|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
e-motorbike |
Autor |
Wiadomość |
TomBe
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2016 Posty: 42 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 28 Maj, 2017
|
|
|
wwojciech napisał/a: | Wrzuciłbyś zdjęcie piasty? Każdy raczej używa standardowej więc fajnie zobaczyć customika który nie poci się przy tych mocach:) łańcuch 428? |
Na razie wrzucam model 3d bo motor stoi w domu rodziców z racji na lepszą lokalizację do testów ale zdjęcie też zrobię.
Piasta wykonana z alu 7075. / Tylna zębatka z DIXER PARTS do stuntu też z 7075. / Łańcuch DID420D do motorowerów o max. pojemności 80cc.
umbur napisał/a: | Szkoda trochę, że zrezygnowałeś z korby, jednak rower to rower . |
Chciałem poeksperymentować ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby następna konstrukcja tego typu była rowerem
WojtekErnest napisał/a: | No i bez korby, taki e-motor, wymaga bezwzględnej rejestracji...
Masz to w planach ? |
Prawda jest taka, że z racji na osiąganą moc wasze rowery też wymagają takiej rejestracji.
Różnica jest taka, że wam lepiej się maskować przed policją.
Założenie mam takie jak chłopaki od LMX'a - jest to pojazd do off-road'u, do zabawy, nie przeznaczony do jazdy po drogach publicznych.
O rejestracji myślałem ale tak jak kolega pabblo_pl powiedział, od 2 albo 3 lat jest to bardzo trudne i nieopłacalne.
Na koniec filmik z dzisiejszych a właściwie wczorajszych szaleństw.
>>>>>FILM<<<<< |
|
|
|
|
TomBe
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2016 Posty: 42 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 29 Maj, 2017
|
|
|
2 krótkie filmiki z weekendu:
udało mi się zrobić lekko ponad 50 km głównie w okolicach Dębowca
>>>>>FILM 1<<<<<
>>>>>FILM 2<<<<<
Dębowiec:
Tylna piasta:
Spaw przy główce ramy:
|
|
|
|
|
Jamal88
początkujący
Dołączył: 08 Lip 2016 Posty: 4 Skąd: BBa
|
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017
|
|
|
Ten projekt w rzeczywistości prezentuje się dużo lepiej niż na zdjęciach tutaj, wysoka jakość wykonania i dbałość o szczegóły. I taki już urok MIDów na łańcuchu, ze hałasować muszą
Najważniejsze, ze podzespoły wykonane zgodnie ze sztuka. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Dopiero teraz przyuważyłem ten projekt. Rzeczywiście kawał roboty, brawo!
Powiedz proszę jak sprawuje się silnik? Ile prądu w niego wpychasz przy jakim napięciu i jakie temperatury osiąga?
Jaka waga całości? |
|
|
|
|
TomBe
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2016 Posty: 42 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Dzięki
Silnik jest wykonany wzorowo, nie mam do czego się przyczepić.
W połączeniu ze sterownikiem Kelly, działa bardzo dobrze.
Napięcie 63V na pełnym akku.
Jeśli chodzi o prąd to zacząłem od 50A potem 60A.
Ogólnie rzecz ujmując, jestem w trakcie testów i sprawdzam różne konfiguracje.
Próg temp. na sterowniku ustawiłem na 110 st.C
(Magnesy według specyfikacji mogą ulec uszkodzeniu po osiągnięciu 150 st.C)
Puki co, udało mi się tylko raz zagrzać silnik do odcięcia na bardzo stromym podjeździe (ok. 30%).
Jeśli chodzi o dynamiczną jazdę w lesie to silnik nie przekracza 80 st.C
Waga całkowita 45,5 kg. |
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Czyli czujnik jest przy magnesach? |
|
|
|
|
Qubson
początkujący
Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 4 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Co jest powodem, że bike jest taki głośny, i czy da się zrobić coś by był cichszy oprócz zastosowania paska do napędu? Bardzo fajny projekt;) |
|
|
|
|
TomBe
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2016 Posty: 42 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Rugorlos27 napisał/a: | Czyli czujnik jest przy magnesach? |
Czujnik jest przy uzwojeniu.
To jest silnik typu Outrunner czyli obraca się korpus z magnesami i nie ma technicznych możliwości aby włożyć czujnik między magnesy.
Korpus zawsze będzie miał trochę niższą temperaturę niż stojan z uzwojeniem.
Na razie ustawiłem 110st bo chce mieć większy margines bezpieczeństwa podczas testów.
Qubson napisał/a: | Co jest powodem, że bike jest taki głośny, i czy da się zrobić coś by był cichszy oprócz zastosowania paska do napędu? Bardzo fajny projekt;) |
Głównym źródłem hałasu jest przednia zębatka.
