ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
e-motorbike
Autor Wiadomość
TomBe 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 42
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 28 Maj, 2017   

wwojciech napisał/a:
Wrzuciłbyś zdjęcie piasty? Każdy raczej używa standardowej więc fajnie zobaczyć customika który nie poci się przy tych mocach:) łańcuch 428?

Na razie wrzucam model 3d bo motor stoi w domu rodziców z racji na lepszą lokalizację do testów ale zdjęcie też zrobię.

Piasta wykonana z alu 7075. / Tylna zębatka z DIXER PARTS do stuntu też z 7075. / Łańcuch DID420D do motorowerów o max. pojemności 80cc.

umbur napisał/a:
Szkoda trochę, że zrezygnowałeś z korby, jednak rower to rower ;) .

Chciałem poeksperymentować :P ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby następna konstrukcja tego typu była rowerem ;)

WojtekErnest napisał/a:
No i bez korby, taki e-motor, wymaga bezwzględnej rejestracji...
Masz to w planach ?

Prawda jest taka, że z racji na osiąganą moc wasze rowery też wymagają takiej rejestracji.
Różnica jest taka, że wam lepiej się maskować przed policją.
Założenie mam takie jak chłopaki od LMX'a - jest to pojazd do off-road'u, do zabawy, nie przeznaczony do jazdy po drogach publicznych.
O rejestracji myślałem ale tak jak kolega pabblo_pl powiedział, od 2 albo 3 lat jest to bardzo trudne i nieopłacalne.


Na koniec filmik z dzisiejszych a właściwie wczorajszych :razz: szaleństw.
>>>>>FILM<<<<<
 
 
TomBe 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 42
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 29 Maj, 2017   

2 krótkie filmiki z weekendu:
udało mi się zrobić lekko ponad 50 km głównie w okolicach Dębowca
>>>>>FILM 1<<<<<
>>>>>FILM 2<<<<<
Dębowiec:

Tylna piasta:

Spaw przy główce ramy:
 
 
Jamal88 
początkujący


Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 4
Skąd: BBa
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017   

Ten projekt w rzeczywistości prezentuje się dużo lepiej niż na zdjęciach tutaj, wysoka jakość wykonania i dbałość o szczegóły. I taki już urok MIDów na łańcuchu, ze hałasować muszą :P

Najważniejsze, ze podzespoły wykonane zgodnie ze sztuka.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Dopiero teraz przyuważyłem ten projekt. Rzeczywiście kawał roboty, brawo!

Powiedz proszę jak sprawuje się silnik? Ile prądu w niego wpychasz przy jakim napięciu i jakie temperatury osiąga?

Jaka waga całości?
 
 
TomBe 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 42
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Dzięki :)

Silnik jest wykonany wzorowo, nie mam do czego się przyczepić.
W połączeniu ze sterownikiem Kelly, działa bardzo dobrze.

Napięcie 63V na pełnym akku.
Jeśli chodzi o prąd to zacząłem od 50A potem 60A.
Ogólnie rzecz ujmując, jestem w trakcie testów i sprawdzam różne konfiguracje.

Próg temp. na sterowniku ustawiłem na 110 st.C
(Magnesy według specyfikacji mogą ulec uszkodzeniu po osiągnięciu 150 st.C)
Puki co, udało mi się tylko raz zagrzać silnik do odcięcia na bardzo stromym podjeździe (ok. 30%).
Jeśli chodzi o dynamiczną jazdę w lesie to silnik nie przekracza 80 st.C

Waga całkowita 45,5 kg.
 
 
Rugorlos27 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 156
Skąd: Sandomierz(okolice)
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Czyli czujnik jest przy magnesach?
 
 
Qubson 
początkujący


Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Co jest powodem, że bike jest taki głośny, i czy da się zrobić coś by był cichszy oprócz zastosowania paska do napędu? Bardzo fajny projekt;)
 
 
TomBe 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 42
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Rugorlos27 napisał/a:
Czyli czujnik jest przy magnesach?


Czujnik jest przy uzwojeniu.
To jest silnik typu Outrunner czyli obraca się korpus z magnesami i nie ma technicznych możliwości aby włożyć czujnik między magnesy.
Korpus zawsze będzie miał trochę niższą temperaturę niż stojan z uzwojeniem.
Na razie ustawiłem 110st bo chce mieć większy margines bezpieczeństwa podczas testów.

