sklejanie Turnigy Hardcase z przerwą |
Autor |
Wiadomość |
volkhen
początkujący Niepoprawny ekolog
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 31 Gru 2015 Posty: 38 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017 sklejanie Turnigy Hardcase z przerwą
|
|
|
hej,
W końcu się zabrałem za składanie mojego roweru, który dojrzewał 1,5 roku...
Pytanie do forumowej braci, co sądzicie o takim sklejeniu pakietów?
Przerwa 1,5-2mm pozostawiona pomiędzy obudowami kolejnych pakietów. Ma to jakiś sens? Może lepsze chłodzenie?
2017-07-17 18.57.04.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 317 raz(y) 103,61 KB |
|
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017
|
|
|
Te pakiety raczej się nie grzeją. Zależy ile będziesz miał "P" i jaki prąd będziesz pobierał - chyba że będzie 45A przy 16s1p to mogą się grzać choć tylko lekko bo to dla nich zaledwie prąd 9C i to chwilowy |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
volkhen
początkujący Niepoprawny ekolog
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 31 Gru 2015 Posty: 38 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017
|
|
|
Sterownik ma maksymalnie 45A, ale w przyszłości może zmienię na coś większego.
Pakiet to 16s3p
Mechanicznie połączenie jest wytrzymałe gdyż stosuję mocną taśmę, która wulkanizuje się z PCV. Nie wiem z czego są obudowy, ale trzyma bardzo mocno. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017
|
|
|
Takie prądy to nawet nie posmyrają |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 18 Lip, 2017
|
|
|
Ja mam 20s2p przymocowane pianką montażową i nic się nie grzeje, więc tym bardziej u ciebie nic się nie stanie na 3p
Ja moje pakiety sklejałem taśmą dwustronną aby mi było łatwiej to poskładać, oczywiście po ściśnięciu taśmą naprawczą ta szpara się praktycznie niwelowała , pakiet nie do ruszenia |
|
|
|
|
volkhen
początkujący Niepoprawny ekolog
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 31 Gru 2015 Posty: 38 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
Dzięki za rady. Zrobiłem klasycznie. Pakiet powoli nabiera kształtów.
2017-07-18 21.56.20.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 320 raz(y) 96,7 KB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017
|
|
|
w tym roku już miałem 2 serwisy ebajków bo ktoś wpadł na pomysł stosować złączki balanserów i one się rozpięły od wstrząsów...
Wyrzuć to i polutuj na stałe wszystko |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017
|
|
|
Najlepiej właśnie to przylutować na jak najkrótszych przewodach , BMS przykleić do pakietu i wszystko taśmą tak aby z całego pakietu + BMS wychodziły tylko 4 przewody, dwa do sterownika i dwa do ładowarki.
Jak pozbędziesz sie wszystkich złączek to przewody ci się ładnie ułożą i po zaklejeniu wszystkiego będziesz miał fajny praktycznie nieawaryjny pakiet.
Jak masz BMS przynajmniej 60A to nic ci się grzać nie będzie.
Ps. Pamiętaj przed podpięciem wszystkiego sprawdzić czy jest wszystko ok , szkoda sterownika i hal |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017
|
|
|
A ew. zrównoleglona złączka, łatwo dostępna z zewnątrz, przyda się do okresowej kontroli poziomu napięć na segmentach, w czasie rozładowania i po naładowaniu. Przydatne zwłaszcza gdy 'nie wiadomo z jakiego powodu' :
- proces ładowania się zaczął wydłużać
- szybciej dochodzi do rozładowania aku albo odcinania zasilania przez BMS |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
volkhen
początkujący Niepoprawny ekolog
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 31 Gru 2015 Posty: 38 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Dzięki za rady. Zrobię wszystko bez złączek, ale dodam złącze serwisowe do sprawdzenia wszystkich 16s.
Pakiety leżały 1,5 roku i w większości miałem 3,83-3,85V ale dwa ogniwa miały 3,78 i 3,79 po połączeniu wszystkich równolegle napięcia ładnie się wyrównały. |
|
|
|
|
volkhen
początkujący Niepoprawny ekolog
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 31 Gru 2015 Posty: 38 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
Zakończyłem lutowanie i po pomiarach wychodzi, że wszystko jest ok. Mam jednak "zagwostkę" jak zamocować BMS. Mogę go przykleić radiatorem do powierzchni baterii? Mocno to się grzeje? Mam wersję 80A. |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
volkhen napisał/a: | Dzięki za rady. Zrobię wszystko bez złączek, ale dodam złącze serwisowe do sprawdzenia wszystkich 16s.
Pakiety leżały 1,5 roku i w większości miałem 3,83-3,85V ale dwa ogniwa miały 3,78 i 3,79 po połączeniu wszystkich równolegle napięcia ładnie się wyrównały. |
Jak to złącze serwisowe wygląda - jak to trzeba połączyć? |
|
|
|
|
volkhen
początkujący Niepoprawny ekolog
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 31 Gru 2015 Posty: 38 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
połączenie równoległe - zdjęcie 6 postów wyżej.
Na takiej płytce PCB - odpowiednio dociętej.
Nie polecam robić czegoś takiego jeśli różnice są większe niż 0,1V gdyż prąd z początku będzie za duży. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
|
|
|
volkhen napisał/a: | Zakończyłem lutowanie i po pomiarach wychodzi, że wszystko jest ok. Mam jednak "zagwostkę" jak zamocować BMS. Mogę go przykleić radiatorem do powierzchni baterii? Mocno to się grzeje? Mam wersję 80A. |
Nie będzie problemu, przyklejaj. |
|
|
|
|
|