Rower z midem Bosch 2012-dołożenie manetki i zdjęcie kagańca |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017 Rower z midem Bosch 2012-dołożenie manetki i zdjęcie kagańca
|
|
|
Witajcie,
Udało mi się przypadkiem w bdb cenie kupić taki rowerek: https://www.ebike-base.co...b90-bosch-1818/
z takim napędem: http://www.e-bikeinfo.de/...ke-antriebe2012
Oryginalnie malutkie aku 8Ah 10S. A teraz lista pytań do doświadczonych forumowiczów:
1.Czy da się dołożyć manetkę bez zmiany sterownika
2.Gdzie jest sterownik i czy trudno go wymienić? Chciałbym mieć PAS i taki ładny wyświetlacz lcd a nie wiem czy są takie sterowniki w normalnej kasie
3.Czy mogę podłączyć inne aku 10S (lipole) czy komputer ma jakoś oryginalne przypisane?
4. Czy na oryginalnym sterowniku można podnieść napięcie np 11-12S? ew więcej?
5. Czy da się oszukać czujnik żeby wspomaganie było do 50km/h w tańszy sposób niż zakup "chipa" za ~500zł? Tutaj też pytanie o napęd kalkhoff impulse, ojcu bym prezent zrobił
Wiem że wszystko prowadzi do wymiany sterownika, ale może jednak nie? Z góry dziękuję za pomoc |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017
|
|
|
Zdradź jaka to była ta bardzo dobra cena
Ale wiesz, cena jaką zapłaciłeś a nie taka jaką ma znać żona he he.
Czy rowerek jest w 100% sprawny?
Jeżeli jest sprawny to wymiana sterownika nie ma sensu (sterownik w formie płytki siedzi pod lewą pokrywą napędu) bo wystarczy zmiana oprogramowania i można normalnie na pasie te 50km/h osiągnąć tylko oczywiście pedałowania nie unikniesz. Po zmianie oprogramowania jednym przyciskiem na oryginalnym panelu zmieniasz tryb pracy 25km/h - max speed. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017
|
|
|
240Euro z uszkodzoną ładowarką (mam od roweru żony magmową 3A i modelarską więc to żaden problem dla mnie), przebieg 1100km, wydaje się być dobrą ceną? Rower sprawny 100%
Jak to oprogramowanie zmienić? Gdzie? I za ile |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017
|
|
|
To cena faktycznie niezła. Tyle to niektórzy chcą za sam sprawny silnik Boscha a Tobie udało się cały rowerek kupić.
Tego typu rowerkiem przejechałem się na zlocie w tym roku i po torze leciało to ponad 45 km/h.
Tylko teraz nie jestem przekonany czy była tam jakaś dodatkowa elektronika czy tylko zmiana programu.
Rowerki były przywiezione białym fordem connect z firmy sklepebike.pl i użyczane gawiedzi do testów. Bardzo fajnie to jeździło. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017
|
|
|
Całkiem możliwe ale działało fajnie.
Pewnie można by się dogadać w kwestii ceny dla forumowicza. Opis i test na forum może jest dla nich tego wart. A jestem przekonany że jest sporo wart taki opis pozytywny |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017
|
|
|
Zapytałem, z reichu ten sam box z wysyłką wyjdzie w razie co 550zł
EDIT I otrzymałem ofertę z Polski na -5% od ceny ze strony, tyle że.... nie mają tych boxów na stanie. Zamiennie otrzymałem ofertę na https://sklepebike.pl/pl/p/Chip-Tuning-Box-Bosch/324, tyle że ten kosztuje w reichu z wysyłką... 420zł. No nic, będę zmuszony wspierać niemiecką przedsiębiorczość Stówa czy dwie drogą nie chodzą
EDIT: Czesi jeszcze lepsi: http://allegro.pl/chip-tu...6942339285.html |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017
|
|
|
Kajman napisał/a: | 240Euro z uszkodzoną ładowarką (mam od roweru żony magmową 3A i modelarską więc to żaden problem dla mnie), ) |
Chyba jednak będzie problem, bo oryginalna ladowarka to nie tylko plus i minus, ale i sterowanie.
