Rower elektryczny jak najtańszym kosztem? |
Autor |
Wiadomość |
kuba321
początkujący
Dołączył: 20 Sie 2017 Posty: 8 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017 Rower elektryczny jak najtańszym kosztem?
|
|
|
Cześć
Chciałbym zbudować swój pierwszy rower elektryczny. Będzie mi on służył na dojazdy do szkoły i na jakieś wycieczki. Ze względu na to że mam tylko 16 lat nie mam dużych funduszy na ten rower elektryczny Na budowę napędu elektrycznego mam około 600zł. Moim założeniem jest by rower ten rozpędzał się do co najmniej 35km/h z pomocą moich nóg. Rower już mam, damka na 26 calowych kołach z biegami w piaście. Jako źródło zasilania chciałbym użyć akumulatorów żelowych około 15ah.
I teraz tak, jaki napęd będzie najlepszy? Napęd z zewnętrznym silnikiem na łańcuch? Może silnik z rolką? Wiem że najlepszym rozwiązaniem był by silnik w piaście ale z tego co patrzyłem powyżej 250w są one dosyć drogie. A czy z silnikiem 250w rozpędzę sie do tych 35km/h, to raczej wątpię. Co było by najlepszym i najtańszym rozwiązaniem? |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
kuba321
początkujący
Dołączył: 20 Sie 2017 Posty: 8 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017
|
|
|
Rowerek fajny
Ile wat ma ten silnik? Kupiłeś go jako używany czy nowy? I czemu o aku żelowych mam zapomnieć? Aż takie złe? |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017
|
|
|
Silnik musisz zamontować w przednim kole by uniknąć zabawy z dorabianiem hamulców bo z tyłu masz zapewne torpedo.
Inna sprawa, że silnik 250w dla zdrowego młodego człowieka to sztuka dla sztuki bo po co? 600 zł bardzo mało, za mało by stworzyć bajka który będzie jeździł i wyglądał. Żele - jest tu pewien Pan który do niedawna jako jedyny ich bronił ale nawet on zmienił zdanie ..chyba Są ciężkie duże i mało wydajne a i są ciężkie. Zbieraj kasę, szukaj okazji, powoli kompletuj wszystko co potrzebne. Celuj w trochę mocniejszy silnik..
P.S. bo nie wiem czy wspomniałem: żele są złe bo są ciężkie |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
kuba321
początkujący
Dołączył: 20 Sie 2017 Posty: 8 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017
|
|
|
Tak ze 3 razy wspominałeś że żele są ciężkie
A co myślisz o napędzie tzw rolkowym? |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017
|
|
|
Kuo Kuba silnik 250W i poproś kogoś kto potrafi lutować , by Ci zlutował baterię 36V lub 48V. Ja zbudowałem damkę na kołach 26 cali z silnikiem 250W. z moją wagą 90 kg bez pedałowania śmiga 25 km/h. Zatem jak 16 latek ważysz o wiele mniej, więc też frajda będzie z 250W i prędkość pewnie ok 35 km/h. Podzespoły zamów na aliexpress, baterie do akumulatora z demointażu na forum.
BATERIA ok 350 zł
10S3P - 30 baterii - 30x7zł= 210 PLN
BMS 100 zł
taśma niklowa 25 zł
przewody - 20 zł
Woltomierz 20 zł
Silnik 300 zł
Manetka 40 zł
Może więc wyjdzie ok 700 zł lub te 600 jak się postarasz i załpiesz okazje.
PS Jeśli jesteś z Warszawy zapraszam na jazdę takim rowerem, 250W Będziesz wiedział, czy tego oczekujesz . |
|
|
|
|
kuba321
początkujący
Dołączył: 20 Sie 2017 Posty: 8 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017
|
|
|
Może ktoś jeszcze coś doradzi w sprawie napędu
A co myślisz o tych bateriach na olx za 200-300zł które są niesprawdzone, gra warta świeczki? |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
kuba321
początkujący
Dołączył: 20 Sie 2017 Posty: 8 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: |
PS Jeśli jesteś z Warszawy zapraszam na jazdę takim rowerem, 250W Będziesz wiedział, czy tego oczekujesz . |
do Wawy mam trochę ponad 100km |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017
|
|
|
Moc silnika podawana jako 250W to tylko "pic na wodę" czyli napięcie baterii * prąd, jak zmienisz napięcie to i moc się zmieni. Tak samo jest z prądem dlatego faktyczna moc silnika to głównie "odporność"na przeciążenie i temperaturę i w większości może być 4 razy większa z jednym warunkiem by nie była trwała aby nie przegrzać silnika |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20 Sie, 2017
|
|
|
Wibi, zgoda ale to jakiś wyznacznik parametrów silnika. |
|
|
|
|
kuba321
początkujący
Dołączył: 20 Sie 2017 Posty: 8 Skąd: Mazowsze
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017
|
|
|
kuba321 napisał/a: |
A co myślisz o tych bateriach na olx za 200-300zł które są niesprawdzone, gra warta świeczki? |
One są na ogół tyle warte co ...obudowa.
Silnik 250 W jest w naszych konstrukcjach zasilaniu nawet 600 W, czyli aku 42V-17A lub 54V-11A. Wtedy uzyskujemy prędkości ok 40 km na godz. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
mario78
początkujący
Dołączył: 30 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Łaszczów
|
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017
|
|
|
Ja na takim zestawie jeździłem.
http://allegro.pl/komplet...6932865395.html
Pod górkę na maksymalnym trybie wspomagania sterownik dawał zamiast 250w. ponad 400. Po podłączeniu manetki i odkręceniu na maxa o ile pamiętam 495W, prędkość maksymalna na świeżo naładowanej baterii wynosiła do 40km/h, ale średnio jakieś 32-35 km/h, także 250 W na pewno nie jest sztuką dla sztuki. |
|
|
|
|
|