Torque arm i mocowanie koła |
Autor |
Wiadomość |
markkar
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 213 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
A tak wygląda u mnie oś po ok 500km umiarkowanego katowania w mxus, falconie i sabku 72080. Długo to już nie pożyje.
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
coś daleko masz chwyconą tą oś. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
markkar
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 213 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
Zgadza się ale to wynika iż tak jest tam mało miejsca na przewód, tarczę, wolnobieg i z sam rozstaw wahacza to definiuje. Można by to jeszcze ucisnąć na 2-3mm mniej ale strach o przewód zasilający silnik. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
Posiedziałem właśnie godzinę w piwnicy ze szlifierką kątową, dorwałem jakąś zwykłą stal 6 mm i wyszło mi takie coś chociaż nie wiem, czy będę to montował... Jak myślicie, wytrzymie?
IMG_20170718_103210.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1010 raz(y) 5,47 MB |
IMG_20170718_103202.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1058 raz(y) 6,31 MB |
|
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
W mojej opinii nie. Grubość i wytrzymałość zastosowanego materiału jest oczywiście bardzo istotna ale problem tkwi w spasowaniu torque z osią silnika. Nawet najmniejszy luz spowoduje stuki silnika w momencie użycia regena co będzie się pogłębiało a w finale uszkodzenie osi i torque.
Torque po założeniu musi sztywno i mocno być dociśnięty do osi dlatego w elemencie potrzebna jest śruba albo i dwie którymi po złożeniu w całość scisniesz os silnika. Zobacz jak wygląda to u mnie, co prawda trochę inna konstrukcja ale po przejechaniu ponad 2 tys km nic nie stuka i nie puka a oś nie nosi żadnych śladów zniszczenia gwintu. Nakrętki na osi silnika są tak naprawdę tylko po to by ludzie nie pytali gdzie one są. Nie pełnią one w moim wozidle żadnej funkcji, dokręcone są bez użycia siły. Torque robi całą robotę.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828 9, 10 i 11 zdjęcie |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
Dlatego właśnie planuje rzeźbić dziurę w blokadzie na oś bardzo powoli pilnikiem aby żadnych luzów nie było i żeby weszła na wcisk. Fajny ten Twój patent ale szczerze nie wiem jak go zaprojektować aby to fajnie wyglądało. Te elementy ze śrubami trzymającymi oś sa przyspawane do prostopadłego kawałka blachy, który jest przymocowany do ramy? |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
U siebie nie mam regena to może da radę? |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
Może da a może tylko na jakiś czas zniweluje problem? Ciężko stwierdzić dlatego od początku trzeba robić tak żeby było docelowo. Warto poczytać wątki Bujakoto z budowy jego pierwszego i drugiego roweru. Pierwszy robiony był na zasadzie "będzie ok" potem okazywało się że jednak nie. Trzeba było rozbierać, znowu wykładać kasę i podwójnie robotę robić. Drugi po zdobyciu doświadczenie od razu miał eliminowane oczywiste rzeczy które mogą przysporzyć w przyszłości problemów. No może po za kołami bo zamiast moto dał zwykle rowerowe Drugi wyszedł świetnie i z tego co Bujakoto pisał ma większe przebiegi w sezonie niż nie jeden samochód i co ważne nadal je zwiększa.
P.S. regen dobra rzecz. Bezpieczeństwo i oszczędność hamulców które lubią się nagrzewać przy hamowaniu z większych prędkości. |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
Zgadzam się, że trzeba od razu robić dobrze jednak przy mojej mocy chyba takie solidne blokady powinny dać radę. Jak pisałem wcześniej silnik NC 7x9 i sterownik GT500. Max prąd zestawu to 30A. Nie wiem czy dobrze to rozumiem ale moc mojego zestawu tu max 1.5kW? |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
Ja też jestem przewrażliwiony bo wyrwało mi kabel i spaliło halle na dzień dobry. Biorę pod uwagę Twoje wzmocnienia bo są dobre ale jeszcze zobaczę jak będzie na tych co zamówiłem. Pierwsze km będę dokładnie kontrolował jak to wygląda. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
Jeszcze takie coś wymyśliłem. Na rysunku widać zmodyfikowane blokady. Czerwone części przylegają do ramy i są przymocowanie śrubami do ramy.Niebieskie elementy są przyspawane do czerwonych na stałe. Zielone są luźne i ściskają oś za pomocą żółtych śrub.
Podobny patent ale mniej ładny na drugim zdjęciu.
CIMG0174.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 587 raz(y) 54,89 KB |
torque ze śrubami.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 498 raz(y) 25,33 KB |
|
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
Kurka tak trzeba to robić... |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: |
Kurka tak trzeba to robić... |
Fajnie by było stworzyć jakiś uniwersalny patent z tymi zaciskami, który pasowałby do każdego roweru. A może takie coś? Znalezione na Endless
|
|
|
|
|
|