tanie jeżdzidło 36v |
Autor |
Wiadomość |
Michal88Wawa
młodzik
Wiek: 35 Dołączył: 21 Gru 2016 Posty: 54 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017 tanie jeżdzidło 36v
|
|
|
Cześć,
elektryfikuje stary rower.
nie ma byc szybki,nie ma miec duzego zasięgu, ma po prostu jezdzic:)
Narazie kupiłem ładowarke i bms na chinskim portalu
Mam pytanie do forumowiczów;
Mam mozliwosc kupienia w dobrej cenie:
zastnawia mnie czy jak kupie sterownik jak poniżej, bez obsługi halli, to czy ten silnik bedzie działać??
czy po prostu brac jakikolwiek sterownik, byle był z obsługa halli ?
na tej wtyczce od silnika Gazeli jest 6 cienkich pinów,(3 grube piny to fazy silnika) też mnie to zastanawia bo z reguły z tego co widziałem w sterownikach z hallami są tylko 4 przewody od halii |
Ostatnio zmieniony przez Michal88Wawa Czw 27 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 26 Kwi, 2017
|
|
|
Jak to ma być dokładnie ten sterownik z foto to nie pasuje na pewno , on jest do silników szczotkowych (brushed motor controller ) ma 2 przewody do silnika.
Potrzebny jest BLDC brushless , sensor / sensorless controller na 36V jeżeli ma zabezpieczać przed całkowitym rozładowaniem .
Sklepik kolegi z forum:
http://nexun.pl/sklep/ste...50-36v-15a.html
Hallotrony mają 5 przewodów : masa , +5V i 3 sygnały , dodatkowy 6 to pewnie termik .
Warto kupić sterownik sensorlesss bo w razie awarii halotronów wystarczą tylko 3 grube przewody silnika i działa.
To jest pewnie silnik z przekładnią i wolno biegiem , bez hali będzie tez płynnie ruszał. |
|
|
|
|
Michal88Wawa
młodzik
Wiek: 35 Dołączył: 21 Gru 2016 Posty: 54 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017
|
|
|
ok dzieki za szybka opowiedz, tylko zastnawia mnie czy ten silcznek od gazeli nie w srodku jakiejs dodatkowej elektroniki |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017
|
|
|
Michał pogadaj z Sietazem z Warszawy, mi zamontował halle w silniku bez halotronowym.
Jeśli kupisz sterownik BLDC do silnika z halotronami też zadziała bez nich. Tylko będzie miał mniejszą sprawność i silnik będzie lekko drgał podczas ruszania. Wtedy trzeba ruszyć z napędem nóg i przy 2 km/h wychylić manetkę. Tylko ten Twój ma 6 małych pinów i 3 duże. Te ostatnie to pewnie fazy zaś pozostałe mogą być do jakiejś elektroniki w rowerze gazele. Może też faktycznie coś być wewnątrz. Ja buduję rower na 48V 250W mam mały sterownik. W razie potrzeby możesz podjechać na Mokotów i przetestujemy silnik |
|
|
|
|
Michal88Wawa
młodzik
Wiek: 35 Dołączył: 21 Gru 2016 Posty: 54 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
ok.sterownik w końcu zamówiłem GT z obsługą halli na 36V z aliexpresu, bedzie za 25-40dni. |
|
|
|
|
Michal88Wawa
młodzik
Wiek: 35 Dołączył: 21 Gru 2016 Posty: 54 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
teraz miedzyczasie spokojnie rozgladam sie za silnikiem 250 watt na przód,bo tego od gazelli sie troche obawiam ze bedzie z nim duzo roboty. pozniej w planie ogarniecie ogniw od kolegi z forum i czekanie na bms rowniez od moich zółtych skosnookich przyjaciół |
|
|
|
|
Michal88Wawa
młodzik
Wiek: 35 Dołączył: 21 Gru 2016 Posty: 54 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Ja buduję rower na 48V 250W mam mały sterownik. W razie potrzeby możesz podjechać na Mokotów i przetestujemy silnik |
Ok jak bedzie motor bardzo możliwe ze skorzystam z tej opcji, dzięki. mam tylko miernik i prostownik 12v samochdowy w tym momencie przy sobie. Bo w tym momencie, nie majac nic, prócz multimetru, czy da sie jakos sprawdzic silnik na miejscu podczas oględzin? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Musisz mieć źródło 5V. Z jakiegoś zasilacza, czy USB. Multimetrem możesz sprawdzić czy nie ma przerwy na fazach ewentualnie zwarcia faz do masy. Natomiast 5V podłączasz do zasilania hallotronów i woltomierzem sprawdzasz sprawność wyjść hallotronów kręcąc powoli silnikiem. |