Qubson napisał/a:
Co jest powodem, że bike jest taki głośny, i czy da się zrobić coś by był cichszy oprócz zastosowania paska do napędu? Bardzo fajny projekt;)


Głównym źródłem hałasu jest przednia zębatka.
Próbowałem kilku rzeczy:
1. Smarowanie łańcucha - minimalnie ciszej ale rama usyfiona do tego stopnia, że nie warto.
2. Słabszy naciąg napinacza łańcucha - minimalnie ciszej ale przy skokach lub wybojach zbyt luźny łańcuch potrafił uderzać o wahacz, czyli też nie warto, no chyba że się jeździ tylko po asfalcie :P
3. Wymieniłem rolkę napinacza z plastikowej na poliuretanową - jest minimalnie ciszej.

Paski zębate byłyby idealnym rozwiązaniem gdyby nie to, że te odpowiednie kosztują majątek i dodatkowo trzeba samemu zaprojektować i zlecić wykonanie kół do tych pasków.
 
 
Rugorlos27 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 156
Skąd: Sandomierz(okolice)
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017   

Cytat:
To jest silnik typu Outrunner

To wszystko wyjaśnia.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017   

Koła zebate i pasek mogłbys zagospodarowac z rozrządu jakiegos auta. Zdaje sie, jesli logika mnie nie myli, to jest tam zawsze przełozenie 1:2. To moze byc troszke za mało, ale rozwiązanie gotowe :)
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

Hm, ten silnik ma 6kW prądu ciągłego a Ty wciskasz marne niecałe 4kW? ;P
Dlaczego dałeś tylko 15S?

Jeśli chodzi o sam napęd to czy masz porównanie do hubów?
 
 
TomBe 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 42
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017   

lkuc18 napisał/a:
Hm, ten silnik ma 6kW prądu ciągłego a Ty wciskasz marne niecałe 4kW? ;P
Dlaczego dałeś tylko 15S?

Jeśli chodzi o sam napęd to czy masz porównanie do hubów?


Zdecydowałem się na 15s bo zależało mi na dużej pojemności akku.
Odnośnie mocy, to na moje potrzeby jest naprawdę wystarczająca :)

Poprzednio jeździłem na hubie Bionixa D500, potem miałem Falcona z silnikiem QS205.
Mój brat też ma Falcona i też z QS'em (84V / 80A), także jakieś tam porównanie mam.

Jadąc tą samą górską trasą z bratem, nie zauważam znaczących różnic w osiągach między naszymi pojazdami.
Faktem jednak jest, że łatwiej mi się pokonuje strome i kamieniste podjazdy.

Jak sobie w końcu załatwię watomierz, to będę mógł powiedzieć coś więcej, a na razie to bardziej ze strony mechanicznej.
 
 
TomBe 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 42
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw 21 Wrz, 2017   

Odświeżam temat dla osób zainteresowanych.
W ostatnim czasie poskładałem krótki filmik - sorry za jakość :oops:

>>> NOWY FILM <<<

• W sumie od maja przejechałem ponad 800km.
• Przez ten czas nie pojawiły się żadne problemy.
• Tak jak już wcześniej wspominałem, wymieniłem rolkę napinacza z plastikowej na poliuretanową, więc jest troszkę ciszej podczas jazdy.



• Sterownik Kelly, pomimo dobrze przygotowanej instrukcji, nie jest intuicyjny podczas programowania i niektóre parametry trzeba dobierać na "czuja".
Dodatkowo za żadne skarby świata nie mogę połączyć się z nim przez Bluetooth.
Kilka różnych odbiorników i lipa.
Na szczęście poza tym, sterownik pracuje bardzo dobrze.
• Po dokładnych rozmowach z producentem silników REVOLT dowiedziałem się, że max ciągła temp silnika to 125°C i nie jest zalecane przekraczanie tej wartości.
W związku z tym ustawiłem temp. graniczną na 120°C.
• Podkręciłem też parametry 63V / 80A. :wink:
• Stosując zębatki i łańcuch "219" można by się ewentualnie pokusić o większe przełożenie a tym samym jeszcze większy moment na kole.

Pozdrawiam.
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 21 Wrz, 2017   

Ciekawe czy ten silnik mniej by się grzał gdyby pracował na mniejszych prądach ale przy maksymalnym napięciu np 24S. Mój revolt czeka spokojnie na wsadzenie w jakiś rower, ale myśle raczej nad sterownikiem blokowym bo sinus tutaj specjalnie nie pokazuje pazura. Aku 20S też już czeka:) Pozazdrościć frajdy z jazdy:)
 
 
TomBe 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 42
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017   

Wydaje mi się, że przyrost temp. będzie tym większy im ogólnie większa będzie moc.
Najlepiej jednak byłoby to sprawdzić.
Niech kolega wrzuci jakieś info na ten temat po złożeniu i testach swojego roweru, bo też jestem ciekaw rezultatu. :wink:
Blokowego sterownika nigdy nie używałem, ale zapewne praca silnika na nim będzie bardziej agresywna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group