To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Hamulce

stell - Pią 03 Maj, 2019
Temat postu: Hamulce
Czy do nie najnowszego roweru z hamulcami szczękowymi można założyć silnik?
andypip - Pią 03 Maj, 2019

A dlaczego nie? ja mam v-brejki i są dla mnie wystarczające. Kwestia regulacji i ew. materiału klocków. Siła hamowania roweru zależy w dużej mierze od siły tarcia opona/nawierzchnia. Co z tego, że szpanerskie tarcze zablokują koła? :smile:
Chyba, że myślisz o silniczku wielokilowatowym :lol:

Józef - Pią 03 Maj, 2019

Ja mam rowerek z hamulcami typu V i nie narzekam na hamulce.
lessero - Pią 03 Maj, 2019

Również mam konstrukcję z 2008 roku na V-brake.

Ale ja nie ważę dużo [70 kg] i nie rozpędzam się do kosmicznych prędkości [PAS do 30 km/h]

Klocki zmieniłem na dłuższe Aligatory.


andypip - Sob 04 Maj, 2019

Trudno się baterie tą folią okleja?
Też myslałem o czymś takim.

Inc0 - Sob 04 Maj, 2019

Panowie nikt nie mówi że v-brake sa be..maja swoje zastosowanie najlepiej sie sprawdzaja w lekkich konstrukcjach , tarczowe hamulce sa niezastapione tam gdzie błoto i potrzeba niezawodnej dużej siły hamowaniawiec są niezbedne w e-bike o duzych mocach granice bym postawił na 750W mocy i predkosci powyzej 25km/k . z hamulcami rowerowymi jest tak samo albo przynajmniej podobnie jak w samochodach , w syrence 4x bembny sa wystarczajace... w ale w imprezie juz nie wystarcza nawet zwykłe tarczowepotrzebne sa tarcze wentylowane i zaciski wielotłoczkowe . Jesli wozisz sie bardziej spacerowo to w zupełnosci v-brake wystarcza ale gdyby zdarzyło ci sie zaliczyc np długi zjazd z góry to moze sie to skończyc jak u kolegi hamujac vbrake na długim zjezdzie w okolicach zakopca zaliczył...kapcia bo rozgrzana ponad miare obrecz spowodowała stopienie sie opaski i detka uległa uszkodzeniu na otworach pod nyple dodatkowo koło uległo rozcentrowaniu.
andypip - Sob 04 Maj, 2019

Pewnie miał obręcze niewentylowane :grin:
Marketing rządzi się swoimi prawami: tylko patrzeć jak topowe modele dostaną tarcze ceramiczne
albo węglowe nawet.
Najlepsze hamulce jednak nie zastąpią rozsądku rowerzysty.
Wracając do 1 postu: można jeździć i ze szczękami byle z głową :idea:
Jak już kolega załapie bakcyla, zawsze może napęd przełożyć do roweru nowszego.
W końcu niezłe rowery używane to czasem 1/4 ceny zestawu, czyli nie trzeba dzwonić do bociana :grin:

Inc0 - Sob 04 Maj, 2019

juz mamy tarcze pływające i "warstwowe" wiec mnie również nie zdziwi jak któryś producent wyskoczy z tarczami ceramicznymi w cenie z kosmosu, węglowe raczej do rowerów nie wejda bo one działaja dobrze tylko w warunkach wysokich temperatur które ciezko jest uzyskac na rowerze ..w koncy trial to nie F1 XD. jesli sie v-brake nie beda sprawdzac w obecnej konstrukcji to nie trzeba od razu cały rower zmieniac na nowy . Wiele rowerowych widelów ma i piwoty i mocowanie pod tarcze wiec mozna znacznie poprawic skutecznośc hamowania zakładajac na przódwidelec pod tarczowy hebel + hamulec tarczowy a z tyłu v-brake da rade bo tylni hamulec pełni role pomocnicza wiec mozna sobie darowac wymiane tutaj v-brake na tarcze no chyba że w gre wchodzi jeszcze czynnik lansu ;)
Józef - Sob 04 Maj, 2019

Tutaj się zgodzę z przedmówcami, myślenie i rozwaga w głowie będzie atutem przy hamulcach V. Użytkuje takie w moim treku zestaw rapid s-1100 i daje radę, moja waga też 70kg jak lessero. Przed świętami Wielkanocnymi wjechałem na Trójgarb (778) następnie dokonałem zjazdu i hamulce zdały egzamin.
lessero - Sob 04 Maj, 2019

andypip napisał/a:
Trudno się baterie tą folią okleja?
Też myslałem o czymś takim.


Więc tak: jakoś szczególnie trudne to nie jest, ale potrzebna jest cierpliwość i opalarka.
Odpada też pasowanie na wodzie z ludwikiem, bo pracujemy na skrzynce z prądem.
Lepiej nie sprawdzać wodoszczelności.

Ja kleiłem taką: Folia

10 zł za kawałek - jakościowo wypada słabo. Ale faktura wyrazista.

Po chłodniejszym sezonie "odzyskała pamięć kształtu" o odspaja na wgłębieniach - kurczy się.

Kiedyś coś w samochodzie oklejałem folią Oracal za ok 15-20 zł / m2 i trzymała elegancko parę lat. Cena oryginalnej 3M poraża.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group