To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Potrzebna fachowa pomoc

Anonymous - Czw 14 Lip, 2011
Temat postu: Potrzebna fachowa pomoc
Czesc

zostalem do Was skierowany wiec u was skladam prosbe o pomoc. Problem jest takiej miary.
Remonutje stary motocykl BMW z 1979 roku o pojemnosci 1000cm3 w ukladzie bokser, ktory ma duza kompresje czyli duze "opory aby go odpalic". Dlatego tez BMW zamontowalo w nim rozrusznik samochodowy i akumulator (czyt: cegle) 30AH 300A.
Po remoncie i niewielkich zmianach w konstrukcji ramy taki akumulator na pewno mi sie nie zmiesci. Dlatego tez wpadlem na pomysl wrzucenia do niego pakietu LiFePO4 4S3P na bazie cell firmy A123 ANR26650 (patrz zalacznik).

Moje przemyslenia sa takie. Rozrusznik ma max prad startowy 320A. Jezeli zastosuje cele wyzej wym. producenta to przy max. chwilowym pradzie rozladowania moge skozystac z 60C. Biorac zaproponowany pakiet 4S3P mam pakiet o 13,2 V i 6,9Ah , czyli przy 60C dostep do chwilowego pradu ponad 400A. Czyli super.

Alternator motocykla dostarcza maksymalnie 20A przy duzych obrotach. Pytania:
1) czy po prostu taki pakiet podpiad do instalacji (co wiele osob na swiecie robi) i skrocic zywot celi o 2-3 lata a A123 i tak przezyje jakies 4 lata?
2) szukac lub w tym przypadku zaprojektowac/zamowic BMS dla calego pakietu lub/i male uklady monitorujace kazda cele?

Czy ktos moze mi pomoc jak to ugryzc?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group