Akumulator- znaczny spadek napięcia. |
Autor |
Wiadomość |
jigsaw87
początkujący
Dołączył: 13 Sie 2016 Posty: 26 Skąd: Gdynia/Hamburg
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017 Akumulator- znaczny spadek napięcia.
|
|
|
Witam. Posiadam baterię 16S 3P hardcase Turnigy. Rower ma niespełna rok. W tym czasie był ładowany może 60-70 razy. Niestety ostatnio bms zaczął odłączać zasilanie 10% przed teoretycznym końcem pojemności. Dodatkowo zwiększył się spadek napięcia przy dużym dodaniu gazu. Zazwyczaj było to max. 2 V, natomiast teraz dochodzi nawet do 4,5 przy ruszaniu z miejsca. Czy ma ktoś może jakiś pomysł, co się stało ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
Zapewne się trochę zużyły lub któryś się rozjechał trochę pakiet i mając niższe napięcie niż reszta a właściwie to pewnie jedna cela lub dwie tego pakietu mając nizsze napięcie powodują większy spadek napięcia, pomierz wszystko, napisz napięcia każdej celi i obejrzyj czy któraś nie spuchła. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
Raczej nie powinieneś jeździć na odcięcie bo BMSy odcinają przeważnie poniżej 3V gdzie dla takich ogniw zdrowo jest je rozładowywać nie mniej jak 3.5V na celę.
Jest pewnie tak jak kolega wcześniej powiedział , pewnie któraś sekcja się rozbalansowała, jak nie spuchło to wystarczy ją podładować jakąś ładowarką modelarską , jak spuchło to można wymienić daną celę.
Jak kupiłem hardcasy to miałem jedną walniętą sztukę, więc ją rozbebeszyłem i wyciągnąłem 1 celę która była sprawna właśnie do takich napraw na przyszłość.
Problemem w hardcase jest to ,że mają w środku dużo miejsca na puchnięcie i czasami trzeba rozebrać obudowę żeby to stwierdzić. |
|
|
|
|
jigsaw87
początkujący
Dołączył: 13 Sie 2016 Posty: 26 Skąd: Gdynia/Hamburg
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
Ok, spróbuję jakoś zdiagnozować, czy któraś z cel jest uszkodzona. Tylko jeszcze nie za bardzo mam pomysł, jak się za to zabrać. konfiguracja 16S 3P . Wszystko jest razem polutowane. Swoją drogą, można gdzieś kupić przelotkę, żeby można było wyprowadzić kabel z bms tak, żeby go nie odłączać, a móc jednocześnie sprawdzić napięcie na celach. |
|
|
|
|
jigsaw87
początkujący
Dołączył: 13 Sie 2016 Posty: 26 Skąd: Gdynia/Hamburg
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
Panowie! Jak najlepiej dokonać pomiarów cel? Jak przykładam miernik do wyprowadzeń z aku pod bms to mi pokazuje na każdej celi takie samo napięcie. To jest pakiet 3P. Wolał bym nie musieć rozlutowywać każdego połączenia z osobna, żeby sprawdzić co i jak. Jakiś pomysł, jak to ugryźć ? |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
Odpinasz złącze balansera od BMS , mierzysz 1 z 2 potem 2 z 3, 3 z 4 itd
Oczywiście pomiar rób na max naładowaniu i odczekaniu jakiegoś czasu.
Jeśli na każdym masz to samo to ja bym stawiał raczej na to, że bateria jest ok.
Kolejny podejrzany to BMS.
Kumpel miał ostanio podobną do ciebie sytuację tylko z tragicznym końcem.
Nagle zaczęły mu spadać zasięgi (nawet o połowę) i notował duże spadki napięcia, pojeździł tak jeszcze z tydzień i jednego dnia rower stanął i zaśmierdziało spalenizną.
Po diagnozie okazało się że BMS się wyrajał. Po wymianie BMSa wszystko wróciło do normy, zasięgi wróciły spadki napięcia max ~1V. |
|
|
|
|
jigsaw87
początkujący
Dołączył: 13 Sie 2016 Posty: 26 Skąd: Gdynia/Hamburg
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
Niestety w akcie desperacji porozcinałem już nawet cele przy kablu od balansera . I każda mierzona osobno ma takie same napięcie. Jak zdiagnozować BMS ? |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
Niestety z BMSem ci nie pomogę , może jakaś mądra głowa się odezwie w tym temacie.
Ja osobiście jestem raptus i już bym miał zamówiony BMS |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
A jakie są napięcia w tych piętrach?
Możliwości może być kilka.
Kiepska złączka, uszkodzony balanser, niedoładowanie, padnięte baterie.
Podłącz baterię do kontrolera z pominięciem wyprowadzeń BMS. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
jigsaw87 napisał/a: | I każda mierzona osobno ma takie same napięcie. Jak zdiagnozować BMS ? |
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś w 1 poście.
Masz problem z aku POD OBCIAZENIEM. A mierzysz napięcie po naladowaniu i balansowaniu.
Czyli naladuj na max i sztucznie obciaz aku tak by był prąd kilka/nascie amper. Wtedy mierz napięcia na kazdym segmencie co kilkanaście minut.
Tą metodą wykryjesz najsłabszy, czy wręcz uszkodzony segment. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
jigsaw87
początkujący
Dołączył: 13 Sie 2016 Posty: 26 Skąd: Gdynia/Hamburg
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | A jakie są napięcia w tych piętrach?
Możliwości może być kilka.
Kiepska złączka, uszkodzony balanser, niedoładowanie, padnięte baterie.
Podłącz baterię do kontrolera z pominięciem wyprowadzeń BMS. |
Podłączyłem z pominięciem BMS'a . Wszystko wróciło do normy. Czyli na 99% to BMS ? A ja już kupiłem 2 dodatkowe Akkusy z Hobbykinga ;/ |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
Niepotrzebnie. Tu są ludzie z dużym doświadczeniem i lepiej czasami ich posłuchać, zamiast na ślepo szukać usterek Ja bym jeszcze obejrzał wszystkie złączki, czy nie są zaśniedziałe, albo upalone. Tak też bywa. Dlatego rzadko je stosuję. Wolę lutować i mam święty spokój |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
Ciesz się ,że ci się nie skończyło tak jak u mojego znajomego, wyjaraniem BMSa.
Pakiety sobie zostaw albo sprzedaj, są w miarę chodliwe i raczej nic nie stracisz nawet uwzględniając przesyłkę.
Sprawdź też to co napisał zeeltom bo zły lut też mógł powodować taki skutek. |
|
|
|
|
jigsaw87
początkujący
Dołączył: 13 Sie 2016 Posty: 26 Skąd: Gdynia/Hamburg
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
Akkusy na pewno się nie zmarnują . Polutuję jeszcze raz wszystko i sprawdzę, jak to wygląda. Swoją drogą, jeżeli byłby to BMS, macie może jakieś pomysły, co może być przyczyną aż tak dużego spadku napięcia ( ok. 5 V , przy maksymalnym gazowaniu).
Istnieją jakieś przelotki, którymi mógł bym wyprowadzić wtyczkę od BMS, by móc sprawdzić w przyszłości napięcie miernikiem na akusach, bez odłączania kabla balansera? Ze względu na konstrukcję skrzynki jest to trochę problematyczne. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017
|
|
|
Stare gniazdo LPT? |
|
|
|
|
|