|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zmiana punktu odcięcia sterownika |
Autor |
Wiadomość |
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017 Zmiana punktu odcięcia sterownika
|
|
|
Witam. Temat dotyczy chińskiego sterownika 800W, aczkolwiek jest możliwość, że nie tylko tego modelu, gdyż Chińczycy stosują podobne płytki w różnych sterownikach.
Pytanie brzmi: jak obniżyć punkt odcięcia tego sterownika?
Jest on przewidziany do pracy na napięciach 48-60-64V, a ja chciałbym zastosować go do napięć 45V (12s) oraz 36V (10s).
Pytanie o tyle istotne, że sterownik ma poukrywanych na płytce wiele ciekawych, niewykorzystanych funkcji. Po prostu nie są podlutowane przewody. Jest na tyle ciekawy, że może być bardzo uniwersalny. Jednak zależy mi na tym, by pracował na napięciu 2x22,5V (2 połączone szeregowo pakiety lipo). I w miarę możliwości by dał się zasilać także typową baterią li-ion 10s czyli 36V.
W ostateczności mógłbym we ogóle zlikwidować funkcję odcięcia przez sterownik, jeśli jest taka możliwość. Tego rodzaju zabezpieczenie i tak zapewnia przecież BMS.
Może ktoś obeznany z elektroniką sterowników mógłby podpowiedzieć rozwiązanie albo ogólną zasadę - zarówno jeśli chodzi o obniżanie punktu odcięcia jak i ewentualnie o jego całkowitą likwidację (zablokowanie)?
A oto jak wygląda płytka. Ten czerwony grubszy przewód na dole obrazka to stacyjka.
|
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017
|
|
|
Powiedziałbym, że rezystor R11 jest tym od pomiaru. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 11 Cze, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017
|
|
|
Tas, dzięki! Czyli można wnioskować, że jak nie ma w ogóle rezystora (R= nieskończoność) to odcięcia nie ma wcale? |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017
|
|
|
nie wiem, wlutuj potencjometr precyzyjny ustawiony na 12kR i kręć w górę czy dół, tak się to robi
Za niska rezystancja nie może być bo podaje coraz wyższe napięcie na procka.
Zazwyczaj się zmienia +-2-3kR względem fabrycznego rezystora. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017
|
|
|
Ok, biorę się za lutownicę i pomiary. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|