Próbowałem kilku rzeczy:
1. Smarowanie łańcucha - minimalnie ciszej ale rama usyfiona do tego stopnia, że nie warto.
2. Słabszy naciąg napinacza łańcucha - minimalnie ciszej ale przy skokach lub wybojach zbyt luźny łańcuch potrafił uderzać o wahacz, czyli też nie warto, no chyba że się jeździ tylko po asfalcie
3. Wymieniłem rolkę napinacza z plastikowej na poliuretanową - jest minimalnie ciszej.
Paski zębate byłyby idealnym rozwiązaniem gdyby nie to, że te odpowiednie kosztują majątek i dodatkowo trzeba samemu zaprojektować i zlecić wykonanie kół do tych pasków. |
|
|
|
|
Rugorlos27
stażysta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 156 Skąd: Sandomierz(okolice)
|
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017
|
|
|
Cytat: | To jest silnik typu Outrunner |
To wszystko wyjaśnia. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017
|
|
|
Koła zebate i pasek mogłbys zagospodarowac z rozrządu jakiegos auta. Zdaje sie, jesli logika mnie nie myli, to jest tam zawsze przełozenie 1:2. To moze byc troszke za mało, ale rozwiązanie gotowe |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Hm, ten silnik ma 6kW prądu ciągłego a Ty wciskasz marne niecałe 4kW? ;P
Dlaczego dałeś tylko 15S?
Jeśli chodzi o sam napęd to czy masz porównanie do hubów? |
|
|
|
|
TomBe
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2016 Posty: 42 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
lkuc18 napisał/a: | Hm, ten silnik ma 6kW prądu ciągłego a Ty wciskasz marne niecałe 4kW? ;P
Dlaczego dałeś tylko 15S?
Jeśli chodzi o sam napęd to czy masz porównanie do hubów? |
Zdecydowałem się na 15s bo zależało mi na dużej pojemności akku.
Odnośnie mocy, to na moje potrzeby jest naprawdę wystarczająca
Poprzednio jeździłem na hubie Bionixa D500, potem miałem Falcona z silnikiem QS205.
Mój brat też ma Falcona i też z QS'em (84V / 80A), także jakieś tam porównanie mam.
Jadąc tą samą górską trasą z bratem, nie zauważam znaczących różnic w osiągach między naszymi pojazdami.
Faktem jednak jest, że łatwiej mi się pokonuje strome i kamieniste podjazdy.
Jak sobie w końcu załatwię watomierz, to będę mógł powiedzieć coś więcej, a na razie to bardziej ze strony mechanicznej. |
|
|
|
|
TomBe
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2016 Posty: 42 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 21 Wrz, 2017
|
|
|
Odświeżam temat dla osób zainteresowanych.
W ostatnim czasie poskładałem krótki filmik - sorry za jakość
>>> NOWY FILM <<<
• W sumie od maja przejechałem ponad 800km.
• Przez ten czas nie pojawiły się żadne problemy.
• Tak jak już wcześniej wspominałem, wymieniłem rolkę napinacza z plastikowej na poliuretanową, więc jest troszkę ciszej podczas jazdy.
• Sterownik Kelly, pomimo dobrze przygotowanej instrukcji, nie jest intuicyjny podczas programowania i niektóre parametry trzeba dobierać na "czuja".
Dodatkowo za żadne skarby świata nie mogę połączyć się z nim przez Bluetooth.
Kilka różnych odbiorników i lipa.
Na szczęście poza tym, sterownik pracuje bardzo dobrze.
• Po dokładnych rozmowach z producentem silników REVOLT dowiedziałem się, że max ciągła temp silnika to 125°C i nie jest zalecane przekraczanie tej wartości.
W związku z tym ustawiłem temp. graniczną na 120°C.
• Podkręciłem też parametry 63V / 80A.
• Stosując zębatki i łańcuch "219" można by się ewentualnie pokusić o większe przełożenie a tym samym jeszcze większy moment na kole.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 21 Wrz, 2017
|
|
|
Ciekawe czy ten silnik mniej by się grzał gdyby pracował na mniejszych prądach ale przy maksymalnym napięciu np 24S. Mój revolt czeka spokojnie na wsadzenie w jakiś rower, ale myśle raczej nad sterownikiem blokowym bo sinus tutaj specjalnie nie pokazuje pazura. Aku 20S też już czeka:) Pozazdrościć frajdy z jazdy:) |
|
|
|
|
TomBe
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2016 Posty: 42 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017
|
|
|
Wydaje mi się, że przyrost temp. będzie tym większy im ogólnie większa będzie moc.
Najlepiej jednak byłoby to sprawdzić.
Niech kolega wrzuci jakieś info na ten temat po złożeniu i testach swojego roweru, bo też jestem ciekaw rezultatu.
Blokowego sterownika nigdy nie używałem, ale zapewne praca silnika na nim będzie bardziej agresywna. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|