|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przyciski na kierownicę |
Autor |
Wiadomość |
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017 Przyciski na kierownicę
|
|
|
Siedziałem właśnie 3 godziny i rozkminiałem jak dopasować przyciski na kierownicę. Mam te z Nexuna:
http://nexun.pl/sklep/man...nice-4x-ck.html
Mam klamkomanetki Alivio zintegrowane z hamulcami. Wybór padł na lewą stronę bo po prawej będzie manetka połówkowa. Pierwszy problem na jaki natrafiłem to przy dosunięciu przycisków maksymalnie do manetki nie mogłem zrzucać biegów na niższy. Spiłowałem trochę i działa ale nie ukrywam, że nakląłem się przy tym co nie miara. Bez sensu zrobiona jest ta plastikowa obręcz, która trzyma się na kierownicy - jest zdecydowanie za gruba a do tego w środku jest pusta więc to marnowanie miejsca. Powinna być zrobiona np z nierdzewki i być cienka. Drugi problem to kabel wychodzący z przycisków, nie dość, że beznadziejnie zabezpieczony jakimś drucikiem, który po chwili puścił i wyszły mi kable z głównej izolacji to jeszcze zrobiony w takim miejscu, że kabel blokuje możliwość wrzucania wyższego biegu.... No cóż, postanowiłem obrócić przyciski do góry nogami tak aby kabel wychodził górą. Zauważyłem tam dziurę chyba do odprowadzania wilgoci w dół? Nie wiem po co to jest w każdym razie planuję to zakleić silikonem. Tak samo planuję uszczelnić miejsce gdzie wychodzi kabel bo woła to o pomstę do nieba. W czasie deszczu zwarcie gotowe w moment. Uszczelnię również dekiel, który trzyma się na dwóch śrubkach. Czy powinienem nawiercić dziurę od spodu ? Czy może to nie potrzebne? Tyle spostrzeżeń, brakuje na rynku fajnych przycisków, te są mega tandetne na mój gust. Chociaż może jestem przewrażliwiony |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017
|
|
|
A jak często będziesz używał tych przycisków? Może po prostu przesunąć go bliżej środka kierownicy?
Z klamkomnaetkami w rowerach elektrycznych są wieczne problemy. Dlatego też, fabryczne elektryki nie mają takich dźwigni, tylko osobne klamki hamulców a przerzutki zazwyczaj w półmanetce w lewym chwycie, a w prawym jest pełna manetka. I tu wracamy do odwiecznego problemu: po co komu przerzutki, jeśli rower ma silnik? Gadanie o wspomaganiu jazdy nadal mnie nie przekonuje |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017
|
|
|
Kup sobie po prostu kierownicę 700-750mm i zamontujesz na niej wszystko. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 16 Cze, 2017
|
|
|
Za dużo zachodu Udało mi się to jakoś wcisnąć, oryginalny kabel odlutowałem i wlutowałem 7 pinową linkę 1.5m. Jest ok. Sorki, trochę mnie poniosło. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | . I tu wracamy do odwiecznego problemu: po co komu przerzrzutki rower ma silnik? Gadanie o wspomaganiu jazdy nadal mnie nie przekonuje |
Choćby do ruszania. Trzy przerzutki wystarczaja bo i tak szybko nabieramy predkosci. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017
|
|
|
W moich rowerach nie ma przerzutek i też ruszam Jak jest potrzeba szybszego ruszenia, czy ostrego podjazdu pod górkę, to wtedy pedałuję. Do pozostałej jazdy używam silnika. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017
|
|
|
No ale żeby pedałować to musi być adekwatne przełożenie do prędkości. Jesli pedałujesz na małej, czyli przełożenie jest odpowiednie, to nic dziwnego ze bez przerzutki nie możesz pedałować na 2-3 krotnie wiekszej prędkości. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017
|
|
|
Na ostatnio przerobionym 500W w przodzie nawet na najwyższym przełożeniu nie nadążam za silnikiem Jedynie przy ruszaniu, ale to trwa kilka sekund i po pedałowaniu A na niższych przełożeniach można zapomnieć, że są pedały w rowerze |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017
|
|
|
Ja jeszcze nie wiem jak się rower zachowa. To będzie mój pierwszy elektryk. Zależało mi na zachowaniu pełnej funkcjonalności klasycznego roweru. Myślę jeszcze nad zmodowaniem czerwonego i zielonego przycisku, najlepiej to bym je pomalował na czarno bo obecnie za bardzo rzucają się w oczy i na mój gust wyglądają jak w rowerze dzieciecym. A jeszcze lepiej jakby byly z czarnej gumy tylko jak to zrobić.. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017
|
|
|
Poszukaj czarnych prezerwatyw i obetnij końcówkę |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|