ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
elektryczny c330
Autor Wiadomość
lobudek 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   elektryczny c330

Cześć. Jestem w trakcie budowy mini traktorka elektrycznego. Silnik 400W z mechanizmem różnicowym od kolegi gienek333. Sterownik 36V 800W z magmy, resztę widać na zdjęciach. Potrzebuję pomocy przy przełączniku zmieniającym kierunek jazdy i przy hamowaniu silnikiem. Planuję aku li-ion 10s10p z BMS (kupię 100 niedrogich ogniw).

(PS. proszę admina o przeniesienie do działu własne konstrukcje)
Ostatnio zmieniony przez lobudek Wto 13 Cze, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Nie pomogę odnośnie problemu, ale projekt super. Juz mi się syn pyta czy mu też taki zbuduje :) .
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Ale to jest silnik szczotokowy? Jeśli tak to wsteczny to po prostu zamienić plus z minusem i jedzie w drugą strone :razz:
 
 
lobudek 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Szczotkowy oczywiście. Wiem, że zamienić wystarczy plus z minusem, ale chcę to rozwiązać za pomocą jakiegoś przełącznika.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

aby zmieniac kierunek potrzebny jest tzw mostek H zrobiony z 4 tranzystorow i paru bramek logicznych albo poprostu kupic odpowiedni sterownik :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

Nie prościej przełącznik tablicowy lewe-prawe obroty? ;)
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

lobudek napisał/a:
Wiem, że zamienić wystarczy plus z minusem
:mrgreen:
Więc idziesz do pierwszego lepszego elektrycznego mówisz, że chcesz przełącznik i tyle :razz:
 
 
lobudek 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017   

Filmik z testu z obciążeniem ( sorry za słabą jakość )
https://www.youtube.com/watch?v=RZahyBKRJkU
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017   

Mobil napisał/a:
lobudek napisał/a:
Wiem, że zamienić wystarczy plus z minusem
:mrgreen:
Więc idziesz do pierwszego lepszego elektrycznego mówisz, że chcesz przełącznik i tyle :razz:

Przy 20A, to lepiej przekażnik/stycznik a przełącznik prosty niskoprądowy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
lobudek 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Nie 18 Cze, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Mobil napisał/a:
lobudek napisał/a:
Wiem, że zamienić wystarczy plus z minusem
:mrgreen:
Więc idziesz do pierwszego lepszego elektrycznego mówisz, że chcesz przełącznik i tyle :razz:

Przy 20A, to lepiej przekażnik/stycznik a przełącznik prosty niskoprądowy.

Właśnie mam taki przełącznik i przekaźniki z lublina-tylko nie bardzo wiem jak to podłączyć.
PS: Miał ktoś do czynienia z tym układem:
http://magma.sklep.pl/pro...2V-24V-27A.html
Czy za jego pomocą rozwiążę problem zmiany kierunku jazdy i hamowania silnikiem?
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Wto 20 Cze, 2017   

Ja przerobiłem taki wyłącznik
http://allegro.pl/wylaczn...6851001292.html
Takie wyłączniki są zazwyczaj rozbieralne. Wywaliłem z niego niepotrzebne sekcje styków i poprzekładałem krzywki wewnątrz tak żeby przełączały polaryzację na silnik( u mnie nie ma trzech pozycji tak jak w typowych przełącznikach obrotów do silników trójfazowych, są tylko dwie ,przód , tył). Dodatkowo za tym przełącznikiem jest przekaźnik, który po załączeniu odcina plusa i zwiera go do minusa idącego do silnika. W szeregu jest wpięty opornik musi być tak spory (wydaje mi się że z 250W minimum) a opór- to zależ jak gwałtownie to ma hamować (ten mój) który widać na foto zjarał się od razu a miał chyba 100ohm 100W. Przekaźnikiem możesz sterować stykiem z pedału hamulca. Ja mam w swojej konstrukcji hamulce hydrauliczne więc mi to było potrzebne do kontroli rodzicielskiej i sterowałem tym z pilota. Myslę że fajnie by było mieć taki duży opornik z regulowaną opornością ( albo jakiś inny układ) tak żeby dało się sterować siłą hamowania w zależności od wychyłu pedału hamulca.

CAM00918.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 248 raz(y) 681,63 KB

CAM00916.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 230 raz(y) 595,49 KB

CAM00895.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 237 raz(y) 597,85 KB

CAM00893.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 240 raz(y) 699,83 KB

 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Wto 20 Cze, 2017   

Rzeczy należy robić możliwie najprościej jak się da, byle nie prościej.
Potrzebne są dwa samochodowe przekaźniki ze stykami przełącznymi ( cewki najlepiej 24 V - np. autobusowe) i jeden zwykły włącznik i rezystor. Resztę już masz. Rezystor 100 Ω / 2 W dla cewki przekaźnika 24 V, 100 Ω / 10 W dla cewki 12 V. Silnik podłączyć tak, aby pojazd jechał w przód, gdy wyłącznik W jest pozycji jak na schemacie.

Oczywiście tam, gdzie zasilanie podłączasz wyjście ze sterownika prędkości. Hamowanie silnikiem kompletnie nie ma sensu, chyba że to jedyny hamulec.

Obroty prawo lewo.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 266 raz(y) 58,15 KB

_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
lobudek 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017   

Proszę o pomoc. Jak podłączyć sterownik i silnik pod ten przełącznik by zmieniać obroty silnika Rozebrałem go i składa się z 3 takich modułów. Każdy moduł jest odizolowany od poprzedniego.

 
 
lobudek 
brygadzista


Wiek: 31
Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 206
Skąd: Huta
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017   

Dobra, poradziłem sobie już z tym....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group