ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Hulajnoga elektryczna 1000W a prawo
Autor Wiadomość
Karol96 
początkujący
Karol96


Wiek: 27
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 1
Skąd: Łódź
  Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017   Hulajnoga elektryczna 1000W a prawo

Witam
Jestem tu nowy, wszystkich więc witam :)
Ale do rzeczy. Posiadam hulajnogę elektryczną z silnikiem 1kW, która rozpędza się do ok. 35km/h, a przy "dobrych wiatrach" nawet do 40. Nie ma też mowy o tzw. wspomaganiu, pojazd ten nie posiada pedałów, napędzany jest tylko i wyłącznie przez silnik.
Napięcie znamionowe to 36V.
Oczywiście pojazd ten jest bez prawa do rejestracji. (Światła ma, ale brak mu sygnału dźwiękowego, kierunkowskazów oraz lusterek).
I teraz moje pytanie brzmi: gdzie mogę się tym poruszać? (lat mam 21)
Droga publiczna na pewno odpada. Chodnik raczej też nie...
A jak jest ze ścieżką rowerową? Moim zdaniem jest to najlepszy wybór... No ale ścieżka rowerowa jest dla ROWERÓW, a mój pojazd w żaden sposób definicji roweru (elektrycznego) nie spełnia.
Sprzedawca zapewniał, że po chodnikach oraz ścieżkach rowerowych mogę się poruszać, ale wolę mieć pewność, żeby nie mieć nieprzyjemnego spotkania z panem policjantem.
Jakiś czas temu, sąsiad zwrócił mi uwagę, że nie wolno mi jeździć po chodniku, po czym stwierdził, że po ścieżkach rowerowych też poruszać się na tym nie mogę. Ostatecznie doszedł do wniosku, że nigdzie nie mogę na tym jeździć (trochę to dziwne...)
A co Wy o tym sądzicie?
Karol

hulajnoga-elektryczna-1000w-turbo-skladana-trzebnica-99370672.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 481 raz(y) 89,64 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017   

Niestety formalnie nie ma dobrej odpowiedzi poza drogami niepublicznymi i terenem prywatnym.
I nie jest to problem braku klaksonu :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017   

Usuń siodełko razem z tą rurą podsiodłową i masz legalne urządzenie do jazdy po chodnikach.
Tylko nie jeździj tym po chodnikach między ludźmi 35km/h a raczej max 10km/h i będzie ok.
Jak sąsiad jest na bieżąco z przepisami to nawet on nie będzie się mógł przyczepić ;-)
W tej postaci jakiej jest na zdjęciu to faktycznie tak jak napisał WojtekErnest sprzęt jest raczej nie do wykorzystania w mieście. No chyba że mieszkasz na zamkniętym osiedlu bez żadnego oznakowania strefy ruchu czy zamieszkania to wtedy wolna amerykanka i nawet 12-letnie dziecko może 100 konnym motocyklem bez kasku jeździć ...
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017   

Ja powiedziałbym, że tam trzeba nie demontować, a domontować - pedały i wolnobieg. I stanie się - rower :grin:
Przy suporcie mikro-kółeczko (przełożenie podobne do istniejącego "silnikowego") i ruszanie oraz wolna jazda byłaby możliwa.
Tylko że to łatwe z pewnością nie będzie... widzę pewne rozwiązania, ale zdalnie ocenić możliwości realne na podstawie zdjęcia jest bardzo trudno.
No i to byłaby robota dla kogoś z żyłką mechanika i "podłączeniem" do warsztatu.
Bardzo fajnie to wygląda - i gdybym taki pojazd trafił, to na pewno próbowałbym przerobić go na tzw. rower ze wspomaganiem (pedałowy) i tym samym niejako wizualnie go zalegalizować.
Po prawdzie owa legalizacja byłaby jednak, hmm... dyskusyjna (silnik 1kW, brak PAS, jazda samoczynna, prędkość ponad 25km/h), ale na oko - pojazd miałby działające pedały - powinno to wystarczyć; zresztą chyba większość e-bike'ów forumowych jest "na oko"?
Choćby mój - ma 24V, PAS, 230W - ale po poprawce wspomaga do 31km/h.

PS: Wszystko powyżej to oczywiście tak półżartem... ale i półserio :wink:
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
  Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017   

Osobiście wolałbym tak przerobić e-rower, aby stał się hulajnogą - mógłbym bezkarnie jeździć po chodniku :mrgreen:
A trochę bardziej serio: są hulajnogi z pedałem napędowym (dźwignia z ruchem góra-dół). Czy to jeszcze hulajnoga, czy już rower?
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017   

Pavyan napisał/a:
Ja powiedziałbym, że tam trzeba nie demontować, a domontować - pedały i wolnobieg. I stanie się - rower :grin:


Nie trzeba nawet wolnobiegu :mrgreen: Wystarczy że pedały będą miały czujnik ruchu (pseudo PAS) a prędkość maksymalna będzie do 25km/godz i wówczas (poza mocą silnika) pojazd będzie spełniał definicję roweru ze wspomaganiem elektrycznym.

* pomocniczy napęd elektryczny musi być uruchamiany naciskiem na pedały,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group