|
|
|
|
Michal88Wawa
młodzik
Wiek: 35 Dołączył: 21 Gru 2016 Posty: 54 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
super dzięki Zeeltom.udało mi sie wylicytowac ten silcznek na górze postu za 100zł. jak przyjdzie spróbuje sie jemu przyjrzec, mam nadzieje ze uda go sie zaadaptowac ;p |
|
|
|
|
Michal88Wawa
młodzik
Wiek: 35 Dołączył: 21 Gru 2016 Posty: 54 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017
|
|
|
udało się:)
silnik działa bez podłączania halli.kupiłem jakiś najtańszy sterownik z aliexpresu i też działa, pomimo że w nazwie nie miał napisane ze działa również jako bezczujnikowy
do zrobienie zostało: zbudowanie skrzynki, szersza opona na przód, hamulec przedni, i malowanie na czarny mat całej konstrukcji
poniżej kilka zdjęć z budowy
troche prowizorka, ale działa:)
Na tą chwilę rower wygląda tak:
|
Ostatnio zmieniony przez Michal88Wawa Czw 06 Lip, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Michal88Wawa
młodzik
Wiek: 35 Dołączył: 21 Gru 2016 Posty: 54 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017
|
|
|
Zasieg bez pedałowania 40km, na samym silniku v-max prędkość 24km/h,
z kręceniem nogami- ponad 60 km,wtedy mozna osiągnąć v-max 32km/h
akumulator 10s5p, pojemność 14Ah
Bocznik podniesiona moc w sterowniku do 350watt wg poradnika Tas-a
http://ebike.nexun.pl/zwiekszenie-mocy-sterownika/
KOSZTORYS
Żywica, utwardzacz, maty, styropian, pędzelki i inne materiały na skrzynkę – 65zł
50 ogniw 18650: 300zł, uzyłem ogniw samsung 29E, pojemność 2800 mAh
BMS 10s 15A – 17$
2x xt60 – 15zł
2m przewodu 2mm2 ze sklepu elektrycznego – 8zł
Silnik gazlle – 123zł
zaplecnie koła+szprychy - 100zł
Sterownik 36V 15A – 23$
Ładowarka 10s 5A – 39$
Manetka ze stacyjka i voltomierzem – 25$
cyna, koszulki termokurcze inne drobne rzeczy....
...elektryfikacja razem - około 900zł |
Ostatnio zmieniony przez Michal88Wawa Czw 31 Sie, 2017, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017
|
|
|
Fajnie i budżetowo ale ta bateria przyklejona do ramy na taśmę wygląda fatalnie . Pomyślałeś nad jakimkolwiek bezpieczeństwem w przypadku gleby? Chociaż w jakieś plastikowe pudełko ją wstaw dla świętego spokoju. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Lip, 2017
|
|
|
Baterię musisz obowiązkowo w jakiś pojemnik schować. Deszcz czy upadek grozi jej destrukcją. Fajnie tanio wyszło. Ciekaw jestem jak to jedzie:-) Zastanawiam się czy te druciki łączące sekcje szeregowo,tzw mostki - czy dwa wystarczą ? Nie wiadomo ile amper idzie realnie. Jeśli chcesz to mogę ci watomierz do testu pożyczyć. Warto wiedzieć czy aby bateria nie działa na granicy wytrzymałości połączeń. Ilość 10s5p jest ok. Tylko te przewody, może niech się ktoś bardziej doświadczony wypowie. |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 07 Lip, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: |
Baterię musisz obowiązkowo w jakiś pojemnik schować. Deszcz czy upadek grozi jej destrukcją |
Dokładnie. Myślę że zakup holdera-obudowy na akumulator znacząco Ci nie podniesie całej inwestycji a z pewnością będzie przede wszystkim dużo bezpieczniej i na drugim miejscu - estetyczniej - np.taki jaki ma nasz forumowy kolega - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6917 |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 07 Lip, 2017
|
|
|
A jak ma być w dalszym ciągu po 'taniosci' to przynajmniej obudowa na aku np. Z profili wentylacyjnych o szerokości 15 cm. Można z tego zrobić trwały pojemnik przypominajacy firmowe pakiety na bagażniku.
W kazdym razie Twój przykład, potwierdza że można zrobic tanio małą konwersje i mieć swojego pierwszego ebika. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|