Czy mid drive będzie bezawaryjny dla osobnika 120+kg? |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
Generalnie jak dobrze pójdzie to ramę pod niego zrobię po prostu, czytałem że te ori mocowania są plastelinowe. A właśnie, masz 3k? Jeśli tak to jak wrażenia i jakie wady widzisz? |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Pon 29 Maj, 2017
|
|
|
O piękne dzięki |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 30 Maj, 2017
|
|
|
Midy to zawsze będzie większy lub mniejszy problem. Lepiej Hub wolnobierzny, MXus da na pewno radę, ja mam Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA i moje 100 KG z groszami i plecakiem, ciągnie nawet w cięzkim terenie. Jak się nie wybierasz w strome góry, to się nie pchaj w mida.. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
tez uważam MIDy za awaryjne i problematyczne. Na codzień serwisuję ebajki i niestety porażka.
Zobacz jak wygląda to na forum, MIDów jest jak kot napłakał, może 1% całości a ile jest tematów o awaryjności, zajechanych zębatek, problemów z wbudowanymi sterownikami itp.
HUBów jest minimum 100x więcej i ile jest tematów "mam problem z hubem". Czy zalety MIDa przewyższają jego wady? Statystycznie uważam, że nie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Czw 01 Cze, 2017
|
|
|
Na forum prawdopodobnie tylko Borsuk ma mida... i kilka osoób które się nie chwalą |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 01 Cze, 2017
|
|
|
Nie tylko borsuk kilka midów jeździ w mojej okolicy wersje BBS02B 750W(w szczycie jest 1,3kW), jak na razie dają radę na fabrycznych nastawach. wiadomo nie są to zestawy do ostrego świrowania Z usterek jak na razie to jeden dostał luzów na mocowaniu korby w sensie popuszczania nakrętki z racji jazdy pod strome górki i dodatkowo notorycznemu stawaniu na pedały i naciskaniu całym ciężarem ciała na pedał, jeździ tym kawał człowieka. Lekarstwem okazało się dorobienie dodatkowego uchwytu pod rure ramy. Zobaczymy co będzie dalej bo ten zestaw ma ciężko. Inne śmigają po asfalcie i lekkim szuterku i tam nic się na razie nie dzieje. Jednak aby się obiektywnie wypowiedzieć trzeba poczekać kilka sezonów. W tych midach trzeba ostro mieszać przerzutkami, jest to bardzo rowerowe zachowanie |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Cze, 2017
|
|
|
Zaletą MID-ów jest '' dyskretny wygląd. A to dla wielu (np kobiet) bardzo ważne.
W firmowych tegorocznych rowerach przewagę MID-ów nad 'starodawnymi' silnikami na przodzie lub tyle koła, widać wyrażnie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Czw 01 Cze, 2017
|
|
|
Dla mnie idealne połączenie to mid i nuvinci, wtedy nawet nie trzeba tak mocno mieszać na automatycznym trybie z harmony Ale to wszystko koszty, więc na razie powoli rozeznaje temat. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 01 Cze, 2017
|
|
|
W przypadku eksploatacji hardtaila "na asfalcie i po lekkim szuterku" to mid ma niestety więcej wad niż zalet w porównaniu z hubem.
W ostrym terenie i przy dużych mocach to porównanie wypada jeszcze słabiej i oczywiście na niekorzyść mida
Mid to jest idealny w fullu przy mocach max 500W. I to musi być dobry mid z technicznie zaawansowanymi przekładniami znaczy cichutki. Takie przemyślenia własne ...
A mid z nuvinci (manualnym) w rowerku z pełnym zawieszeniem się kompletuje |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Czw 01 Cze, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | Na forum prawdopodobnie tylko Borsuk ma mida... i kilka osoób które się nie chwalą |
To się pochwalę
Od grudnia jeżdźę midem BBS02 350W. Zestaw jest jak widać zachowawczy
i tak też nim jeżdżę. Raczej spokojnie i ze świadmością ograniczeń. Jak na
razie (1000 km) bez problemów. Poszedłem w tą stronę ze wględu na bardzo
górzystą okolicę - współpracuje to z piastą z 8 biegami. Działa to super, jest
tak, jak tego oczekiwałem.
KM. |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Pią 02 Cze, 2017
|
|
|
Mogę odstąpić w dobrej cenie cały kit Cyclone 1680W z udokumentowanym przebiegiem, bo od początku był w rękach forumowych. Stosunek wagi do mocy bezcenny. Mam zastosowany upgrade'a montażowego bardzo sztywnego. Silnik wyciszony specjalną pianką. Przełożyłem heble i trochę szpeju do innego analogowego bike'a i nie mam czasu poskładać do kupy. Z napędu można, ale jeszcze trochę pojeździ, wymienić główna tarczę od silnika, wolnowiegi w super stanie. Jak coś to na priv walić. |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017
|
|
|
Też jeżdzę na midzie, ale Boschu CX. Super sprawa jeśli ktoś lubi pedałować, a silnik stanowi jego uzupełnienie. Z czujnikami momentu bardzo dobrze współpracuje. Nie ma takich skoków zero jedynkowych jak w przypadku samego czujnika pass czy silnikach w kole. Cechuje się dodatkowo niższą wagą i wyższym momentem przy tej samej mocy. znamionowej. Wiadomo, że istnieje większe ryzyko uszkodzenia zw na bardziej zaawansowany mechanizm, jednak po 2tyś km nie ma widocznych oznak zużycia i to użytkowany z chipem do 50km/h. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017
|
|
|
Pytanie do użytkowników midów.
Czy macie manetki w swoich rowerkach czy raczej pas?
Jeżeli macie manetki to na niskim biegu jadąc po płaskim jeżeli dacie gazu na maxa to jesteście w stanie wspomagać (nadążyć kręcić pedałami) czy raczej jest taka kadencja że nie ma szans na wspomaganie pedałowaniem? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017
|
|
|
Midy na których jeździłem śmigały od 5 do 55km/h i można było wspomagać. Kwestia mieszania w biegach z tyłu. Z przodu blat 44 z tyłu wolnobiegu 8 rzędowy. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
|