29 cali zamiast 28 ? |
Autor |
Wiadomość |
maki1000
młodzik
Dołączył: 24 Maj 2017 Posty: 77 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017 29 cali zamiast 28 ?
|
|
|
Uwaliłem wczoraj koło tylne 28 cali.
Dzisiaj jeździłem po serwisach ale goście tego nie ogarną . Nie maja szprych, nypli, obręczy itp.
Jeden z nich stwierdził że jak chcę rozwiercać otwory w obręczy to lepiej szukać 29 cali, bo to ten sam rozmiar co 28 moje tylko do rowerów górskich.
1) Czy ktoś z Was już zaplatał takie obręcze i czy jest faktycznie tak jak mówił?
2) Czy moje szprychy nie są za miękkie ? Niby mają 3.2mm grubości a jestem je w stanie wygiąć rękoma jak na zdjęciu
IMG_2200.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 449 raz(y) 1,43 MB |
|
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Tak, koła mtb tzw. 29er to po prostu obręcze 28" z większą oponą |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
maki1000
młodzik
Dołączył: 24 Maj 2017 Posty: 77 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
maki1000
młodzik
Dołączył: 24 Maj 2017 Posty: 77 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017
|
|
|
Dupa blada
Już mi ręce opadają. Zrobiłem na zestawie powyżej ze 100km i poszly 2 szprychy.
Jak dał mnie to coś z tym silnikiem jest nie tak bo koło nacentrowane idealnie a jak na manetce gazu dodam do góry kołami to całym rowerem rusza. Jak dostałem nowe koło z silnikiem było tak samo. Myślałem że wystarczy wycentrować i ze tak ma być.
Nie wiem już co mam robić z tymi 28 calami |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017
|
|
|
Jest też: Masz obręcz po przejściach = mało sztywna = problem ze szprychami. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maki1000
młodzik
Dołączył: 24 Maj 2017 Posty: 77 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017
|
|
|
Założyłem nową, przejechałem do pracy 10km i padła kolejna.
Wszystkie przy silniku. Zamiast się cieszyć z roweru to się tylko
Może za bardzo te szprychy wchodzą główkami w silnik?
IMG_2287.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 553 raz(y) 916,52 KB |
IMG_2289.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 598 raz(y) 1,24 MB |
|
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 13 Cze, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017
|
|
|
To jest silnik 9c? Mi te szprychy w mxusie w falconie wytrzymały kilka tys. km, możesz pękniętom szprychę wymienić na nową bez zdejmowania opony tylko nypel przytrzymaj.
Dociągasz szprychy ? Sam centrowałeś czy serwis, mogą być za mocno/słabo albo zbyt nierówno dociągnięte.
Zaplecione z przeplotem? Wrzuć foto całego koła |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
maki1000
młodzik
Dołączył: 24 Maj 2017 Posty: 77 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017
|
|
|
Silnik Mxus xf40c 30H jak jade na max to pokazuje na wyswietlaczu 1600-1700W
Szprychy były na jakimś tam urządzeniu ustawiane w serwisie - chodzi o napięcie.
Gdy poszły 2 szprychy, trochę poluźniłem wszystkie żeby było podobnie jak w przednim kole. Poszła następna szprycha to ponaciągałem wszystkie na sztywno, ale efekt dokładnie ten sam
Koło zaplatalem sam a następnie dałem do wycentrowania do profi serwisu.
Zaplot na 1 krzyż tak jak radzili na forum.
IMG_2291.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 423 raz(y) 1,49 MB |
|
|
|
|
|
maki1000
młodzik
Dołączył: 24 Maj 2017 Posty: 77 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017
|
|
|
5 szprych padło.
Zamówiłem inne grubsze wraz z obręczą 29 cali. Zaraz biorę się za składanie.
Odpaliłem jednak sam silnik i mam do was pytanie. Czy to tormale że silnik rusza całym rowerem na pełnym gazie? Wszystko jest w normie czy źle trefiłem? Może to jest przyczyna pękających szprych ?
https://youtu.be/yDDo1RWEodM |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017
|
|
|
Sprawdź czy masz równo oś osadzoną taka samo głeboko z obu stron w widełkach, być może z którejś stron jest ciut głebiej jeśli haki piłowałeś i silnik moze wpada w wibracje bo jest minimalny kąt miedzy kołem a podłożem choć nie wiem czy opona by tego nie niwelowała |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017
|
|
|
maki1000 napisał/a: | Czy to tormale że silnik rusza całym rowerem na pełnym gazie? |
Jezeli twoj sterownik steruje predkoscia a nie momentem to jest normalne |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017
|
|
|
maki1000 napisał/a: | 5 szprych padło.
Zamówiłem inne grubsze wraz z obręczą 29 cali. Zaraz biorę się za składanie.
Odpaliłem jednak sam silnik i mam do was pytanie. Czy to tormale że silnik rusza całym rowerem na pełnym gazie? Wszystko jest w normie czy źle trefiłem? Może to jest przyczyna pękających szprych ?
https://youtu.be/yDDo1RWEodM |
I jak tam - udało się rozwiazać problemy ze szprychami? |
|
|
|
|
maki1000
młodzik
Dołączył: 24 Maj 2017 Posty: 77 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 05 Lis, 2017
|
|
|
Tak
Pomogło jak sobie sam zaplotlem na 1 krzyż ale z przeplotem wyginając szprychę o szprychę. Bardzo łatwo też można poczuć różnice przy jeździe, koło jest dużo bardziej sztywne |
|
|
|
|
|