Bylo na forum, że nie jest latwo to ominac.
Z czegoś ta niska cena roweru musi się brac... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017
|
|
|
Jak się da to przelutuję to na normalny pakiet ew dołożę BMS i tyle Żadnych udziwnień nie chcę A co to za sterowanie? Temperatura czy balanser? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017
|
|
|
Kajman napisał/a: | To przelutuję to na normalny pakiet ew dołożę BMS i tyle Żadnych udziwnień nie chcę | No chyba że po tych zmianach nie będzie chciało działać to wtedy tylko wywalenie oryginalnego sterowania i panelu który nie będzie już potrzebny, podłączenie uniwersalnego sterownika, manetki, odpowiedniego aku zrobionego wcześniej i ... cena za jeżdżący rower będzie już normalna
A swoją drogą dałbyś fotkę sztuki którą kupiłeś a nie link do nówki. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017
|
|
|
Nee no spokojnie, są ładowarki zamienniki po 220zł na OLX ( https://www.olx.pl/oferta...html#3c97e2cf24 ) Więc ta opcja odpada raczej. Gniazdo magmowe na 3 pin idzie, jutro pewnie dojdzie i będę rozbierał aku, aku ma 3 piny, więc obstawiam że max ma temp podłączoną trzecim.
Fotki proszę bardzo
|
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14 Wrz, 2017
|
|
|
Kajman napisał/a: | ...Więc ta opcja odpada raczej. Gniazdo magmowe na 3 pin idzie, jutro pewnie dojdzie i będę rozbierał aku, aku ma 3 piny, więc obstawiam że max ma temp podłączoną trzecim.
|
A ja obstawiam, że 3-cim pinem idzie komunikacja, którą symuluje się oryginalny układ zasilania.
Jak to rozprujesz, to opisz co stwierdziłeś... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 719 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
No dobra, zanim przyjdzie gniazdko od magmy (kur... długo idzie) zdążyłem przeczytać kilkaset niemieckich stron na temat tego systemu. Są skubańcy dobrzy w rozpracowywaniu tego typu tematów. Oto co na dzień dzisiejszy wyczytałem i wywnioskowałem z ich doświadczeń.
Po pierwsze ładowanie. 3 pin to po prostu.... +5V Dokładnie piszą że +5v i 100hm w szeregu, z czego wnioskuję że trza tam dać opornik na linii 5v. Teraz pytanie, jak nie wyciągnę 5v z ładowarki (wolałbym oczywiście), i będę chciał użyć zew zasilacza, to jego minus do minusa ładowania podłączyć? Chyba ni...? Jakiś step down by się przydał 30-42v na 5v najlepiej, są takie?
Po drugie aku. I tu się robi ciekawie.
1. Aku (BMS) komunikuje się ze sterownikiem i lcd poprzez CAN. Wow
2. W aku do 2012 nie można wymienić ogniw, wszelkie rozłączenie BMS od aku kończy się jego definitywnym wyłączeniem W późniejszych modelach można już to zrobić.
3. W rowerach chyba do 2016r (więc również i w moim) można zrobić prosty myk, czyli przeciąć tylko + i - z aku do sterownika (zostawiając komunikację z bms bosch), rozłączyć oryginalne aku i podłączyć dowolne zewnętrzne Nie będzie zmieniać się zasięg na lcd, ale cała reszta będzie działać
4. Oryginalnie prądy jakie idą to nawet 16A.
W sumie tyle tego przeczytałem,że sam nie wiem co pisać, więcej chciałem się podzielić a już część zapomniałem
Potrzebuję praktycznej porady jak te 5V dostarczyć do akumulatora przy ładowaniu. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017
|
|
|
Może taki układ by ci pomógł "LM 2576" wprawdzie jest na napięcie do 40V ale max. 45V co przy małym poborze prądu pozwoli mu przeżyć. |
|
|
|
|
|