Torque arm i mocowanie koła |
Autor |
Wiadomość |
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017
|
|
|
Wytrzymie Zrobiłem na razie ~500km (taki sam otwór na wałek) i ani drgnęło (2,4kW). I jeżdżę już tylko z regenem.
Masz trochę więcej materiału w środkowej sekcji do dyspozycji więc ja bym zrobił trochę większy otwór odprężający, ale to detal - tak jak jest też zda egzamin o ile pasowanie na wałek będzie dokładne. |
|
|
|
|
volkhen
początkujący Niepoprawny ekolog
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 31 Gru 2015 Posty: 38 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017
|
|
|
Jaki rozmiar otworu zrobiłeś w projekcie? 10,1mm? czy równo 10,0mm?
W międzyczasie zmieniłem projekt
v2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 505 raz(y) 58,29 KB |
|
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017
|
|
|
Ma ktos jakis patent na przednie widelki? |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 18 Sie, 2017
|
|
|
W cadzie miałem 10,0mm, a wałek od silnika w moim przypadku miał jakieś 9,90 - 9,95. Wykonana blokada miała na suwmiarce 10,00 - 10,05 bez ściskania śrubą (nie jestem w stanie dokładniej zmierzyć). Ja bym zrobił wymiar nominalny (10,0), ale najlepiej zmierz swój wałek silnika. Przy takiej konstrukcji i tak będziesz miał wystarczający zakres regulacji na ściskaniu/rozginaniu. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017
|
|
|
Ja tylko dodam, że po przejechaniu ok. 1000 km na moich torque arm'ach nic się kompletnie nie dzieje. Używam normalnie regena i wszystko pięknie śmiga. |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Wto 12 Wrz, 2017
|
|
|
Wojtas82 napisał/a: | Ja tylko dodam, że po przejechaniu ok. 1000 km na moich torque arm'ach nic się kompletnie nie dzieje. Używam normalnie regena i wszystko pięknie śmiga. |
Mam dokladnie takie same doswiadczenia, tez jakies 1000 km przejechalem, silnik ustawiony na 3.5 kW, torqe army, ktore zrobilem trzymaja sie wysmienicie, zero luzow, zero wyrobienia sie osi czy armow. Rowniez regen caly czas w uzyciu, ustawiony dosc mocno - czasem widze 2 kW ladowania jak gdzies w gorach jade szybciej w dol i mocno hamuje.
Dzisiaj zrobilem maly test regena - bylem w gorach i podjechalem bardzo stromy podjazd, okolo 3-4 km. Okolo, bo przedwczoraj zgubilem licznik. Bateria spadla z 70 do 61%. Jechalem okolo 35 km /h. Potem zjechalem w dol spowrotem ta sama trasa z mniej wiecej ta sama predkoscia, bateria naladowala sie do 64%.
Tak wiec stwierdzam, ze regen to dobra rzecz, warto poswiecic czas na zrobienie porzadnych torqe armow, zeby moc go bez stresu uzywac, zwlaszcza jak jezdzi sie w gorach lub gdzies gdzie co chwile trzeba hamowac bo ludzie/psy czy inne przeszkody wymagajace zwolnienia do kilku km/h sa obecne.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
volkhen
początkujący Niepoprawny ekolog
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 31 Gru 2015 Posty: 38 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017
|
|
|
U mnie finalnie tak to wygląda:
Co ciekawe przejechałem się na rowerze gdy strona od przerzutki nie była dokręcona do ramy i oś przekręciła się troszkę po lewej mimo iż była na maksa ściśnięta. Po zamowcowaniu drugiej strony wszystko sztywno jest. Materiał to stal nierdzewna 8mm - dość miękka bo przy wierceniu idzie bardzo łatwo.
Rower w końcu gotowy!
cały.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 530 raz(y) 183,77 KB |
torque_arm_R.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 676 raz(y) 182,75 KB |
torque_arm_L.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 529 raz(y) 180,3 KB |
|
|
|
|
|
kriston
początkujący
Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 22 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017
|
|
|
Jak ci to hamuje na tylnym kole? Jaką masz tu tarczę? |
_________________ Tundra Steppenhof FS 30Ah Panasonic NCR18650B silnik 1300W 10x6 |
|
|
|
|
volkhen
początkujący Niepoprawny ekolog
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 31 Gru 2015 Posty: 38 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 20 Wrz, 2017
|
|
|
Tarcza 203mm Avid - zacisk Avid mechaniczny - hamuje super. Klamka hamulca twarda, blokuje koło bez problemu, ale z silnikiem nie próbowałem walczyć |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21 Wrz, 2017
|
|
|
Super elegancka blokada osi. |
|
|
|
|
volkhen
początkujący Niepoprawny ekolog
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 31 Gru 2015 Posty: 38 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017
|
|
|
Wrzucam jeszcze pliki od moich blokad.
torque_arms.zip
|
Pobierz Plik ściągnięto 633 raz(y) 1,32 MB |
|
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 26 Wrz, 2017
|
|
|
Świetne te blokady. Dzięki za pliki. Zastanawiałem się czy nie lepiej użyć zwykłej "rdzewnej" stali, która jest twardsza? Funkcjonalność ponad wygląd?🙂 |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
Zainspirowany blokadami Volkhena zrobiłem nowe do swojego roweru. Grubość 10 mm Stal nierdzewna, koszt 55 zł
22104757_1511916572231326_8725153286941232507_o.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 445 raz(y) 137,83 KB |
|
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
Wojtas82 napisał/a: | Zainspirowany blokadami Volkhena zrobiłem nowe do swojego roweru. Grubość 10 mm Stal nierdzewna, koszt 55 zł
Obrazek |
Ciekawe - jaka waga?
55 za sztukę czy komplet? |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 04 Paź, 2017
|
|
|
55 za komplet. Nie wiem jaka waga bo ich jeszcze nie mam u siebie |
|
|
|
|
|