKrQgw) jeszcze nie widziałem (pedały pewnie pourywają mu nogi),ba, nawet nie sądziłem, że tacy jeszcze istnieją.
Silnik który podałeś w pierwszym poście nie ma przekładni a jego obroty to ponad 2000 obr/min a ten na filmie z przekładnią ok.300-400 na minutę. Czy to rozważyłeś?Druga sprawa to generalnie silnik, otóż silniki BLCD bardzo rzadko bywają uszkodzone bo po prostu tam nie ma co się psuć. Te dostępne na OLX np.z Gazelli czy też inne przekładniowe nie dlatego kosztują 100-200 zł bo są uszkodzone tylko dlatego, że ludzi na zachodzie stać na nowsze konstrukcje a gdy uszkodzi się bateria to zamiast kupować nową lepiej kupić nowy rower. Kombinacje jakie planujesz po paru miesiącach pracy by to uruchomić spowodują, że będziesz się pukał w głowę co też ci przyszło do głowy z tą "elektryfikacją". Moja rada, kup używany silnik już zapleciony w koło (koszt ok.200zł), sterownik (koszt ok 100zł),manetka (ok.50 zł) i bateria koszt? zależny od tego jaką będziesz chciał i przynajmniej będziesz jeździł ew. później rozwijać konstrukcję.Jak to wygląda zobacz na OLX wpisując "Silnik do roweru".
borsuk - Nie 03 Mar, 2019
wibi napisał/a: | Większego IDIOTY jak na tym filmie który podałeś (https://www.youtube.com/watch?v=QcXjglKrQgw) jeszcze nie widziałem (pedały pewnie pourywają mu nogi) |
To jakiś cyrkowiec, on nie trzyma nóg na pedałach
wibi napisał/a: |
...Moja rada, kup używany silnik już zapleciony w koło (koszt ok.200zł), sterownik (koszt ok 100zł),manetka (ok.50 zł).. |
Jak chcesz nowe to na Aliexpress możesz za stówkę kupić kontroler z wyświelaczem (który wyświetla predkośc, moc, napięcie na baterii itp)
tutaj
a manetke za 20 tutaj
silnik, jak radzi wibi, najtańszy będzie używany.
dzikson34 - Nie 03 Mar, 2019 Temat postu: dlubanie Poszukaj lepiej jakiegos gotowego roweru ktory np wymaga regeneracji baterii. Bedzie z tego napewno zadowolony tak jak koledzy pisza ze ludzie na zachodzie kupuja nowy rower jak padnie bateria pomimo ze rower nadal zrobil by tyle samo na kolejne baterii. Jezeli bedziesz taki rower chcial odsprzedac to niewiele stracisz. Dlubiac w swoim juz tego nie sprzedasz pisze na podstawie wlasnego doswiadczenia.
|
|
|